بررسی و تحلیل آماری شرکت های توسعه دهنده اسکلت بیرونی

بنابر گزارش سایت Exoskeleton Report تعداد شرکت‌های توسعه دهنده‌ی اسکلت‌های بیرونی و ربات‌های پوشیدنی از ۸۰ شرکت در آغاز سال ۲۰۲۰ به ۱۱۸ شرکت افزایش داشته است. این یک افزایش قابل توجه است. در ادامه تحلیلی آماری از صنعت اسکلت بیرونی ارائه می‌شود؛ مانند تاریخ تأسیس و موقعیت جغرافیایی شرکت‌ها، تعداد محصولات اعلام شده و برنامه‌های کاربردی آنها. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

بررسی و تحلیل آماری شرکت های توسعه دهنده اسکلت بیرونی

موقعیت جغرافیایی:

در حال حاضر ۱۱۸ توسعه دهنده اسکلت بیرونی وجود دارد که بیشتر در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی قرار دارند. برای سادگی، تنها شرکت یا دفتر مرکزی شرکت مادر هنگام ثبت مکان هر توسعه دهنده در نظر گرفته می‌شود. برخی از شرکت‌های اسکلت بیرونی دارای دفاتر متعددی هستند که در جدول زیر (و تصویر بالا) نشان داده نشده‌اند.

موقعیت توسعه دهنده اسکلت بیرونی   تعداد شرکت‌ها

آسیا ………………………..……………………۳۰

اروپا……………….……….………………………۵۶

آمریکای شمالی…………………..………………۲۹

اقیانوسیه ……………………….…………………۱

آمریکای جنوبی………….……….……………… ۲

قاره کهن بیشترین تجارت اسکلت بیرونی را دارد. این احتمالاً به دلیل تعداد بسیار آزمایشگاه‌های دانشگاهی است که بر روی این فناوری متمرکز شده‌اند. همچنین اتحادیه اروپا چندین ابتکار در زمینه استفاده از ابزارهای پوشیدنی و cobots را رهبری و حمایت مالی کرده است.

سال تأسیس:

صنعت اسکلت بیرونی تحت سلطه استارت‌آپ های جدید است که توسط شرکت‌های تثبیت شده‌ تحسین می‌شوند. بیشترین تعداد تأسیس شرکت‌های جدید بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بوده است. همچنین ممکن است برخی از شرکت‌های جدید همچنان در حالت مخفی کار کنند و رد پایی در حوزه عمومی نداشته باشند، بنابراین انتظار داشته باشید که این اعداد تغییر کنند:

بررسی و تحلیل آماری شرکت های توسعه دهنده اسکلت بیرونی
تعداد شرکت های اسکلت بیرونی تأسیس شده بر اساس سال

همچنین اعداد بالا به بهبود و افت بازارهای مالی و اشتیاق به این حوزه فناوری جدید مرتبط است. بنابراین نباید تعجب‌آور باشد که هیچ شرکت جدیدی (که هنوز در حال تجارت است) در طول رکود بزرگ بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ ایجاد نشد.

برنامه‌های کاربردی:

صنعت اسکلت بیرونی به چهار حوزه اصلی تقسیم می‌شود: صنعتی، که به عنوان شغلی نیز شناخته می‌شود؛ پزشکی، که توانبخشی فیزیکی و پوشیدنی‌های جبران کننده عملکرد را یکی می‌کند؛ نظامی؛ و وسایل مصرفی و تفریحی. افزون بر این، پنجمین حوزه برای نخستین پاسخ دهندگان (امداد و اورژانس) در سال ۲۰۲۱ جلب توجه کرده است، اما در زیر ثبت نشده است. بیشتر توسعه دهندگان تنها بر روی یک زمینه تمرکز می‌کنند. به طور کلی، توزیع برنامه‌ها به شدت به سمت مصارف صنعتی و پزشکی متمایل است.

بررسی و تحلیل آماری شرکت های توسعه دهنده اسکلت بیرونی
تمرکز شرکت‌های توسعه دهنده اسکلت بیرونی

تعداد محصولات:

در حال حاضر، بیشتر توسعه دهندگان اسکلت بیرونی تنها یک پروژه به صورت عمومی در کارنامه خود دارند. حدود ۱۷۲ دستگاه اسکلت بیرونی وجود دارد که یا در حال فروش یا در آستانه تجاری‌سازی هستند.

تعداد محصولات          شرکت‌ها

یک                     ۷۸

دو                      ۲۱

سه                      ۹

چهار                     ۵

پنج                      ۱

فهرست فوق نمونه‌های اولیه یا مدل‌های از رده خارج شده را حذف می‌کند. در غیر این صورت، چندین شرکت با بیش از ۱۵ دستگاه اسکلت بیرونی وجود خواهند داشت.


>> سازندگان اسکلت بیرونی

>> معرفی شرکت های اسکلت بیرونی کشور سوئیس


منبع:  exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *