دست مصنوعی چاپ سه‌بعدی Youbionic

دست مصنوعی چاپ سه‌بعدی Youbionic یک اندام مصنوعی الکتریکی به شمار می‌آید که برای دو گروه از افراد قابل استفاده است. گروهی که یکی از اندام خود را از دست داده‌اند و گروهی از افراد که بخشی از توانایی اندام خود را بازیافتند ولی هنوز نیاز به کمک دارند. این دست مصنوعی قابلیت کنترل با عضلات اندام خود فرد را دارد.

دست مصنوعی چاپ سه‌بعدی Youbionic

عضو مصنوعی چاپ سه‌بعدی برای افرادی ساخته می‌شود که یکی از اندام خود را از دست داده‌اند. افزون بر این گروهی از افراد نیز بخشی از توانایی اندام خود را بازیافتند ولی هنوز نیاز به کمک دارند. دست مصنوعی Youbionic با انقباض ماهیچه‌ها قابل کنترل است. دست مصنوعی چاپ سه‌بعدی Youbionic یک اندام مصنوعی الکتریکی به شمار می‌آید که برای دو گروه از افراد قابل استفاده است. گروهی که یکی از اندام خود را از دست داده‌اند و گروهی از افراد که بخشی از توانایی اندام خود را بازیافتند ولی هنوز نیاز به کمک دارند. این دست مصنوعی قابلیت کنترل با حرکت عضلات اندام خود فرد را دارد. هدف گروه Youbionic ساخت اندام مصنوعی برای افرادی است که دست خود را از دست داده‌اند تا این افراد بتوانند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند. همچنین گروه تلاش می‌کند این دست مصنوعی با قیمت پایین‌تر نسبت به دستگاه‌های مشابه موجود در بازار ارائه شود. برای ساخت دست مصنوعی Youbionic از فناوری چاپ سه‌بعدی استفاده شده است. این فناوری پتانسیل ساخت سه‌بعدی قطعات را دارد و قیمت ساخت را کاهش می‌دهد.

دست مصنوعی چاپ سه‌بعدی Youbionic

همان طور که در ویدیو زیر مشاهده می‌کنید دست مصنوعی Youbionic قادر است فعالیت‌های مختلفی را انجام دهد مانند بلند کردن جعبه، گرفتن بطری آب و برداشتن دسته‌کلید. از نظر عملکرد، حرکت آن بسیار روان است و با روکش سیاه و براق زیبا به نظر می‌رسد.

ویژگی منحصر به فرد Youbionic طراحی و ساخت یکپارچه آن است. همه اجزای متحرک در یک قطعه واحد تولید شده است. دستگاه از قطعات استانداردی مانند برد میکرو آردوینو (Arduino Micro) و سرووموتور و انواع حسگرها و بسته باتری و تعدادی کلید تشکیل شده است. استفاده از قطعات استاندارد منجر به انعطاف‌پذیری بیشتر و مقرون به صرفه بودن دستگاه می‌شود. در این نسخه که در ویدیو نشان داده شد از بردبورد برای مدارها استفاده شده است در نسخه‌های دیگر بردهای چاپی PCB به کار برده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره دست مصنوعی Youbionic به تارنمای آن رجوع کنید.


در زمینه اندام مصنوعی چاپ سه بعدی بیشتر بخوانید:
>>ساخت دستهای مصنوعی چاپ سه بعدی ارزان به کمک واقعیت افزوده و انجمن E-NABLE
>>تحقق رؤیای یک پسر بچه با دست مصنوعی چاپ سه بعدی


منبع: Arduino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *