رویداد فناوری VA: طراحی و ساخت پروتزهای چاپ سه‌بعدی برای آسیب‌دیدگان جنگی

رقابتهای ساخت و نوآوری در طراحی پروتزها و فناوریهای حمایتی ادارۀ امور کهنه سربازان آمریکا (VA) در پانزدهم ماه می ۲۰۱۵ با هدف تشویق طراحان، سازندگان و علاقه‌مندان به گسترش سفارشی سازی فناوری برای بهبود شرایط نگهداری و زندگی آسیب دیدگان جنگی برگزار شد. این رویداد با برگزاری کارگاه عملی ساختن ایده‌ها در Richmond پایان یافت و محصولهای جالبی نیز در طول برگزاری آن برای کهنه سربازان آسیب دیده از جنگ ساخته شد.

va-innovation

این رویداد با هدف کمک به وضعیت کهنه سربازان دارای آسیب دیدگی فیزیکی طراحی شده بود و به لطف دستورالعملهای از پیش تعیین شده‌ای که طرح فناوری حمایتی VA و مرکز نوآوری VA آن را تدوین کرده بودند، کار شرکت کنندگان خیلی راحتتر شد. هدف ساختن محصولی بود که بتواند شرایط زیر را فراهم کند:
– شیوۀ مراقبت از کهنه سربازان و کیفیت زندگی آنان و حامیانشان را بهبود دهد.
– بتواند چرخه ای آزاد برای طراحی پروتزها به همراه فناوریهای حمایتی پدید آورد.
– اهمیت نمونه سازی سریع و کار گروهی را برای ساختن فناوریهای سفارشی سازی شدۀ سربازان آسیب دیده نشان دهد و تلاش برای بهبود فرآیندهای مراقبتی روزانه را برانگیزاند.
– قابلیتهای پروتزها و فناوریهای حمایتی VA را به همگان نشان دهد.

این رویداد توسط تعدادی از بزرگان صنعت چاپ سه بعدی یعنی vizStratasys، ۳d systems و NIH 3D Printing Exchange حمایت می‌شد. سایر حامیان شامل GE، Google.org، Toyota و Hino Trucks به همراه مشارکت کنندگانی از America Makes بودند. Stratasys گروهی از متخصصان خود را در زمینۀ چاپ سه بعدی برای کمک و مشاوره به شرکت کنندگان و تبدیل ایده‌های طراحی آنان به واقعیت در اختیار این رویداد گذاشت. همچنین چاپگرهای سه‌بعدی‌ای که آنان در اختیار این رویداد گذاشتند شامل یک عدد Fortus 450 mc، سه عدد Fortus 250 mcs، شش عدد uPrint، سه عدد Mojo و یک MakerBot بود. ضمن اینکه کارشناسان آن‌ها به شرکت کنندگان در انتخاب چاپگر مناسب مشاوره می‌دادند.

va-innovation

Andrea Ippolito از مسئولان مرکز نوآوری VA گفت:

«همکاری ما با Stratasys برای ما به منظور سرعت بخشیدن به ساخت پروتزها و فناوریهای سفارشی سازی شدۀ حمایتی برای معلولان مختلف بسیار مهم است. در این رویداد ما می‌توانیم با مشارکت گروهی افراد، طرحهایی را با توجه به نیاز خاص هر فرد بسازیم و بازخورد آن را خیلی سریع و راحت ملاحظه کنیم.»

va-innovation

Kim Matthews از کهنه سربازانی است که از این روش طراحی و ساخت در این رویداد بهره برد. او دچار لرزش دست شده است و این وضعیت توانایی او را در انجام امور حرکتی تحت تأثیر قرار داده است. به بیان دیگر او نمی‌تواند به راحتی از دستان خود استفاده کند. بسیاری از طراحان، طرحهای اسکلت خارجی خود را برای او در GrabCAD آپلود کردند و او طرحهای مختلف را آزمود و پیشنهادهایی برای بهبود طراحی آن‌ها داد. بازخوردهای او و طرحهای شرکت کنندگان باعث شد تا او بالاخره بتواند راهکاری سفارشی برای وضعیت خود بیابد. او در نهایت دستکشی را دریافت کرد که با آن می‌تواند دست خود را کنترل کند. این دستکش با چاپگر مبتنی بر FDM شرکت Stratasys به نام Fortus ساخته شده است.

Michael Gaisford مدیر بازاریابی پزشکی شرکت Stratasys از نتایج برگزاری این رویداد بسیار خوشنود بود. وی گفت:

«این رویداد یکی از مهمترین کاربردهای چاپ سه بعدی را نشان می‌دهد. فناوری‌ای که به کمک خلاقیت می‌تواند باعث ساخت وسایلی سفارشی شود که پیش از آن با روشهای سنتی امکان ساختن آنها وجود نداشت. شرکت ما امکان ساختن پروتزها، ارتزها و وسایل حمایتی را به نحوی فراهم کرده که فرد بتواند فرایندهای اسکن، طراحی و چاپ را در یک محیط کاملاً دیجیتال انجام دهد.»

منبع: ۳D Printing Online Store

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *