اهمیت تصاویر سینمایی در نمایش اسکلت بیرونی

نود و پنجمین Academy Awards در حالی برگزار شد که از میان ده فیلم کاندیدای جوایز، دو فیلم اسکلت‌های بیرونی را به تصویر کشیده بود. اما چرا شیوه نمایش اسکلت‌های بیرونی و حتی نمایش آن‌ها مهم است؟ با توجه به تاثیری که این تصاویر در شکل‌گیری ذهنیت عموم در مورد اسکلت بیرونی دارد، باید آن‌ را مهم دانست. در ادامه کمی بیشتر در مورد اسکلت‌های بیرونی در سینما بحث خواهد شد. با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

باید گفت که حوزه اسکلت بیرونی با وجود عمری صد ساله، هنوز نوشکفته محسوب می‌شود. کسانی که احتمالا با این فناوری برخورد خواهند داشت، همگی روزی با تصاویر فیلم‌های علمی تخیلی یا کتب علمی تخیلی اسکلت بیرونی را دیده‌اند. بنابراین قابل درک است که نحوه دریافت عموم جامعه از فناوری‌های پوشیدنی نیز وابسته به تصویری است که به آنان ارائه می‌شود. Amy Peck، بنیان‌گذار و مدیر EndeavorVR در سخنرانی ErgoX2022 به درستی و در غالب این کلمات به اهمیت این مطلب اشاره کرده است:« چه چیزی را تصور نکردیم؟ نباید تصویر ما از آینده وابسته فیلم‌های سینمایی و نویسندگان علمی-تخیلی باشد.»

اسکلت بیرونی فیلم Everything Everywhere All at Once

تصویری که فیلم Everything Everywhere All at Once ازاسکلت‌های بیرونی نشان می‌دهد، تصویری مثبت است. در این تصویر نکته‌ای خاص در مورد داستان فیلم وجود ندارد. در اوج فیلم، اسکلت‌ بیرونی خیلی مختصر نشان داده ‌می‌شود. این اسکلت بیرونی به شخصیت اول فیلم کمک می‌کند از روی ویلچر برخیزد و به صورت فیزیکی در حوادث فیلم اثرگذار باشد.

این تصویر کمی بی‌دقت طراحی شده است. با این وجود نمایشگر وسیله‌ای است که برای کاربر خود مفید است. در این مورد کارکرد و هدف آن بر شکل و ظاهر آن غلبه دارد. در حال حاضر فناوری اسکلت بیرونی هنوز به مرحله‌ای که در فیلم نشان داده شده نرسیده است. اما دستگاه‌هایی هستند که به این تصویر نزدیک‌تر از سایرین هستند. REX از REX Bionics و Atlante X از Wandercraft مثال‌های خوبی هستند.

اسکلت بیرونی در Avatar: Way of water

تصویر نمایش داده در این فیلم تا حدی خنثی است، اگر آن را منفی ندانیم. اسکلت بیرونی در این فیلم به یک نفر در نوشیدن قهوه کمک می‌کند. در حالیکه بدون حضور اسکلت بیرونی نیز این کار قابل انجام بود. به لحاظ ظاهری این دستگاه تصویری زیبا دارد. اما کاربرد خاصی از آن به نمایش گذاشته نشده است. در سایر قسمت‌های فیلم نیز استفاده مهمی از آن نشده است. به صورت ظاهری تصویر نشان داده شده ترکیبی از اسکلت بیرونی تمام بدن صنعتی، مانند Guardian XO از Sarcos، و اسکلت بیرونی پشتیبان بدن است.

جمع بندی

به صورت کلی باید گفت که اسکلت بیرونی در نودو پنجمین Academy Awards نقش خوبی داشت. ۲۰ درصد کاندیداهای این مراسم از آن استفاده کرده بودند. فیلم برنده نیز استفاده مثبتی از این فناوری داشت. بدون شک در آینده‌ای قابل پیش‌بینی نمایش علمی-تخیلی از این فناوری تصویری مثبت بر صنعت اسکلت بیرونی خواهد داشت.


نیاز روز افزون به گسترش صنعت اسکلت بیرونی
WearRAcon 23 را از دست ندهید: نگاهی جامع به رباتیک پوشیدنی و اسکلت بیرونی


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *