دستگاه هشدار آسم برنده رقابت Tech4Good ساختۀ مخترع ۹ ساله

ما توجه ویژه ای به رقابت سالانه Tech4Good و به ویژه بچه‌هایی که کاندید برنده جایزه می‌شوند داشته ایم. بچه‌های بسیار باهوشی در این رقابت شرکت می‌کنند که کارهای بسیار تأثیرگذاری انجام داده‌اند. امسال رقابت بسیار نزدیک بود و پروژه‌های فوق العاده‌ای ارائه شد.

مخترع نه ساله با دستگاه هشدار آسم برنده رقابت Tech4Good شد

آرنو شارمای نه ساله با دستگاه هشدار آسم که بر روی رزبری پای ( Raspberry Pi) اجرا می‌شود، برنده برندگان و همچنین برنده جایزه مردمی شد. آرنو شروع به یادگیری علل و اثرات آسم کرد و در مورد راه‌های کمک به بیماران فکر کرد. او پی برد که تشخیص آسم سخت است اما اگر تشخیص داده نشود می‌تواند کشنده باشد. این امر منجر به تشخیص و درمان بسیاری از کودکان می‌شود. اسپری اغلب برای کاهش علائم آسم تجویز می‌شود اما عوارض جانبی مانند کاهش رشد و ایمنی بدن را به همراه دارد. آرنو کشف کرد که بهترین راه برای مدیریت آسم، جلوگیری از حملات آسم است. می‌توان با شناخت عوامل مؤثر در حمله آسم و یک برنامه درمانی از این حملات جلوگیری کرد.

مخترع نه ساله با دستگاه هشدار آسم برنده رقابت Tech4Good شد

آرنو برای ساخت این سامانه هشدار از رزبری پای، Sense HAT، حسگر گاز MQ-135 ، حسگر گرد و غبار و یک  Arduino Uno استفاده کرد. حسگرهای روی برد برای اندازه‌گیری دما و رطوبت استفاده می‌شود و حسگر گاز MQ ترکیبات نیتروژن، دی اکسید کربن، دود سیگار، مه، آمونیاک و الکل که همه به عنوان علت آسم شناخته شده‌اند را تشخیص می‌دهد. حسگر گرد و غبار اندازه ذرات گرد و غبار و چگالی آنها را اندازه‌گیری می‌کند. AsthmaPi در پایتون و C++ برنامه ریزی شده و ایمیل و پیامک هشدار را برای یادآوری مصرف دارو ارسال می‌کند.

اینجا پروژه بسیار چشمگیر آرنو و روش کار آن را می‌بینید.

منبع: raspberrypi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *