نوع آگهی تابلوهای تبلیغات شهر مسکو بر اساس نوع خودرو تغییر میکند

ظهور تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال موجب شده ایده تبلیغات هدفمند در بزرگراه به ذهن‌ها خطور کند. این ایده تابستان امسال در ایالت متحده مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

نوع آگهی تابلوهای تبلیغات شهر مسکو بر اساس نوع خودرو تغییر میکند

در ماه نوامبر گذشته اگر شما با یک خودرو BMW x5 یا Volvo XC60 در بزرگراه مسکو رانندگی می‌کردید ممکن است متوجه یک تابلو تبلیغات دیجیتال در کنار جاده شده باشید که با نزدیک شدن شما یک SUV جدید از شرکت جگوار را تبلیغ می‌کند. اگر هنگام غروب آفتاب بوده باشد، شما یک آگهی با پس زمینه تیره دیده‌اید که به برجسته شدن خودرو کمک می‌کند. در آب و هوای بد، تابلوی تبلیغاتی روی برف مانور می‌دهد و تصاویری از آن را نشان می‌دهد.

تبلیغات هدفمند برای هر کسی که در اینترنت جست و جو می‌کند آشنا است. یک استارت آپ به نام Synaps Labs تبلیغات هدفمند را با نصب دوربین‌های سرعت بالا برای جهان فیزیکی به ارمغان آورد. این دوربین‌ها در یک فاصله پیش از تابلو تبلیغات (حدود ۱۸۰ متر) به ضبط تصاویر از اتومبیل می‌پردازد. سامانه‌های یادگیری ماشین می‌توانند با استفاده از این تصاویر مدل اتومبیل‌ها را تشخیص و آن را هدف تبلیغ خود قرار دهند. سپس یک سامانه مناقصه، تبلیغاتی مناسب برای قرار دادن روی تابلو تبلیغاتی هنگام عبور خودرو، انتخاب می‌کند.

بازاریابی یک خودرو روی یک تابلو تبلیغاتی کنار جاده‌ای ممکن است منطقی به نظر برسد. اما این نوع تبلیغات چقدر می‌تواند گسترده باشد؟ Synaps می‌گوید تبلیغات بسیاری وجود دارد که به خودرویی که شما رانندگی می‌کنید ربط دارد و می‌توان به شما نشان داد. در واقع، پژوهش‌های اخیر یک گروه از محققان دانشگاه استنفورد با استفاده از بینایی ماشین و یادگیری عمیق، نشان داد که تجزیه و تحلیل مدل و سال وسایل نقلیه دیده شده در Google Street View می‌تواند با دقت درآمد، نژاد و سطح آموزش ساکنان یک محله را برآورد کند و حتی اینکه آیا یک شهر به احتمال زیاد به دموکرات‌ها رأی می‌دهد یا جمهوری خواه‌ها.

در ویدئو بالا زمانی که دوربین، یک خودرو X5 BMW در خط سوم و پس از آن یک BMW X6 و Volvo XC60 را در خط سمت چپ شناسایی می‌کند، آگهی تابلو تبلیغاتی تغییر کرده و یک SUV جدید شرکت جگوار را نشان می‌دهد. درواقع این آگهی رانندگان این نوع خودروها را هدف قرار داده است.

مدل کسب و کار Synaps اینگونه است که خدمات خود را به صاحبان تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال می‌فروشد. تبلیغات بیلبوردهای دیجیتال می‌چرخند و تبلیغات هدفمند‌تر بیشتر روی تابلو قرار می‌گیرند و اجازه می‌دهد اپراتورها تبلیغات بیشتری بفروشند. با توجه به گفته‌های Synaps، یک آگهی هدف ۸۵۰۰ بار در یک ماه نشان داده می‌شود که این مقدار به تعداد رانندگان هدف خواهد رسید (حدود ۲۲۰۰۰) و یک آگهی معمولی ۵۵۰۰۰ بار نشان داده می‌شود. کمپین جگوار به اپراتور بیلبورد بر اساس تعداد برداشت‌ها، همچون تبلیغات Web هزینه پرداخت می‌کند. مدل بیلبورد تبلیغات سنتی شبیه آگهی‌های تلویزیونی است و بر اساس زمان هزینه را مشخص می‌کند.

Synaps انتظار دارد امسال در روسیه روی ۲۰ تا ۵۰ تابلوی تبلیغاتی کار کند. این شرکت همچنین برنامه‌ریزی کرده که یک آزمایش در ایالات متحده تابستان امسال انجام دهد، که در آن تقریباً ۷۰۰۰ تابلوی تبلیغاتی دیجیتال وجود دارد و در مقابل، ۳۷۰،۰۰۰ تابلوی تبلیغاتی معمولی وجود دارد. Alex Pustov مؤسس Synaps می‌گوید: با یک ردیف از تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال در امتداد یک جاده، آنها می‌توانند تبلیغات را با حرکت اتومبیل حرکت داده تا تبلیغات روی بیلبوردها بیشتر شبیه سبک داستان سرایی تلویزیون و اینترنت شود.

محدودیت‌هایی برای آنچه که این شرکت در دوربین‌های خود استفاده خواهد کرد وجود دارد. Synaps نمی‌خواهد اطلاعات را به رانندگان منحصر بفرد بفروشد، هر چند این شرکت علاقه‌مند به امکان استفاده از الگوهای کل ترافیک برای خدماتی همچون پیش بینی ترافیک و تجزیه و تحلیل اجتماعی جمعیت مسافران در برابر ساکنان یک منطقه، ردیابیی ترافیک و یا دیگر کاربردها است.

به سبب نگرانی‌های امنیتی، اطلاعات پلاک‌ها رمزگذاری شده است و این شرکت می‌گوید که با مقررات محلی که زمان ذخیره این نوع اطلاعات را محدود کرده است، موافق است و آن را رعایت می‌کند. Aleksey Utkin یکی از بنیانگذاران می‌گوید: «این درست شبیه یک شیرینی آفلاین است».

منبع: technologyreview

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *