استارتآپ چینی NIO قصد دارد صنعت خودرو خودران را متحول کند!

Padmasree Warrior مدیر اجرایی پیشین Cisco و مدیر عامل استارت‌آپ چینی NIO اعلام کرد صنعت خودرو خودران را دگرگون خواهد کرد همانطور که شرکت اپل چنین کاری را با گوشی‌های هوشمند و تجربه اتصال به خودروها انجام داده است. NIO قصد دارد خودروهای خودران خود را تا سال 2020 وارد بازار ایالت متحده کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

استارتآپ چینی NIO قصد دارد صنعت خودرو خودران را متحول کند!

استارت‌آپ چینی NIO که یک بخش در ایالات متحده در San Jose دارد، نه تنها قدرت رقابت با شرکت‌هایی همچون فورد و جنرال موتورز را در فناوری خودران دارد بلکه در فضای خودروی الکتریکی نیز بی‌رقیب است.

NIO برای تولید محصولات خود با JAC Motors مشارکت دارد و نخستین محصول خود را در چین به فروش خواهد رساند. این شرکت قصد دارد خودروی SUV الکتریکی خود، NIO ES8، را در اوایل سال 2018 وارد بازار چین کند. این خودروی هفت نفره مشابه تسلا دارای سطح 2 استقلال خواهد بود و جزئیات بیشتری از آن هنوز منتشر نشده است.

اما قابلیت‌های مستقل این خودروی شاسی بلند نقش مهمی را در جاه طلبی‌های آمریکایی این شرکت بازی خواهد کرد. NIO اطلاعات جمع‌آوری شده توسط SUV چینی را برای توسعه نرم‌افزار خودروهای تمام الکتریکی سطح 4 استفاده خواهد کرد، استراتژی که مستقیماً از تسلا گرفته شده است.

گروه رانندگی خودکار این استارت‌آپ توسط جیمی کارلسون، مهندس سابق Autopilot تسلا که در پروژه‌های ویژه شرکت اپل نیز کار کرده است، رهبری می‌شود. خودروی کاملاً مستقل NIO در سال 2020 به بازار ایالت متحده معرفی خواهد شد. بخش آمریکایی این استارت‌آپ توسط مدیر عامل شرکت Padmasree Warrior، یکی از قدرتمندترین زنان در فناوری رهبری می‌شود.

استارتآپ چینی NIO قصد دارد صنعت خودرو خودران را متحول کند!

Padmasree Warrior

برابری با اپل

Warrior مدیر ارشد اجرایی در Cisco بوده است. او این شرکت را در سال 2015 در طول یک تجدید نظر داخلی، زمانی که چاک رابینز به عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب شد، ترک کرد. Warrior در زمان تصدی 8 ساله خود در Cisco، به طور منظم ارائه‌ها و نمایش‌های معرفی را انجام می‌داد و چهره شناخته شده این شرکت بود. وی دوره حرفه‌ای خود را در موتورولا آغاز کرد جایی که او برای 23 سال کار می‌کرد و در نهایت به عنوان مدیر ارشد اجرایی انتخاب شد.

او گفت: «مشکل خودروهای امروزی این است که آنها سعی می‌کنند با رابط گوشی‌های هوشمند برابری کنند و قابلیت گوشی‌های هوشمند را روی خودرو پیاده کنند. اما گوشی‌های هوشمند تنها یک تلفن همراه بهتر نیستند، آنها اساساً یک دستگاه بسیار متفاوت هستند».

Warrior گفت: «NIO در حال توسعه یک فضای زنده است که شما در آن حرکت می‌کنید». ایده این است که خودرو بتواند خود رانندگی کند و شما قادر باشید همه کار از خواب، تماشای فیلم و کنفرانس تلفنی در یک اکوسیستم راحت و با فناوری بالا را انجام دهید.

NIO قصد دارد یک دستیار هوش مصنوعی، مانند سیری، که می‌تواند به جنبه‌های کنترل خودرو کمک کند را توسعه دهد. خودروی مفهومی NIO که در SXSW امسال عرضه شد، شامل یک صفحه نمایش در بالای سر و صندلی‌های خمیده است.

استارتآپ چینی NIO قصد دارد صنعت خودرو خودران را متحول کند!

ماشین مفهومی NIO که در SXSW معرفی شده است

به طور طبیعی چشم‌انداز NIO هیچ چیز جدیدی نیست. شرکت‌هایی همچون BMW خودروهای مفهومی با صندلی‌های خمیده و تلویزیون‌های صفحه تخت ساخته است تا نشان دهد چگونه وسایل نقلیه بیشتر شبیه اتاق نشیمن خواهند شد.

برخی از شرکت‌ها در حال حاضر قصد دارند خودرو را شبیه خانه بسازند، همچون شرکت فورد که خودروی جدید خود را به الکسای آمازون متصل کرده است. اما Warrior گفت خودروسازان به دلیل روابط موجود با زنجیره تولیدکنندگان و منابع، برای ایجاد یک اکوسیستم واقعی دیجیتال، محدود به توانایی‌های خود هستند.

شرکت تحقیقاتی J.D Power. در سال 2015 در یک مطالعه نشان داد که 50 درصد از صاحبان خودرو هرگز پس از 90 روز از خرید از سامانه‌های سرگرمی و اطلاعاتی خود استفاده نمی‌کنند، و یک نظرسنجی شرکت Deloitte survey از 22000 مصرف کننده در 17 کشور مختلف متوجه شد که این روند بعید است تغییر کند.

Warrior ادامه داد: «من فکر می کنم تغییرات نیازمند یک تازه وارد است تا خودرویی متفاوت با مهندسی متفاوت طراحی کند».

رقابت با تسلا

استارتآپ چینی NIO قصد دارد صنعت خودرو خودران را متحول کند!

ماشین مفهومی NIO که در SXSW معرفی شده است

NIO رویکردی وارونه برای توسعه خودروهای خود دارد. این استارت‌آپ نوآوری‌های دیگری فراتر از فضای دیجیتال را همچون شارژ در نظر می‌گیرد. Warrior می‌گوید: «هنگامی که شارژ بی‌سیم و چیزهایی شبیه به این در خودروی خودران قرار بگیرند بسیار مهم‌تر می‌شوند، بنابراین ما باید آنها را در افق خود قرار دهیم».

NIO برد برآورد شده برای وسیله نقلیه خود را کاهش داده است اما باز هم قابل رقابت با خودروهای دوربرد امروزی خواهد بود. این بدان معناست که این شرکت نیازمند طیف دست کم 250 مایلی برای رقابت با Chevy Bolt و مدل‌های بالاتر تسلا است.

NIO در حال آزمایش یک ناوگان وسایل نقلیه مستقل در کالیفرنیا است و یک گروه شامل 320 کارمند در San Jose روی این پروژه کار می‌کنند. این خودرو از لیدار که یک حسگر کلیدی اما گران قیمت است، استفاده می‌کند تا خودرو، اشیا را تشخیص دهد اما NIO از تأمین کنندگان خود هیچ نامی نبرده است.

NIO وارد رقابت شدیدی با Waymo، فورد، جنرال موتورز و Uber خواهد شد، به نظر می‌رسد همه شرکت‌ها تلاش خود برای ساخت خودرو خودران را افزایش داده‌اند. همچنین با چالش شرکت تسلا در فضای الکتریکی نیز مواجه خواهد شد، که فشار بیشتری روی چین و به طور بالقوه Lucid Motors، یک تازه وارد با یک استراتژی دیجیتال مشابه NIO خواهد بود.

اما Warrior گفت: این شرکت ایستادگی خواهد کرد نه تنها به دلیل تمرکز روی فروش داخلی خودروهای خودران، بلکه به این دلیل که قصد دارد محصولات خود را مستقیماً به مصرف کنندگان در مکان‌هایی که بیشتر شرکت‌ها فناوری‌های خود را گسترانده‌اند به فروش برساند.

وی ادامه داد: «ما می‌خواهیم انسان‌ها زمان مورد نیاز برای رانندگی را صرف کارهای روزمره کنند. چشم انداز ما از خودرو یک رایانه بر روی چهار چرخ است».


بیشتر بخوانید:

>>رونمایی از خودروی بدون راننده EVE شرکت NIO


منبع: businessinsider

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ExosNews on Telegram

ما را در تلگرام دنبال کنید!

مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی

عضویت در کانال تلگرام
بستن