توسعه فناوری پیشرفته برای دوباره ایستادن و راه رفتن: Human in Motion

استارت‌آپ کانادایی Human in Motion Robotics پیشرفته‌ترین سامانه اسکلت بیرونی اندام تحتانی را طراحی کرده است. این اسکلت بیرونی از طیف کامل حرکت برای کاربران پشتیبانی می‌کند تا افراد دوباره راه رفتن عادی را تجربه و تعادل خود را در فعالیت‌های پیچیده مانند بالا رفتن از پله‌ها حفظ کنند. ویژگی‌های منحصر به فرد این اسکلت بیرونی آن را به یک راهکار مناسب برای طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله یک دستگاه کمک حرکتی، تقویت حرکات، توانبخشی رباتیک، صنعت بازی و پیشگیری از سقوط تبدیل می‌کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

توسعه فناوری پیشرفته برای دوباره ایستادن و راه رفتن: Human in Motion

شرکت Human in Motion Robotics جهش بزرگی در توسعه فناوری برای کمک به افراد دچار اختلال حرکتی داشته است. این شرکت سال‌ها صرف طراحی و توسعه یک اسکلت بیرونی کرده است که دارای طیف گسترده‌ای از حرکات برای راه رفتن، بالا رفتن از پله‌ها، گام برداشتن به طرفین و خم شدن است، در حالی که ثبات را بدون هیچ گونه واژگونی حفظ می‌کند. این اسکلت بیرونی برخلاف بسیاری از فناوری‌های رایج، نیازی به عصا برای حفظ تعادل ندارد.

حرکت کردن و بیرون آمدن از صندلی چرخدار به کاهش زخم‌های فشاری و بهبود سلامت کلی کمک می‌کند.

Chloe Angus یکی از کاربرانی است که این اسکلت بیرونی را امتحان کرده است. Chloe از شش سال پیش به دلیل یک بیماری توانایی راه رفتن خود را از دست داده و مجبور به استفاده از ویلچر است. او در مورد احساسش حین استفاده از اسکلت بیرونی می‌گوید: «این احساس شگفت‌انگیز است. من دوباره شبیه خودم هستم». Chloe پیش از این نیز اسکلت‌های بیرونی دیگری را امتحان کرده بود، اما آنها آنقدرها هم پیشرفته نبودند و برای ایستادن نیاز به عصا و کمک داشتند.

یک عنصر کلیدی در طراحی این اسکلت بیرونی اندام تحتانی، فناوری مفصل رباتیک همه کاره و کوچک آن برای لگن، زانو و مچ پا است که بر اساس مکانیسم‌های جدید است. همچنین تثبیت کننده‌های اسکلت بیرونی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون سرنگون شدن حرکت دهند.

سیامک ارزپور، یکی از بنیانگذاران Human in Motion Robotics Inc می‌گوید: «این نسخه نهایی دارای تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است که ما همیشه می‌خواستیم برای داشتن حرکت مستقل برای کاربرانی همچون Chloe وجود داشته باشد». او این پروژه را در دانشگاه سایمون فریزر آغاز کرد و برای توسعه بیشتر شرکت Human in Motion را تأسیس کرد. اکنون این شرکت آماده است تا آزمایش‌های بالینی را در ایالات متحده و کانادا آغاز کند. امید است که سازمان غذا و دارو و بهداشت کانادا استفاده از این اسکلت بیرونی را در درمانگاه‌های توانبخشی تأیید کند.

گام بعدی توسعه اسکلت بیرونی برای استفاده خانگی خواهد بود اما ممکن است چند سال طول بکشد. این اسکلت بیرونی ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت اما در صورتی که تشخیص داده شود از نظر پزشکی استفاده از آن ضروری است، بیمه می‌تواند اسکلت بیرونی را برای مصارف خانگی پوشش دهد.


>> اسکلت بیرونی Human in Motion Robotics و کسب جایزه مسابقه تویوتا


منبع: ctvnews

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *