اسکلت بیرونی اسکی WIITE به زودی تجاری می شود

در ماه مارس سال ۲۰۲۰ گروه TWIICE و EPFL یک ویدیو از یک اسکلت بیرونی پایین تنه پخش کرد. این وسیله که ویژه اسکی است در زمینه برفی کوه‌های اروپا خودنمایی می‌کرد. اینک اسکلت بیرونی TWIICE کامل شده است و گروه این وسیله را در سال ۲۰۲۲ تجاری سازی خواهد کرد.  برای آشنایی بیشتر با اسکلت بیرونی اسکی و مشخصات آن با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی اسکی WIITE به زودی تجاری می شود

اسکلت بیرونی TWIICE در صنعیت اسکلت بیرونی انقلاب مهمی است. با فکر کردن به پوشیدنی‌ها رباتیک معمولا به محیط‌های کنترل شده و بسته فکر می‌کنیم. اما کوه‌های پوشیده از برف اصلا محیطی صاف و کنترل شده نیست. بنابراین اسکلت بیرونی اسکی می‌تواند مرزهای کاربردی این فناوری را جابه‌جا کند. البته این پیشرفت برای جهانی شدن هنوز به سال‌ها کار و سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

اسکلت بیرونی WIITE نوعی از اسکلت‌های بیرونی TWIICE است که به قربانیان آسیب نخاعی کامل اجازه ایستادن، راه رفتن و انجام اسکی را می‌دهد. با وجود چکمه‌های ویژه اسکی در این دستگاه می‌توان از کوه در حالی که چوب اسکی به پا داریم هم بالا رفت.

آزمایشگر WIITE یک اسکی باز سابق با نام Martin Loos

بدون کمک و همراهی کاربر آزمایشی این دستگاه،Martin Loos، توسعه WIITE تا مرحله کنونی امکان‌پذیر نمی‌شد. وی پس از تجربه دردناک آسیب نخاعی در ده سال پیش، مدت‌ها بود که در دامنه کوه به اسکی نرفته بود. ویلچر به او آزادی خوبی می‌داد اما آرزوی او راه رفتن در پهنه آلپ بود. حتی با اینکه TWIICE آخرین فناوری اسکلت بیرونی را به کار می‌برد باز هم محدودیت‌هایی دارد. برای حفظ تعادل کاربر در قسمت بالاتنه باید به حد کافی قوی باشد تا به عصا تکیه کند. حتی در این شرایط نیز یک نفر باید با بیمار همراهی کند. WIITE برای بالا رفتن در شیب ۴۰ درصد هم کاربردی است. اما نه برای پایین آمدن. عمر باتری نیز تنها برای ۲ ساعت کار مداوم کافی است.

ویژگی های WIITE

اسکلت بیرونی TWIICE را می‌توان با توجه به ویژگی‌های بدنی کاربر تنظیم کرد. در این صورت به حداکثر سرعت و دامنه حرکتی در کنار سایر فواید دست خواهیم یافت. سامانه هدایت نیازمند ورود دستی پارامترها است. این وسیله یک اسکلت بیرونی توانبخشی نیست بلکه وسیله‌ای کمکی و توان افزا است. بنابراین کاکرد دستگاه به تشخیص درست و پیش‌بینی به‌جای حرکات کاربر بستگی دارد. برای این منظور یک ساعت هوشمند به کار می‌رود که وضعیت دستگاه را نشان می‌دهد. همچنین برای تنظیم کردن دستگاه در حال کار استفاده می‌شود.

اسکلت بیرونی اسکی WIITE به زودی تجاری می شود

افراد و سازمان های درگیر توسعه WIITE

WIITE حاصل همکاری Sonceboz ، سازنده موتور در Bernese Jura، و گروه TWIICE است. این شرکت موتورهای الکتریکی با گشتاور بالا عرضه می‌کند. اجزای اسکلت بیرونی با کمک گروه REHAssist در EPFL ساخته شده است. شرکت Fischer Connectors واقع در St-Prex نیز پشتیبانی مالی طرح را به عهده داشته است.

در حال حاضر همکاری با شرکت بیمه Bâloise Insurance و پشتیبانی Fondation Avenir Plus کار را وارد مرحله جدیدی کرده است. به طوریکه در مرحله تجاری سازی چند گونه مختلف دستگاه عرضه می‌شود. همچنین طرحی برای کاهش هزینه در اختیار گرفتن دستگاه در دست است. ذکر این نکته لازم است که این دستگاه برای حل مشکلات ناشی از آسیب فیزیکی طراحی نشده است. بلکه بیشتر وسیله‌ای است که جبران توانایی از دست رفته را می‌کند.


Roam Robotics سازنده ی اسکلت های بیرونی کاربردی
گامی به سوی استقلال بیشتر با اسکلت بیرونی TWIICE One
اسکلت بیرونی فعال WIITE برای اسکی سواری ویژه بیماران آسیب نخاعی


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

1 comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *