اسکلت بیرونی رباتیک از کارگران ریخته گری محافظت میکند

شرکت Waupaca Foundry از یک فناوری تطبیقی ​​نوآورانه برای حمایت از کارگران ریخته‌گری استفاده می‌کند. دستکش Ironhand نخستین اسکلت بیرونی نرم در جهان است که برای دست انسان طراحی شده است تا قدرت دست را بهبود بخشد. این سامانه توسط Waupaca Foundry در کارخانه ریخته‌گری و برای کمک به کارگران در حال آزمایش است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی رباتیک از کارگران ریخته گری محافظت میکند

دستکش هوشمند Ironhand

این سامانه شامل یک دستکش است که هر پنج انگشت را می‌پوشاند، و یک بسته که دور ران پیچیده و یا به شکل کوله‌پشتی حمل می‌شود. هنگامی که کاربر دست خود برای انجام یک کار حرکت می‌دهد، اسکلت بیرونی با استفاده از حسگرهایی که روی کف دست و انگشتان قرار دارند، فعال می‌شود. از طریق عملکرد Smart Assist، سامانه یاد می‌گیرد که هر کاربر چگونه از دستکش استفاده می‌کند و سیستم کنترل را برای ایجاد نیروی طبیعی تطبیق می‌دهد. وزن کل سامانه تنها ۶ پوند است و با تجهیزات حفاظت شخصی موجود یکپارچه شده است.

در حال حاضر، ۳۰ سامانه Ironhand در Waupaca Foundry در حال استفاده هستند و اعضای ریخته‌گری گزارش دادند: سامانه از بدن آنها پشتیبانی می‌کند، راحت و کار با آن آسان است. این دستکش بیشتر در کارکردهای آسیاب ریخته‌گری و پرس ریخته‌گری استفاده می‌شود که در آن کارگران کارهای تکراری و بلند کردن قطعات ریخته‌گری را انجام می‌دهند. این شرکت قصد دارد استفاده از Ironhand را به کارکردهای دیگر مانند بخش‌های قالب‌گیری گسترش دهد.

بازخورد مثبت کارگران

Jon Loken، مدیر ایمنی و بهداشت گفت: «در ۲۵ سال گذشته، ما فناوری را با هدف حذف فرآیند ریخته‌گری دستی بهبود بخشیده‌ایم، اما نمی‌توانیم دست زدن به ریخته‌گری‌های آهن را به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود حذف کنیم. این فناوری شکاف میان پردازش دستی و اتوماسیون کامل را پر می‌کند».

بازخورد کارمندان فوق‌العاده بود. این یک گام دیگر برای بهبود ارگونومی و محیط کار است.  کارگران معتقدند این دستکش برای نگه داشتن ابزارها برای مدت زمان طولانی به خوبی عمل می‌کند. همچنین لرزش دست را حذف می‌کند.

اسکلت بیرونی Ironhand  توسط یک شرکت سوئدی به نام Bioservo Technologies ساخته شده است. این فناوری در بخش‌های مختلف تولید استفاده می‌شود، اما محیط ریخته‌گری چالش‌های منحصربه‌فردی را ایجاد کرد. به طور ویژه، گرد و غبار آهن در محل به دستکش‌ها و اتصالات نفوذ می‌کرد، بنابراین عایق روی کابل‌ها افزایش یافت. این شرکت به بهبود محصول ادامه می‌دهد.

همکاری با Waupaca Foundry امکانات جدیدی را برای Ironhand ایجاد می‌کند تا زندگی کاری افراد در یک صنعت بزرگ و پر مشقت را تغییر دهد. نتایج اولیه نشان می‌دهد بیشتر کارگرانی که Ironhand را آزمایش کرده‌اند، می‌خواهند از آن در کارهای روزمره استفاده کنند تا سالم بمانند.

اسکلت بیرونی رباتیک از کارگران ریخته گری محافظت میکند

درباره شرکتها

شرکت Waupaca Foundry یک شرکت پیشرو در آمریکای شمالی برای ریخته‌گری‌های آهن در بازارهای خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کشاورزی، ساختمان‌سازی و صنعتی است.

شرکت Bioservo Technologies یک شرکت پیشرو در تولید سامانه‌های پوشیدنی تقویت کننده عضلات برای افرادی است که به قدرت و استقامت اضافی نیاز دارند. همه محصولات و سامانه‌های نوآورانه آنها برای قوی، سالم و کارآمد نگه داشتن افراد طراحی شده‌اند. این شرکت دارای موقعیت جهانی منحصر به فردی در فناوری اسکلت بیرونی نرم برای دست است، هم برای کاربردهای صنعتی برای بهبود سلامت کارگران و هم برای بهبود کیفیت زندگی افرادی که قدرت عضلانی آنها کاهش یافته است. شرکت Bioservo Technologies یک شرکت سهامی عام سوئدی است که دفتر مرکزی آن در استکهلم است.


>> Ironhand: نخستین سامانه رباتیک تقویت کننده عضلات

>> Ironhand 2.0 نسخه جدید اسکلت بیرونی دست


منبع: menafn.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *