اقبال بالای اسکلت بیرونی SPORTSMATE به عنوان یک پوشیدنی کمکی لگن

اسکلت بیرونی موفق در پویش Kickstarter با نام SPORTSMATE 5 نشان داد که علاقه زیادی برای خرید اسکلت‌های بیرونی فعال با مخاطب عام وجود دارد. این پویش Kickstarter تا ۲۵ دسامبر سال ۲۰۲۱ ادامه دارد. اما حتی پیش از پایان پویش نیز، این اسکلت بیرونی موفق به تامین بودجه خود شده است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مرور اخبار پیرامون این اسکلت بیرونی خواهیم پرداخت.

اقبال بالای اسکلت بیرونی SPORTSMATE به عنوان یک پوشیدنی کمکی لگن

علاقه بالا نسبت به پویش Kickstarter برای اسکلت بیرونی SPORTSMATE 5 نشان داد که فناوری اسکلت بیرونی را می‌توان از خارج دیوارهای بسته صنعت، بخش پزشکی یا ارتش نیز استفاده کرد. با این رویه تنها ۶ درصد اسکلت‌های بیرونی کالای مصرفی خواهد بود. از این بین تعداد بسیاری نیز اسکلت‌های بیرونی اسکی یا اسکلت بیرونی آموزشی هستند. (مانند اسکلت بیرونی ExR)

اسکلت بیرونی SPORTSMATE 5 یک اسکلت بیرونی فعال لگن برای پشتیبانی از راه رفتن است. در قسمت لگن یک محرک برای این وسیله تعبیه شده است. SPORTSMATE 5 برای تولید ۱۸Nm گشتاور کمکی با ۳ ساعت باتری ساخته شده است. این میزان انرژی برای طی مسافتی در حدود ۱۰٫۵ کیلومتر کافی است. طرح موتور وسیله از الگوریتم هوش مصنوعی برای پیش‌بینی قصد کاربر و فراهم کردن نیروی مناسب جهت پشتیبانی بهره می‌برد.

مزایای اسکلت بیرونی SPORTSMATE 5

از محاسن طراحی SPORTSMATE 5 ماژولار بودن این سامانه است که با افزونه‌های مختلف مانند بریس پشت و مهار به یک پوشیدنی رباتیک برای قسمت پایین پشت تبدیل می‌شود. نسخه نهایی این وسیله ۲٫۵ kg خواهد بود. محصول نهایی در سه اندازه مختلف عرضه می‌شود تا طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد.

کلیه نکات ذکر شده برای واقعی بودن این وسیله بیش از اندازه خوب است. قیمت هزار و پانصد دلاری این وسیله در نسخه نهایی کم خواهد شد. اما گروه هنگ‌کنگی با نمایش نسخه‌های آزمایشی خود یکی پس از دیگری نشان داده‌اند که زمان و تلاش زیادی را روی محصول صرف کرده‌اند. به این ترتیب پژوهشگران و علاقمندان می‌توانند آپدیت‌های خود را این محصول پیاده کنند و با آن آزمایش کنند.

در صورت دلخواه می‌توانید به معرفی این محصول روی شبکه‌های اجتماعی این محصول رجوع کنید. این گروه با فناوری اسکلت بیرونی آشنا است و در عین حال از بازده نسخه‌های پیشین این وسیله رضایت دارد.

لینک‌های مربوطه:

پویش Kickstarter
وبگاه رسمی شرکت


آینده اسکلت بیرونی رباتیک: موانع و پیشرفت های اخیر
توانبخشی آسیب مغزی اکتسابی با اسکلت بیرونی
جعبه ابزاری جدید برای استانداردها و پروتکل های اسکلت بیرونی


منبع: exosletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *