دیدار با کاربری که خود را برای رقابت‌ فناورانه معلولان Cybathlon آماده می‌کند

دیدار با کاربری که خود را برای رقابت‌ فناورانه معلولان Cybathlon آماده می‌کند

کلودیا یکی از شرکت‌کنندگان رقابت‌های Cybathlon است که در بخش دست مصنوعی فعال به رقابت می‌پردازد. وی هنگام فراغت از تمرینهای آماده سازی رقابت Cybathlon با گروه KARMA در رقابت‌های چتربازی شرکت می‌کند.

کمی در مورد خودتان صحبت کنید، کجا زندگی می‌کنید؟ چند سال سن دارید؟

من Claudia Breidbach هستم. ۴۵ سال سن دارم و در کوبلنز آلمان زندگی می‌کنم. من بدون دست چپ متولد شدم اما این هرگز مانعی برای رسیدن به رؤیاهایم نشده است. من علاقه مند به ورزش و همیشه شاد و خوشحال هستم، فردی بلند پروازم که هراسی از چالش‌ها ندارد و دوست دارم الهام بخش و باعث ایجاد انگیزه در دیگران برای بهتر بودن باشم. من یکی از اعضای گروه چتربازی KARMA هستم که در سال ۲۰۱۵ موفق شدیم قهرمان رقابت‌های چتربازی آلمان شویم.

Claudia_4-1024x576

چگونه و چه زمانی برای نخستین بار در مورد Cybathlon شنیدید؟

من برای نخستین بار در نمایشگاه معلولین سوئیس در سال ۲۰۱۴ در مورد رقابت‌هایCybathlon  شنیدم.

انگیزه شما برای شرکت در این رقابت چیست؟

من دلایل بسیاری برای شرکت در این رقابت دارم. در ابتدا می‌خواهم آنچه که امروزه به لطف فناوری‌های شگفت‌انگیز امکان‌پذیر است را نشان دهم تا انگیزه‌ای باشد برای پیشرفت بیشتر مردم. من یک فرد بسیار با انگیزه و بلند پرواز هستم که چالش را دوست دارد اما بزرگترین انگیزه برای من این است که هیچ زنی در این بخش(دست مصنوعی فعال) شرکت نکرده است.

شما چگونه با تیمتان آشنا شدید و با آنها مشارکت دارید؟

از زمان آشنایی با Touch Bionics و فناوری‌هایشان در سال ۲۰۱۰ من تغییر و تحولاتشان را دنبال می‌کردم و از سال ۲۰۱۴ در اوقات فراغت به عنوان سفیر با این شرکت همکاری کردم. در اکتبر سال ۲۰۱۴ یکی از رؤیاهای من به تحقق پیوست و من مدیر آموزش شرکت Touch Bionics شدم.

آیا شما یک رابطه طولانی مدت با آنها دارید و یا تازه با هم آشنا شدید؟

نخستین دیدار من با کارشناس فنیم در نمایشگاه جهانی  OT در لایپزیگ در سال ۲۰۱۰ بود. در نهایت در سال ۲۰۱۱ من نخستین دست مصنوعی Touch Bionics و پس از آن دست مصنوعی i-limp و ارتقا یافته آن را در آغاز سال ۲۰۱۴ دریافت کردم. در این زمان من هم به عنوان سفیر با Touch Bionics همکاری کردم و در بسیاری از نمایشگاه‌ها شرکت کردم مانند نمایشگاه CeBIT 2014 که در آن با دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ملاقات و با آنها دست دادم (دست چپ البته!). هم زمان من با برت دیدار کردم و روابط کاری ما به علت شرکت در رویدادهای مختلف شکل گرفت. در اکتبر سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفتم تا زندگی حرفه‌ایم را تغییر بدهم و کارم به عنوان یک معمار در شهر کوبلنز را رها کردم و به عنوان مدیر آموزش در دفتر آلمان Touch Bionics شروع به کار کردم. در ماه ژوئن ۲۰۱۵ دست مصنوعی i-limb quantum عرضه شد. این همان دستی است که من اجازه به نمایش گذاشتن آن در رقابت Cybathlon را دارم.

رابطه کاری شما چگونه است؟ آیا آموزش با این فناوری را شروع کرده‌اید؟

رابطه‌ی من با کارم یه رابطه ناگسستنی است و کارم همه‌ی زندگی من است. فعالیت‌های روزانه‌ی من امکانات بسیاری برای بهبود مهارت‌هایم فراهم آورده و موجب ایجاد چالش‌های جدیدی می‌شود تا بر آنها غلبه کنم. برت و من آموزش را از ماه مه آغاز کردیم. ما با هم کار می‌کنیم و این موجب قوی‌تر شدن ما و رسیدن به اهدافمان می‌شود؛ این روحیه تیمی ماست.

چه انتظاراتی از Cybathlon دارید و امیدوارید چه تجاربی به دست آورید؟

من مشتاقانه منتظر ملاقات با کاربران، شرکت‌ها و همچنین افراد علاقه‌مند دیگر و ایجاد ارتباط‌های جدید هستم. امیدوارم که این نمایش موجب بهبود زندگی مردم معلول شود و تجارب جدید و با ارزشی بدست آورم. همچنین قصد دارم آنچه که امروزه با فناوری امکان‌پذیر است را نشان دهم.

منبع: Robohub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *