مسیری برای رسیدن به خودروهای خودران

به نظر می‌رسد که فناوری خودروهای خودران تا حد بسیار زیادی تکمیل شده است. اما نبود قانون برای مشخص کردن شرایط رانندگی با این خودروها کار را دشوار می‌کند. برای آشنایی با برنامه‌های بریتانیا در گسترش و حمایت از رانندگی تمام خودکار مقاله‌ی حاضر از مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی را دنبال نمایید.

رانندگی تمام خودکار به مفهوم خودروهای بی راننده ختم میشود

کاهش اقبال عمومی برای خودروهای خودران با یک حادثه دلخراش

در ماه مارس سال جاری یک خودروی خودران با یک عابر پیاده در آریزونا تصادف کرد. این ماشین در حال رانندگی آزمایشی برای Uber بود. هیچیک از حسگرهای ماشین و یا راننده‌ی کمکی سوار بر وسیله متوجه حضور دوچرخه سوار Elaine Herzberg نشدند. این حادثه سبب جان باختن عابر گشت. پس از این حادثه اعتماد به ماشین‌های بی‌راننده کمتر شده است.

Uber در ایالت‌های مختلف آمریکا و کانادا مشغول آزمایش ماشین‌های بی‌راننده است. Toyota نیز به گفته‌ی خود با آزمایش خودروهای خودرانش در حال ارزیابی موقعیت است. در بریتانیا دولت مشتاق پشتیبانی از ماشین‌های خودران است. با این وجود دولت بریتانیا بسیار محتاط است و پیش از بهره‌برداری از ماشین‌های خودران تصمیم به مرور قوانین مرتبط با ماشین‌های خودران به مدت سه سال گرفته است. این قوانین باید بدون ایجاد مانع از نوآوری‌های این صنعت از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنند.

رانندگی تمام خودکار به مفهوم خودروهای بی راننده ختم میشود

آغاز پژوهش برای تحقق رانندگی خودکار و عرضه خودروی خودران

افراد موافق رانندگی خودکار از عواملی مانند صرفه جویی در سوخت و افزایش امنیت صحبت می‌کنند. اما توجه به مسائل دیگر نیز لازم است. مواردی از جمله بیمه. در هنگام تصادف رانندگی بیمه اهمیت ویژه‌ای دارد اما چگونه می‌توان از بیمه‌ی یک ماشین خودران صحبت کرد؟ در تصادف یک ماشین خودکار مقصر کیست؟ شرکت‌های ماشین‌سازی بریتانیا با همکاری یکدیگر سعی در حل این مساله دارند. Bosch, Jaguar Land Rover و شرکت بیمه‌ی Direct Line پیشگام این عرصه در بریتانیا می‌باشند.

خودروهای خودران Uber پیش از حادثه رانندگی ماه مارس

هدف توسعه‌ی یک سامانه‌ی پیشرفته برای افزایش امنیت و اطلاع رسانی مراجع قانونی در مواقع لزوم است. تحقق این مهم بدون دسترسی به حجم عظیمی از داده ممکن نیست.  یک وسیله‌ی خودکار به تنهایی حدود ۸ گیگابایت اطلاعات در ثانیه یک جمع‌آوری می‌نماید. به همین دلیل شرکت Move_UK در حال توسعه‌ی سامانه‌ای است که تنها اطلاعات حساس مربوط به رانندگی را جمع‌آوری کند. اطلاعات باید به لحظاتی مانند ترمز شدید یا تغییر الگوی رانندگی در جاده و حتی خود جادهِ مربوط باشد.

این اطلاعات در هنگام رانندگی با وسیله‌ی نقلیه جمع‌آوری شده و روی فضای ابری بارگذاری می‌شود. در این فضا امکان الک کردن داده های ورودی و جداسازی بخش‌های مورد نظرفراهم می‌شود. با افزایش کیفیت داده‌های ورودی به کیفیت برتری در برنامه‌ی رانندگی دست خواهیم یافت. با این روش خودروها از اطلاعات یکدیگر برای یادگیری استفاده می‌کنند.

رانندگی خودکار

تمایل مسئولین در بریتانیا به قطعی سازی قوانین تا سال ۲۰۲۱ استِ. در این صورت خودروسازان می‌توانند محصولات خود را به بازار عرضه نمایند.  طرح LUTZ Pathfinder یک طرح بلند پروازانه برای تحقق رانندگی تمام خودکار است. در این طرح تعدادی ماشین تمام خودکار، با حضور یک راننده برای مواقع اضطراری، در معابر Milton Keynes قرار داده شد. این ماشین‌ها در معابر حرکت می‌کنند و با استفاده از اطلاعات رایانه‌ای، و نقشه و با پرهیز از عابرین پیاده اطلاعاتی در مورد رانندگی تمام خودکار جمع‌آوری می‌نمودند.

در نهایت این پروژه به دنبال ساخت سامانه‌ای است که در آن یک نفر بر حرکت چندین خودرو نظارت داشته باشد. این سامانه نیاز به یک راننده به ازای هر یک خودرو را برطرف خواهد کرد. این ماشین‌های کوچک چهارسرنشین از سال ۲۰۱۶ در Milton Keynes در رفت و آمدند. به صورت باالقوه هر ۴۰ ماشین بانظارت یک نفر قابل هدایت هستند.

oخودروهای بی راننده برای جمع آوری داده در پیاده روهای بریتانیا حرکت می‌کنند

به اشتراک گذاری اطلاعات رانندگی خودکار

پروژه‌ی ماشین‌های Milton Keynes به عادی شدن ماشین‌های بی‌راننده در انظار عمومی یاری خواهند کرد. اما گروه‌هایی مانند StreetDrone One در توسعه‌ی فناوری رانندگی خودکار فعال‌ترند. این پروژه به کلیه‌ی ایده‌پردازان رانندگی خودکار در سنجش طرح نظری پیشنهادیشان بدون صرف هزینه‌ی زیاد یاری می‌دهد.

شرکت The British از ماشین‌های کوچک Renault Twizy به عنوان پایه و اساس آزمایش استفاده می‌کند. رایانش به کمک ابر رایانه‌ی ماشینی NVIDIA یا PX2 انجام می‌شود. همچنین از حسگرهای متعدد، دوربین و سایر تجهیزات نیز بهره برده می‌شود. با توجه به علاقمندی پژوهشگران به تمرکز روی قسمت‌های کوچکی از کار نیاز به وجود یک سامانه برای آزمایش ارزان و آسان این طرح‌ها حس می‌شد. این طرح اجازه‌ی انجام آزمایش‌هایی روی برنامه‌های کاربردی و سایر امکانات رانندگی را برای دانش‌آموزان، مدرسان و دانشجویان فراهم می‌کند. پیش از این چنین سامانه‌ای تنها در اختیار شرکت‌های بزرگی مانند Google و Uber بود.

در حال حاضر عموم مردم از ماشین‌های خودکار استقبال نمی‌کنند. بنابراین رویایی بریتانیا برای استفاده از فناوری تمام خودکار رانندگی راه درازی برای تحقق یافتن در پیش رو دارد.

ماشین Renaul برای آزمایش طرح‌های پژوهشگران

پیشگامان رانندگی خودکار در جهان

Waymo

طبق گزارش‌های ناظر California، رکورد Waymo‌ متعلق به شرکت Google سیصد و پنجاه هزار مایل در معابر عمومی است که تنها با دخالت انسان در

۶۳ مورد همراه بوده است. برای آشنایی بیشتر با Waymo به این مقالهاز مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی مراجعه نمایید.

خودروی بی راننده شرکت waymo‌متعلق به Google

General Motors

با ثبت ۱۲۷۵۱۶ مایل در جاده‌ها شرکت General Motors نخستین نسل خودروهای تمام خودکار رده‌ی ۵( بالاترین رده‌ی موجود تا این زمان) را در سال ۲۰۱۹ به عموم معرفی خواهد کرد.

«اشین خودران general motors

Ford

شرکت Ford برای تحقق اهداف خود در رانندگی خودکار از استارت‌آپ‌هایSilicon Valley کمک خواهد گرفت. یکی از نخستین آزمایش‌های شرکت تحویل پیتزا در Ann Arbor بوده است.

استارت آپ Ford برای پیک پیتزا

Tesla

هزاران ماشین از شرکت Tesla در جاده‌ها حضور دارند و به جمع‌آوری داده مشغولند. صاحب شرکت ادعا کرده است که ماشین‌های S و X پس از مشخص شدن قوانین آماده‌ی عرضه هستند.

ماشین های خودران Tesla

Audi/VW

تا سال ۲۰۱۸ ماشین Audi A8 نخستین ماشینی است که خودروهای خودکار رده ۳ را به نمایش گذاشته است. با تائید قانون‌گذار رانندگان این خودروها در محل‌های ترافیک سنگین مجاز هستند از رانندگی خودکار بدون در دست داشتن فرمان خودرو بهره برند.

Audi و ارائه نخستین ماشین خودران آماده به کار از رده ۳


در مورد ماشین‌های رانندگی تمام خودکار و فناوری‌های حمل و نقل در مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی:

معرفی جدیدترین فناوری های حوزه ی حمل و نقل

تماشا کنید: تازه ترین پیشرفت ها و فناوری ها در زمینه حمل و نقل 

رانندگی خودکار را به ماشین‌ها بیاموزیم


منبع: metro.news

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ExosNews on Telegram

ما را در تلگرام دنبال کنید!

مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی

عضویت در کانال تلگرام
بستن