یکی از نخستین اسکلت های بیرونی برای کودکان: ExoAtlet Bambini

شرکت ExoAtlet در فوریه ۲۰۲۱ مجوز فروش اسکلت بیرونی ExoAtlet Bambini که برای توانبخشی کودکان مبتلا به فلج مغزی، مولتیپل اسکلروزیس و ضایعات نخاعی در نظر گرفته شده را بدست آورد. فروش ExoAtlet Bambini در روسیه آغاز شد، همچنین در حال آماده‌سازی برای تحویل به بازار اروپا است. به گفته توسعه دهندگان، این محصول برای کودکان ۴ تا ۱۳ سال و قد ۹۴ تا ۱۵۰ سانتی‌متر مناسب است. این اسکلت بیرونی توانایی تمرین مهارت‌های راه رفتن را با انواع مختلف تحریکات فیزیولوژی عصبی ترکیب می‌کند. این محصول در سه اندازه S ،M و L موجود است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

یکی از نخستین اسکلت های بیرونی برای کودکان در جهان: ExoAtlet Bambini

شرکت ExoAtlet

ExoAtlet یک شرکت فناوری مستقر در لوکزامبورگ است که طیف وسیعی از فناوری‌های رباتیک پزشکی، از جمله اسکلت‌های بیرونی بیونیک را طراحی و تولید می‌کند. این تجهیزات پزشکی نوآورانه برای کمک به بیماران مبتلا به اختلالات حرکتی برای راه رفتن دوباره طراحی شده‌اند.

اسکلت بیرونی Bambini ویژه کودکان

اسکلت بیرونی ExoAtlet Bambini برای کمک به کودکان مبتلا به اختلالات عصبی مادرزادی برای یادگیری شیوه راه رفتن و کودکان آسیب دیده برای بازگرداندن مهارت‌های راه رفتن طراحی شده است. این اسکلت بیرونی با جلوگیری از عوارض مرتبط مانند انقباض یا اسپاسم به کودکان مبتلا به فلج مغزی کمک می‌کند.

به گفته کارشناسان پزشکی، با نگه داشتن بیمار در وضعیت عمودی و تحمیل الگوی حرکتی یکنواخت و تکراری می‌توان فرآیندهای نوروپلاستیسیتی (انعطاف پذیری عصبی) را ایجاد کرد که به نوبه خود امکان بازآموزی راه رفتن صحیح را فراهم می‌کند.

Bambini پیچیده‌ترین دستگاهی است که تا به امروز توسط ExoAtlet ساخته شده است. برخلاف وسایل مشابهی که برای بزرگسالان طراحی شده‌اند، اسکلت‌های بیرونی کودکان دامنه حرکتی گسترده‌ای دارند. این اسکلت بیرونی بیشترین درجه آزادی را نسبت به اسکلت بیرونی بزرگسالان دارد و شامل بیومکانیک پیچیده‌تر است که برای کودکان مبتلا به فلج مغزی، آسیب نخاعی و سایر شرایط طراحی شده است.

این یک محصول منحصر به فرد است، در واقع نخستین اسکلت بیرونی کودکان در جهان است که مشکل کودکان مبتلا به فلج مغزی، بهبود کیفیت زندگی آنها، راه رفتن و در نتیجه عملکردهای شناختی را حل می‌کند.

یکی از نخستین اسکلت های بیرونی برای کودکان در جهان: ExoAtlet Bambini

مزایای توانبخشی با اسکلت بیرونی

۱- آموزش با اسکلت بیرونی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای بیماران دارای اختلالات حرکتی برای بازیابی توانایی راه رفتن است

هنگام راه رفتن با اسکلت بیرونی، بیماران مبتلا به اختلالات حرکتی قادر به حرکت به روشی هستند که شباهت بسیاری به راه رفتن طبیعی دارد. این محرک‌های قدرتمندی را به مغز می‌فرستد و در نهایت به لطف اثر انعطاف‌پذیری عصبی، منجر به ترمیم توانایی از دست رفته بیماران در راه رفتن می‌شود.

۲- آموزش با اسکلت بیرونی تأثیرات مثبت بسیاری بر سلامت روان بیمار دارد

بیشتر بیماران تنها پس از چند جلسه آموزش با اسکلت بیرونی تأثیرات مثبتی بر سلامت روان و کیفیت زندگی خود گزارش می‌دهند. با قرار گرفتن در وضعیت عمودی، برخلاف نشستن روی صندلی چرخدار، بیماران از افزایش حجم ریه و بهبود گردش خون در کل بدن بهره‌مند می‌شوند که منجر به بهبود وضعیت کلی سلامت می‌شود. احساس بهتر جسمی و یادگیری دوباره راه رفتن اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد و منجر به کاهش قابل توجه افسردگی و سایر اختلالات روانی می‌شود.

۳ – اسکلت‌های بیرونی ExoAtlet متناسب با نیازهای خاص هر بیمار شخصی می‌شوند

اسکلت‌های بیرونی دارای درایوهایی هستند که در مفصل ران و زانو قرار دارند. وقتی این درایوها روشن می‌شوند، پاهای کاربر را به شکلی شبیه راه رفتن طبیعی حرکت می‌دهند. سرعت و سطح قدرت توسط بیمار کنترل می‌شود یا می‌توان با برنامه‌ای از پیش طراحی شده تعیین کرد که کادر پزشکی متناسب با شرایط منحصر به فرد هر بیمار تنظیم کرده است.

۴- مدل‌های پیشرفته اسکلت بیرونی کاملاً توسط افکار بیمار قابل کنترل است

بیماران می‌توانند سطح حمایتی که از اسکلت بیرونی دریافت می‌کنند با روش‌های مختلف کنترل کنند. این شامل تبلت‌ها، دکمه‌های روی دسته‌های کنترلی یا عصای هوشمند است. پیشرفته‌ترین راهکارها به بیماران امکان می‌دهد اسکلت بیرونی را از طریق افکار خود فعال کنند. این نوع کنترل حتی موجب انعطاف‌پذیری عصبی بهتر می‌شود و سرعت را بهبود می‌بخشد.

۵- اسکلت‌های بیرونی از مواد مشابه استفاده شده در هواپیماها ساخته می‌شوند

آلیاژهای آلومینیوم و فولاد مواد ترجیحی اسکلت‌های بیرونی هستند. این مواد می‌توانند نسبتاً سنگین و سفت و سخت باشند اما بیشتر بیمارانی که از اسکلت‌های بیرونی استفاده می‌کنند قادر نیستند به تنهایی به صورت عمودی بایستند. بنابراین، اسکلت بیرونی باید از موادی ساخته شود که به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند پشتیبانی کاملی ارائه دهد.

۶ – اسکلت‌های بیرونی تنها برای اندام تحتانی نیستند

تاکنون، ExoAtlet تحقیق و توسعه خود را بر روی اسکلت‌های بیرونی اندام تحتانی متمرکز کرده است، اما طرح‌های مختلفی وجود دارد: اسکلت‌های بیرونی که کل بدن، اندام فوقانی یا حتی یک بخش خاص بدن مانند مچ پا یا مفصل ران را بپوشانند.

۷ – اسکلت‌های بیرونی تنها برای اهداف پزشکی استفاده نمی‌شوند

به طور کلی، دو نوع اسکلت بیرونی وجود دارد. اسکلت‌های بیرونی پزشکی (موارد توسعه یافته توسط ExoAtlet) برای کمک به کاربر در بازیابی و جبران توانایی‌های از دست رفته. نوع دوم اسکلت بیرونی که در کاربردهای نظامی یا صنعتی استفاده می‌شود. همه چیز در مورد تقویت عملکرد انسان فراتر از توان طبیعی است.


بیشتر بخوانیم:

>> اسکلت بیرونی روسی ExoAtlet ویژه راه رفتن معلولان پاراپلژیک

>> شرکت ExoAtlet موفق به دریافت نشان CE برای اسکلت بیرونی خود شد


منبع: exoatlet.lu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *