اسکلت های بیرونی تجاری تمام قد

تحقیق و توسعه در زمینه اسکلت‌های بیرونی تجاری در حال انجام است. روزانه نمونه‌های نخست بسیاری آزمایش شده است که برخی از آنها تجاری شده‌اند. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به معرفی نمونه‌های تجاری شده می‌پردازیم.

اسکلت های بیرونی تجاری

Againer

Againer یکی از نخستین اسکلت‌های بیرونی است که به بازار معرفی شد. این دستگاه مخصوص ورزشکاران اسکی طراحی شده است. این اسکلت بیرونی با استفاده از یک میله و فنر، به شکل مستقیم به چکمه‌های تخته اسکی متصل می‌شود و کاربر را قادر می‌سازد تا فشار و نیروی لازم برای اجرای تکنیک‌های موردنظر را به خوبی اجرا کند. این اسکلت بیرونی در هنگام اجرای تکنیک‌های چرخشی و جلوگیری از آسیب دیدگی بسیار کارآمد است.

Elevate

Elevate یکی از نخستین اسکلت‌های بیرونی است که نیروی محرکه آن با مکانیزم پنوماتیک تامین می‌شود و در ورزش اسکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسکلت بیرونی توسط Roam Robotics طراحی شده است و یکی از نخستین‌ها در حوزه تفریح و ورزش است. این اسکلت بیرونی برای تحمل ۳۰ درصد از وزن بدن با استفاده از کمپرسورهایی طراحی شده است کهه در یک کیسه کوچک تعبیه شده اند. همچنین نرم افزار آن، وظیفه پیش بینی حرکات زانوها و تنظیم خودکار سامانه دستگاه را دارد تا تجربه کاربر را بهبود ببخشد.

RoboGolf Pro

RoboGolf Pro یک دستگاه آموزش پرتاب در گلف است. این ربات دقیقا به زیر دسته گلف متصل می‌شود و به کاربر برای اجرای درست حرکات پیچیده کمک می‌کند. از این ربات می‌توان برای تقویت حافظه عضلانی، که در هر رشته ورزشی موضوعی حائز اهمیت است، استفاده کرد. همچنین این ربات قابلیت تقلید از حرکات ورزشکاران حرفه‌ای این رشته را نیز دارد. این ربات دریچه‌ای برای توسعه محصولات اسکلت بیرونی آموزشی باز کرده است که در آن می‌توان چنین وسایلی را برای آموزش فنون و تکنیک‌های پیچیده در رشته‌هایی مانند تیزاندازی با کمان یا سلاح گرم و…مورد استفاده قرار داد.

Ski Mojo

این اسکلت بیرونی نیز برای ورزش اسکی طراحی شده و هر گونه شوک وارده به زانوها در اجرای حرکات ناگهانی و تهاجمی را جذب می‌کند. این دستگاه را می‌توان در زیر لباس پوشید و تا حد زیادی در کاهش خستگی عضلات و درد و فشار در پاهای اسکی باز نقش دارد.

Xnowers

Xnowers Ski and Snowboard Exoskeleton یک اسکلت بیرونی غیر فعال و وسیله ورزشی استقامتی است که توسط Levier Exo S.L، زیر مجموعه‌ای از شرکت Gogoa Mobility Robots، طراحی شده است. این دستگاه مجهز به یک سامانه تعلیق قابل تنظیم است که وزن کاربر را مهار می‌کند و اثرات مخرب ناشی از آن را خنثی می‌سازد.

Armor-Man 2

این اسکلت بیرونی از دو بازو فلزی تشکیل شده است که از پشت به جلیقه دستگاه متصل است و برای نگهداری دوربین طراحی شده است. نحوه عملکرد آن به این‌گونه است که یکی از بازوها دستگاه گیمبال دوربین را نگه می‌دارد و دیگری از بازوهای کاربر پشتیبانی می‌کند. این اسکلت بیرونی با ارگونومی طبیعی بدن هماهنگ است و می‌توان آن را برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار داد.

Wieldy Exoskeleton

یک اسکلت بیرونی پوشیدنی با دو بازوی فنری است که برای نگهداری و کنترل گیمبال دوربین طراحی شده است. این اسکلت بیرونی به کاهش وزن اشیا در ناحیه بالا تنه کمک می‌کند و می‌تواند وزنی در حدود ۲۰ کیلوگرم را تحمل کند. همچنین می‌تواند آن را برای نگهداری تجهیزات دوربین‌های بزرگ نیز مورد استفاده قرار داد. این دستگاه می‌تواند برای کاربردهای دیگر نیز استفاده شود.


تأثیر اسکلت بیرونی روی راه رفتن افراد مبتلا به فلج مغزی
معرفی اسکلت های بیرونی صنعتی: دستکش فعال
اسکلت بیرونی پنوماتیک آرنج موجب کاهش فعالیت عضلات و خستگی هنگام حمل بار میشود


منبع: exoskeleton360
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *