نخستین پیوند قلب مصنوعی در ایالات متحده

جراحان در بیمارستان دانشگاه دوک یک قلب کامل مصنوعی (TAH) را به مرد ۳۹ ساله‌ای که نارسایی قلبی ناگهانی را تجربه کرده بود پیوند زدند. این دانشگاه اعلام کرد، برخلاف قلب‌های مصنوعی معمولی، این فناوری از قلب انسان تقلید و استقلال بیشتری را برای گیرنده فراهم می‌کند. به آینده سایبورگ خوش آمدید. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نخستین پیوند قلب مصنوعی در ایالات متحده

انبوه سازی قلب مصنوعی

این قلب کامل مصنوعی توسط شرکت فرانسوی CARMAT ساخته شده و از دو بطن و چهار دریچه بیولوژیکی تشکیل شده است. این پروتز نه تنها در ظاهر بلکه در عمل هم به قلب انسان شباهت دارد.

ضربان قلب توسط مایع محرک ایجاد می‌شود که بیمار در کیسه‌ای خارج از بدن خود حمل می‌کند. قلب در پاسخ به نیازهای بیمار که توسط حسگرها و ریزپردازنده‌های قلب تعیین می‌شود، با استفاده از میکروپمپ‌ها می‌تپد. دو دریچه خروجی قلب مصنوعی را به آئورت که یک شریان اصلی بدن است و همچنین شریان ریوی که خون را به ریه‌ها منتقل می‌کند و اکسیژن‌رسانی را انجام می‌دهد، متصل می‌کند.

بیمار دریافت کننده، ساکن شارلوت، کارولینای شمالی، به دلیل نارسایی قلبی ناگهانی در مرکز دوک بستری شد و باید تحت عمل جراحی بای‌پس قرار می‌گرفت. اما وضعیت او به سرعت وخیم شد و حتی نمی‌توانست تحت جراحی پیوند قلب قرار گیرد. خوشبختانه، این مرکز یکی از مکان‌های آزمایشی بود که CARMAT پس از دریافت تأییدیه‌های اولیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، قلب مصنوعی خود را آزمایش می‌کند.

وضعیت گیرنده اکنون پایدار و در بیمارستان تحت نظر است. قلب همچنان به کنسول مراقبت بیمارستان (HCC) متصل خواهد شد تا عملکرد آن کنترل شود. به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای داشتن زندگی تقریباً عادی، گیرنده مجبور است یک کیسه نه پوندی (چهار کیلوگرمی) را حمل کند که شامل یک کنترل کننده و دو بسته باتری قابل شارژ است که برای چهار ساعت کار می‌کنند.

نخستین پیوند قلب مصنوعی در ایالات متحده

این شرکت در وب سایت خود اعلام کرده است که این دستگاه پیش از این برای استفاده در اروپا تأیید شده است اما تنها به عنوان پلی برای بیمارانی در نظر گرفته می‌شود که در مرحله پایانی نارسایی دو طرفه قلب قرار دارند و طی ۱۸۰ روز تحت پیوند قلب قرار می‌گیرند.

به عنوان یکی از شش بیمارستان بزرگ در ایالات متحده که خدمات پیوند قلب را ارائه می‌دهند، بیمارستان دوک در حال حاضر به کاهش زمان انتظار و تعداد مرگ و میرهایی که هنگام انتظار برای پیوند قلب اتفاق می‌افتد کمک می‌کند.

این بیمارستان یک کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی را با جراحان درگیر در این پیوند و کارمندان ارشد برنامه برگزار کرد. در این کنفرانس، همسر بیمار، که یک پرستار است، گفت: «من به عنوان یک پرستار، درک می‌کنم که این پیشرفت‌ها چقدر مهم است. من و همسرم هر دو بسیار سپاسگزاریم که به ما فرصتی داده شده است تا در کاری شرکت کنیم که بر زندگی‌های بسیاری تأثیر دارد».


بیشتر بخوانیم:

>> ضربان قلب کوچک آزمایشگاهی مانند قلب یک جنین ۲۵ روزه

>> ساخت پوشش رباتیک نرم برای کمک به تپش قلب


منبع: dukehealth.org

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *