بهترین محصولات و فناوری های نمایشگاه CES 2023

نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) یک نمایشگاه تجاری سالانه است که در آن مبتکران از سراسر جهان بهترین اختراعات و فناوری‌های خود را در صنعت الکترونیک به نمایش می‌گذارند. CES هر ژانویه از دهه 1960 در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. امروزه، این یکی از مهمترین رویدادهای فناوری در سراسر جهان است. بیش از 3100 غرفه‌دار از 173 کشور در CES 2023 حضور داشتند.

My-own-voice
.

My-own-voice

My-own-voice یک سینتی‌سایزر صدا است که به طور ویژه برای کاربران دچار اختلال صوتی ناشی از دیستروفی عضلانی، فلج مغزی، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یا سایر شرایطی که بر گفتار تأثیر می‌گذارد، طراحی شده است.

با داشتن my-own-voice، افرادی که توانایی صحبت کردن خود را از دست می‌دهند، می‌توانند با بازآفرینی آن به صورت مصنوعی، صدای خود را حفظ کنند. تنها به ضبط 50 جمله برای ایجاد صدای دیجیتالی نیاز است.

my-own-voice حداکثر 30 زبان را پشتیبانی می‌کند و از فناوری شبکه عصبی عمیق (DNN) برای ایجاد یک نسخه دیجیتالی از صدای کاربر استفاده می‌کند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند با با نسخه دیجیتالی صدای خود ارتباط برقرار کنند.

my-own-voice یکی از نامزدهای جوایز نوآوری CES 2023 است. این محصول متعلق به گروه Acapela ، یک رهبر جهانی در فناوری کمکی برای ارتباطات است.

اسکلت بیرونی Archelis یک صندلی پوشیدنی است

Archelis در حال توسعه یک اسکلت بیرونی برای پشتیبانی و تسکین کارگرانی است که برای مدت طولانی می‌ایستند. آنها در حال حاضر جراحان و کارگران کارخانه را هدف قرار می‌دهند، که همه آنها ساعت‌های بسیاری را حین انجام کار روی پاهای خود می‌ایستند. اسکلت بیرونی پایین‌تنه Archelis ضمن حفظ وضعیت ایستاده از از پاها و پایین تنه پشتیبانی می‌کند.

Archelis
.

اسکلت بیرونی Apogee

Apogee یک اسکلت بیرونی است که برای محافظت از پشت کارگران طراحی شده و در هنگام بلند کردن اشیای سنگین موجب افزایش قدرت می‌شود.

این اسکلت بیرونی از شرکت German Bionic از دو عمل پشتیبانی می‌کند: بلند کردن و راه رفتن. شرکت German Bionic سال گذشته اسکلت بیرونی Cray X خود را در CES نشان داد و امسال این شرکت برای نخستین بار از Apogee رونمایی کرد که سبک‌تر و راحت‌تر است.

اسکلت‌های بیرونی مانند Apogee افزون بر محافظت از کاربر، بینشی را که برای افزایش ایمنی در محیط کار لازم است، به کارفرمایان ارائه می‌دهد.

اسکلت بیرونی Apogee
.

Contact Glove برای گیمرهای واقعیت مجازی

سازندگان آن ادعا می‌کنند Contact Glove نخستین کنترل کننده واقعیت مجازی جهان است که از آلیاژهای حافظه‌دار شکلی برای ارائه بازخورد لمسی استفاده می‌کند. افزون بر ارائه یک لمس طبیعی، ماژول منحصر به فرد دستکش شامل آلیاژهای حافظه‌دار شکلی است تا بتواند این ابزار را برای استفاده در یک دستکش به اندازه کافی کوچک نگه دارد. در نتیجه کاربران بدون نگه داشتن کنترل کننده‌های عظیم یا دستکش‌های بزرگ، درگیر تجربیات و بحث‌های همه جانبه متاورس می‌شوند.

Contact Glove به ویژه برای گیمرهای واقعیت مجازی ایجاد شد و می‌تواند سطح جدیدی از تجربه بازی را ارائه دهد.

Contact Glove برای گیمرهای واقعیت مجازی
.

یک کنترلر بازی برای افراد دچار معلولیت

سونی در حال ساخت یک کنترلر بهتر با پروژه لئوناردو (Leonardo) است که بازی‌ها را برای افراد دچار اختلالات حرکتی آسان‌تر می‌کند. این سخت افزار شامل چهار درگاه AUX برای قرار دادن انواع لوازم جانبی است و سوئیچ‌های دسترسی نیز موجود هستند. خود کنترل کننده روی یک میز صاف قرار می‌گیرد یا می‌تواند روی سه پایه نصب شود.

یک کنترلر بازی برای افراد دچار معلولیت

>> دو مورد از پوشیدنی های واقعیت مجازی ارائه شده در CES2023


منبع: ces

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *