چگونه اسکلت های بیرونی بر محیط کار تأثیر میگذارند؟

اسکلت‌های بیرونی در دنیای صنعت بسیار محبوب شده‌اند. آنها از کارکنان حمایت می‌کنند و کیفیت کار را بهبود می‌بخشند. اسکلت‌های بیرونی می‌توانند موجب کاهش ۳۰ درصدی فشار روی عضلات شوند و از کارمندان در بخش‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، کشاورزی، خدمات و خودرو پشتیبانی می‌کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

چگونه اسکلت های بیرونی بر محیط کار تأثیر میگذارند؟

اسکلت‌های بیرونی، به‌طور ساده، فناوری‌های کمکی شخصی هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بر بدن تأثیر مکانیکی بگذارند، بارِ کار فیزیکی مانند بلند کردن اجسام سنگین را کاهش دهند و در عین حال خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی را کم کنند. چیدمان و طراحی ارگونومیک محیط کار همیشه امکان‌پذیر نیست؛ اسکلت‌های بیرونی می‌توانند این نقص را جبران کنند.

اما مانند همه‌ی فناوری‌های جدید، اسکلت‌های بیرونی نیاز به استانداردها و مقررات دارند. توزیع مجدد فشار به سایر قسمت‌های بدن می‌تواند بر سلامت، راحتی و ایمنی کارگران تأثیر بگذارد.

روند رو به رشد

در سال ۲۰۱۸، بیش از ۷۰۰۰ واحد اسکلت بیرونی در بخش تولید فروخته شد، اما نیاز بالقوه بازار بسیار بیشتر است؛ ۶۰۰۰۰ واحد برای همه انواع اسکلت بیرونی با نرخ رشد بیش از ۵۰ درصد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴٫ به دلیل افزایش میانگین سنی جمعیت در کشورهای صنعتی، این روند حتی فراتر از آن نیز رشد خواهد کرد.

در حالی که بسیاری از کارها در کارخانه‌ها خودکار شده‌اند، نقش انسان هنوز حیاتی است و همچنان پایه و اساس بسیاری از عملیات‌ها از جمله وظایف تکراری، ارزش‌افزوده و دقیق را تشکیل می‌دهد. وقتی در نظر بگیرید که یک کارگر معمولی ۴۶۰۰ بار در روز، حدود یک میلیون بار در سال، بازوی خود را برای انجام وظایف بلند می‌کند، نیاز به اسکلت بیرونی مشخص می‌شود.

اسکلت‌های بیرونی فناوری‌های رباتیک پوشیدنی هستند که از کارگران در مشاغلشان پشتیبانی می‌کنند و پشتیبانی وضعیتی را ارائه می‌دهند که می‌توانند حرکات بازوها را بدون انحراف یا مقاومت دنبال کنند. این به نوبه خود می‌تواند موجب کاهش ۳۰ درصدی فشار روی عضلات شانه شود. اسکلت‌های بیرونی می‌توانند از کارمندان در بخش‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، کشاورزی، خدمات و خودرو پشتیبانی کنند.

مزایای اسکلت بیرونی در محیط کار

فواید بسیار زیاد است:

  • بهبود راحتی در محل کار
  • کاهش خستگی عضلانی
  • بهبود کیفیت کار
  • بهره‌وری بیشتر
  • جراحات و روزهای بیماری کمتر
  • کاهش آسیب
چگونه اسکلت های بیرونی بر محیط کار تأثیر میگذارند؟

اجازه دهید ببینیم اسکلت‌های بیرونی رباتیک چگونه به کارگران ساختمانی کمک می‌کنند. این قاب‌های سبک فلزی و گرافیتی شبیه اسکلت انسان هستند. وقتی کارگران اسکلت بیرونی می‌پوشند، اشیایی که آنها بلند می‌کنند سبک‌تر به نظر می‌رسند. اسکلت‌های بیرونی می‌توانند غیرفعال، بدون موتور یا باتری، یا فعال باشند که حاوی این عناصر برای کمک به بلند کردن هستند.

استفاده از اسکلت بیرونی می‌تواند آسیب کارگران را کاهش دهد. برای نمونه، شرکت فورد موتور در سال ۲۰۱۱ اسکلت‌های بیرونی را برای نیروی کار خود به کار گرفت. از آن زمان، آنها شاهد کاهش ۸۳ درصدی میزان صدمات گزارش شده در واحدهایی بوده‌اند که از اسکلت بیرونی استفاده می‌کردند.

متخصصان ارگونومی خاطرنشان می‌کنند وقتی آسیب‌ها اتفاق می‌افتد، اغلب به شانه ضربه می‌زند که در نتیجه بیشترین آسیب را متحمل می‌شود. افزون بر این، آنها طولانی‌ترین زمان را برای بهبودی و بازگشت به عملکرد کامل نیاز دارند. جراحی‌های شانه یکی از گران‌ترین عمل‌های ارتوپدی است.

صدمات در محل کار نه تنها بر سلامت کارکنان، بلکه بر نتیجه کار شرکت تأثیر می‌گذارد. زمانی که کارگران کمتری در محل کار آسیب می‌بینند، نیازی به استخدام و آموزش افراد جدید برای جایگزینی افرادی که در حال بهبودی هستند، وجود ندارد.

بهترین بخش این است که شرکت‌ها می‌توانند با تولیدکنندگان برای طراحی اسکلت‌های بیرونی سازگار با نیازهای خود همکاری کنند.


>> PowerGrasp و ارگونومی محیط کار

>> استفاده موثر از اسکلت بیرونی در محیط کار


منبع: eksobionics.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *