معرفی اسکلت های بیرونی صنعتی: دستکش فعال

پس از بازار اسکلت‌های بیرونی پزشکی، اسکلت بیرونی صنعتی بیشترین ارزش را در بازارهای جهانی دارد. در واقع پتانسیل اسکلت‌های بیرونی در بخش صنعت بسیار زیاد است. برخی شرکت‌ها هم اکنون از این ادوات استفاده می‌کنند. استارت‌اپ‌های بسیاری نیز به ارتقا محصولات کنونی مشغولند. در ادامه به معرفی دستکش‌های فعال مورد استفاده در بخش صنعت می‌پردازیم. از شما دعوت می‌شود با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

معرفی اسکلت های بیرونی صنعتی: دستکش فعال

Daiya Glove

دستکش صنعتی Daiya  یک اسلکت بیرونی دست برای دست است که با تقویت نیروی دست هنگام بستن انگشتان امکان در دست گرفتن اشیا را به شکلی ایمن و ساده فراهم می‌کند. این دستگاه یک مخزن گاز دارد که به عنوان منبع نیرو عمل می‌کند. جرم دستگاه ۶۵ گرم است.

دستکش سه قسمت دارد: کوله پشتی حاوی مخزن و سامانه کنترل کننده، قسمت قابل انبساط در دست و کابل‌های اتصال. دو حسگر در دستگاه تعبیه شده است. یکی در کناره قسمت دست (که به قسمت کنترل کننده در کوله پشتی متصل است) و دیگری  برای هوای فشرده. قسمت کوله پشتی ۷۵۰ گرم است و ابعاد آن ۱۰ در ۲۰ سانتیمتر است. این قسمت الزاما نباید هنگام کار پوشیده شود. می‌توان آن را به ویلچر، صندلی و … وصل کرد یا روی میزی نزدیک محل کار گذاشت.

Daiya Glove

سامانه کنترل کننده دستکش بسیار ساده است. برای جمع شدن دست باید کنار دستکش(قسمت انگشت کوچک) با میز در تماس باشد. در این صورت دستکش باد می‌کند و انگشتان بسته می‌شود. اگر دوباره قسمت کناری دستکش روی میز قرار گیرد هوا خارج می‌شود و انگشتان آزاد می‌شوند.

دستکش از سه انگشت استفاده می‌کند. انگشت کوچک، میانی و اشاره. به این شکل استفاده بیش از حد از مواد خاص محدود می‌شود و دستکش بهتر کار می‌کند.

Ironhand

دستکش Ironhand  برای تقلید از بدن انسان طراحی شده است. این اسکلت بیرونی تنها در صورتیکه کاربر جمع کردن دست را شروع کند، فعال می‌شود. با توجه به نیروی پشتیبانی زیادی که این وسیله فراهم می‌کند می‌توان از آن در انجام کارهای تکراری به خوبی استفاده کرد.  با این دستکش دست دیرتر خسته می‌شود و کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

ironhand

بر خلاف سایر دستکش‌های فعال Ironhand از هر پنج انگشت استفاده کرده است. یک کابل اتصال و کوله پشتی کنترل‌کننده نیز در این دستگاه وجود دارد. امکان کنترل نیروی دستگاه بر حسب نیاز کاربر نیز وجود دارد. این کار به کمک یک اپلیکیشن انجام می‌شود. اپلیکیشن نیروی دستکش، برقراری تعادل مناسب بین انگشتان، فعالیت حسگرها و … را به کاربر گزارش می‌دهد.


اسکلت بیرونی پنوماتیک آرنج موجب کاهش فعالیت عضلات و خستگی هنگام حمل بار میشود
چگونه میتوان پس از آسیب نخاعی دوباره راه رفت: روشهای درمانی و تجربه ها
اگزواسکلتون، فناوری که جنگ مدرن را دگرگون خواهد کرد


منیع: exoskeleton360

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *