اسکلت های بیرونی IHMC

فناوری اسکلت بیرونی به عنوان رشته‌ای با چندین شاخه کاربردی، آینده روشنی در بازیابی و بهبود توانایی انسان دارد. IHMC با بیش از یک دهه تجربه پژوهش در زمینه بازیابی حرکت به کمک اسکلت بیرونی، در مسابقات Cybathlon‌ سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ و همچنین چالش Toyota Mobility Foundation Mobility Unlimited با دستگاه‌های Mina و Quix‌ خودنمایی کرده است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به طور مختصر به محصولات IHMC‌ اشاره خواهیم کرد.

Mina Exoskeleton

اخیرا IHMC با وزارت نیروی ایالات متحده و آزمایشگاه ملی Sandia برای توسعه اسکلتی بیرونی طرحی مشترک را آغاز کرده است. این اسکلت بیرونی برای افزایش توان کاربر و کار در محیط‌های رادیواکتیو( به منظور دفع زباله) به کار خواهد رفت. این وسیله وزن وارد بر بدن کاربر از سوی استوانه هوا و دستگاه‌های متعدد حفاظت شخصی را کاهش می‌دهد. به این صورت اسکلت بیرونی مورد نظر از آسیب طولانی مدت اسکلتی-عضلانی جلوگیری می‌کند.

اسکلت بیرونی Eva

اسکلت بیرونی Eva‌ به صورت اختصاصی برای کار در Hanford Site Tank Farm در واشنگتون طراحی شده است. Eva یک اسکلت بیرونی فعال پایین تنه است که توسط IHMC برای کاهش وزن تجهیزات حفاظت شخصی وارد بر بدن کاربر ساخته شده است. این وزن دور شده از بدن کاربر به زمین منتقل می‌شود. این اسکلت بیرونی برای پشتیبانی از حرکات طبیعی کاربر بهینه شده است. به طوریکه این وسیله مانع حرکات بدن کاربر نمی‌شود و همچنین با حرکات مورد نیاز در محل Hanford کاملا سازگار است.

این وسیله نه تنها برای حرکات انبساط و انقباض در زانو و لگن بهینه شده است، بلکه پشتیبانی غیر فعال را نیز برای سایز قسمت‌های بدن فراهم می‌کند. ناحیه لگن و زانو با موتور حرکات بدن را پشتیبانی می‌کند. سایر قسمت‌ها با کابل‌های متصل به کوله‌پشتی وسیله پشتیبانی می‌شود. این اسکلت بیرونی Eva یک اسکلت بیرونی ماژولار است به این معنا که اتصالات و نواحی متصل شونده به مفاصل را می‌توان برای کاربران مختلف تعویض کرد. به منظور اعمال سطوح مختلف کنترل این اسکلت بیرونی را می‌توان با حسگرهای مکانیکی متنوع مجهز کرد.

Eva با هدف خنثی کردن وزن طراحی شده است. در عین حال بستری نو برای آزمایش شیوه‌های کنترل و بهینه‌سازی خنثی‌سازی وزن نیز هست. گروه توسعه دهنده به صورت مداوم در حال بهینه‌سازی وزن، توسعه عملگرهای معمول و به‌کارگیری تجهیزات الکترونیکی معمول می‌باشد.


دو مورد از پوشیدنی های واقعیت مجازی ارائه شده درCES 2023
روش جدید استفاده از رابط مغز و رایانه برای توانبخشی پا پس از سکته


منبع: IHMC

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *