ساخت نوعی خودروی خودران تحویلی کاملا متفاوت توسط دو مهندس گوگل

دو تن از مهندسانی که پیش از این عضوی از پروژه مشهور خودروهای خودران شرکت گوگل بودند اکنون استارت‌آپی جدید راه‌اندازی کرده‌‌اند و بر روی خودروهای خودران تحویلی کار می‌کنند. این خودروها متفاوت از ربات‌های تحویلی و یا خودروهای خودرانی است که تاکنون دیده‌اید. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شرکت Nuro توسط دو مهندس پیشین گوگل که در پروژه‌ی مشهور خودروی خودران کار می‌کردند، تأسیس شد. برخلاف بسیاری از استارت‌آپ‌های خودروهای خودران، Nuro بر روی تنظیم مجدد تاکسی ربات‌ها یا کامیون‌‎های خودران متمرکز نیست، بلکه روی طراحی نوع جدیدی از خودرو کار می‌کند.

Nuro بر روی تحویل‌ها متمرکز است، به ویژه نوعی محلی برای تحویل مواد غذایی، لباس‌های شسته شده و یا سفارش‌ها. این استارت‌آپ معتقد است که خودکارسازی این خدمات می‌تواند موجب تحویل سریعتر خدمات و همچنین کاهش ترافیک و ترقی کسب و کارهای محلی شود، بویژه کسب وکارهایی که به دنبال راهی برای رشد و رقابت در عصر آمازون هستند.

روند همگرایی رباتیک، خودروهای خودران و تجارت الکترونیک منجر به افزایش علاقه به چالش تحویل به مصرف کننده شده است. مصرف کنندگان مرتباً موارد بیشتری را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند و انتظار رو به رشدی برای پنجره‌های کوتاه و کوتاه‌تر زمان تحویل وجود دارد. مطالعه اخیر McKinsey نشان می‌دهد که قیمت جهانی تحویل نهایی به مصرف کننده سالانه حدود 86 میلیارد دلار است که این میزان هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود.

در حالی که آمازون روی مشکلات و پیچ و تاب‌های پروژه هواپیمای بدون سرنشین تحویلی خود کار می‌کند، و با توجه به استفاده از ربات‌های خودران تنها یک حق ثبت اختراع برای یک خودروی زمینی مستقل را ثبت کرده است. شرکت تویوتا از مفهوم عجیب و غریب «e-palette» خود در نمایشگاه CES امسال رونمایی کرد. در همین حال، ربات‌های تحویلی Starship Technologies در کالیفرنیا، واشنگتن دی سی، آلمان و انگلیس در حال حرکت هستند. در سال گذشته، شرکت Ford Motor با همکاری Domino یک سامانه تحویل پیتزا با استفاده از یک خودروی خودران را راه‌اندازی کرد. و امروز، یک استارت‌آپ در کالیفرنیای شمالی به نام Udelv آنچه که آن را نخستین آزمایش سامانه تحویلی خودران در جهان می‌نامد را به نمایش خواهد گذاشت.

Nuro و ساخت خودرویی کاملاً متفاوت

Nuro رویکردی متفاوت دارد. مهندسان به جای اینکه ظاهر یک لکسوس یا سخت افزار یک Ford Focus را تغییر و کیسه‌های مواد غذایی را داخل آن قرار دهند، چیزی کاملاً جدید ساخته‌اند. در نگاه اول، نمونه اولیه Nuro R1 (تنها یک نام مستعار داخلی است و نه نام رسمی) یک جعبه غول پیکر بر روی چرخ‌ها و یا شاید حتی یک توستر متحرک به نظر می‌رسد. نخستین خودروی Nuro بیشتر شبیه نمونه اولیه Firefly است که گوگل رسما از تابستان گذشته کار روی آنها را متوقف کرد.

بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که دسته روی سقف در واقع یک بستر برای آرایه‌ای از حسگرها است که شامل لیدار، دوربین و رادار است. شیشه جلو نیز عدم وجود کنترلر‌های سنتی همچون فرمان، پدال‌ و دنده‌ را نشان می‌دهد. و هیچ صندلی برای راننده وجود ندارد چرا که انسان‌ها این وسیله نقلیه را کنترل نمی‌کنند.

Nuro در حال طراحی وسایل نقلیه برای عملیات از راه دور است. این امر آنها را در کنار استارت‌آپ‌های جدیدی همچون Phantom Auto و دیگرانی که بر روی وسایل نقلیه بدون راننده و کنترل از راه دور کار می‌کنند، قرار می‌دهد. اما برقراری ارتباط در زمان واقعی چالش‌هایی دارد، همچون تأخیر سیگنال و دیگر مسائل. Nuro برای کسب اطمینان کافی از یک ناوگان با شش خودروی خودران برای جمع آوری داده‌ها و بهینه‌سازی مسیرها بهره می‌برد. همچنین Nuro یک مجوز از California DMV دریافت کرده است و قصد دارد در اواخر امسال آزمایش در جاده‌های عمومی را آغاز کند.

چالش تحویل کالا به مصرف کنندگان توسط خودروی خودران

Dave Ferguson که به همراه Jiajun Zhu این استارت‌آپ را راه‌اندازی کرده‌اند، می‌گوید: « بسیاری از اجزا با رانندگی عمومی خودکار مشترک است و برخی چیزها کمی متفاوت هستند. ما توانسته‌ایم این کار را از ابتدا انجام دهیم و به سمت حمل و نقل بدون مسافر و تنها با کالاهای تجاری حرکت کنیم».

Ferguson گفت که آنها قصد داشتند ساختار خود را در پیاده‌روها حرکت دهند اما در نهایت تصمیم گرفتند از جاده استفاده کنند. این خودرو به بلندی Toyota Highlander است اما تنها نصف عرض آن را داراست که بنابر گفته Ferguson یکی از ویژگی‌های برجسته آن است. وی ادامه می‌دهد: «در صورتی که شما دارای یک وسیله نقلیه کوچک و با عرض کم باشید براحتی می‌توانید از بسیاری تصادفات در امان بمانید. با طراحی بهتر میتوان شدت هر حادثه را کاهش داد».

برخی از چالش‌ها برای مدل کسب و کار Nuro وجود دارد، به ویژه اینکه چگونه مشتریان بسته خود را از خودروها تحویل بگیرند. خودرو خودران به این معناست که هیچ راننده‌ای وجود ندارد تا زنگ خانه شما را بزند و یا چهار پله را بالا رود تا بسته را به دست شما برساند. Ferguson می‌گوید که در نظر دارد از یک برنامه برای اطلاع مشتریان استفاده کند تا زمانی که وسیله نقلیه در مقابل ساختمان آنها متوقف شد، باخبر شوند. سپس به مشتریان یک کد داده می‌شود تا دریچه‌های جانبی خودرو را باز کنند و مواد خود را تحویل بگیرند. آنها همچنین از فناوری تشخیص چهره نیز استفاده می‌کنند. اما چگونه میتوان از سرقت بسته‌ها توسط شخص دیگری جلوگیری کرد؟ Ferguson اذعان کرد هنوز جزئیات بسیاری وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

بنیانگذاران Nuro

Zhu یکی از مهندسین بنیانگذار گروه خودروی خودران گوگل بود، اما Ferguson یک مهندس نرم افزار در این گروه بود. Zhu گذشته از یک کارآموزی مختصر در اینتل، عمدتاً کار خود را در گوگل انجام داده است و از سال 2008 تا 2016 مهندس نرم افزار گروه خودروی خودران گوگل بود. Ferguson در سال 2011 پس از یک دوره کار در مؤسسه رباتیک کارنگی ملون که در خط مقدم انقلاب رانندگی مستقل بوده است، به گوگل آمد. او پیش از ترک گوگل در اواخر سال 2016 برای تأسیس Nuro، به عنوان مهندس بینایی رایانه و یادگیری ماشین در گوگل خدمت کرد. این دو نفر از آن زمان تاکنون استعدادهایی را از گوگل، اپل، تسلا، Waymo و GM برای ساخت گروه خود جذب کرده‌اند.

Nuro در حال حاضر 92 میلیون دلار را در دو مرحله جذب کرده است و در حال مذاکره با تعدادی از خرده فروشان و ارائه دهندگان در مورد مشارکت‌های احتمالی است. Ferguson امیدوار است که رویکرد جدید Nuro در رانندگی خودکار با تمرکز بر تحویل کالا به جای مردم، برجسته شود.

وی توضیح می‌دهد: «تقریباً تمام نقش آفرینان بزرگی که در زمینه حمل و نقل مسافران فعالیت دارند، روی برنامه تحویل کالا نیز متمرکز شده‌اند زیرا برای بسیاری از آنها یک تهدید به حساب می‌آید. بسیاری احساس می‌کنند که حمل و نقل کالا یک برنامه قابل پیگیری است. برای ما این مسئله به اندازه‌ی کافی مهم بود و ما می‌توانیم پیشرفت واقعی را در این زمینه و بیش از حمل و نقل مسافر به دست آوریم».


در زمینه خودروهای خودران بیشتر بخوانید:

مروری بر برتری فناوری خودروی خودران بر خودروی معمولی

خودروهای خودران هنگامی که با یکدیگر صحبت میکنند ایمن تر هستند

دوازده نکته‌ای که باید در مورد خودروهای بدون راننده بدانید


منبع: theverge

استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ExosNews on Telegram

ما را در تلگرام دنبال کنید!

مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی

عضویت در کانال تلگرام
بستن