همایش‌های اسکلت های بیرونی نظامی

اسکلت‌های بیرونی به دلایل مختلف توسعه می‌یابند. برخی از این اسکلت‌ها در بخش توانبخشی استفاده می‌شوند. برخی نیز انجام کارهای سنگین را سهولت بخشیده و ایمنی کاربر را تضمین می‌کنند. در تعدادی کارگاه که برای یکپارچه سازی برخی جنبه‌های اسکلت‌های بیرونی برگزار می‌شود، تمرکز بر توسعه‌ی اسکلت‌های بیرونی استفاده شده در  برای حمل بارهای سنگین خواهد بود. در این نوشتار از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی تعدادی از این کارگاه‌ها که در آینده برگزار می شود را مرور خواهیم کرد.

همایشهای مهم اسکلت بیرونی در سالهای اخیر

مقدمه

نخستین کارگاه ائتلاف اسکلت بیرونی نظامی NATO در اسلواکی چهاردهم و پانزدهم ماه نوامبر برابر با بیست و سوم و بیست و چهارم آبان ماه برگزار شد. این نخستین کارگاه از دسته کارگاه‌های سه روزه در ماه مارس سال ۲۰۱۸ بود. برنامه‌ی این کارگاه‌ها به شرح زیر است:

نخستین کارگاه در ۱۴ و ۱۵ نوامبر:

این کارگاه زمینه‌ی بحث برای فعالان در ارگان های آموزشی، صنعتی و نظامی را در زمینه‌ی بهبود بازده انسانی اسکلت‌های بیرونی، Exoskeletons for Human Performance Augmentation یا EHPA فراهم کرد. در این کارگاه پیرامون مدل‌های در حال عرضه مانند Mawashi UPRISE بحث شد. همچنین سرفصل‌هایی در مورد نیازهای پیاده نظام در حمل بارهای سنگین به منظور کاهش نیروی لازم برای حمل بار مطرح گردید.

دومین کارگاه: ۷ فوریه‌ی ۲۰۱۸

در این کارگاه این مباحث مطرح خواهد شد: بررسی مسائل مرتبط با هماهنگی کارگاه‌ها، نیازهای شرکت کنندگان، نمایش تجربی، و مشکلات مربوط به استفاده از اسکلت‌های بیرونی

سومین کارگاه ۶ تا ۸ مارس ۲۰۱۸ : دومین کارگاه ائتلاف اسکلت‌های بیرونی نظامی

این کارگاه در بلژیک پیش از WearRAcon18 برپا خواهد شد. این کارگاه محل بحث پیرامون استفاده از فناوری‌های در حال عرضه‌ی اسکلت بیرونی برای کاربران اسکلت‌های دفع مهمات قابل احتراق یا منفجره، Explosive Ordnance Disposa خواهد بود. این گونه از اسکلت‌ها با نام لباس‌های بمب نیز شناخته می‌شوند. این لباس‌ها باید ایمنی کافی از لحاظ کاهش نیرو برای حمل بار را نیز فراهم کنند

چرا چنین همایش‌هایی برنامه‌ریزی می‌شود؟

ویژگی‌های بسیاری در پوشیدنی‌ها آن‌ها را برای استفاده در اسکلت‌های بیرونی مورد نیاز برای حمل بار مناسب می‌کند. در دسترس بودن و سهولت افزودن ویژگی‌های به اسکلت‌های بیرونی، و زمان لازم برای پوشیدن این لباس‌ها از جمله‌ی این ویژگی‌هاست. نکته دیگر در هدف استفاده از اسکلت‌های بیرونی نهفته است. اسکلت‌های بیرونی برای کاهش خستگی کاربر و افزایش ایمنی در هنگام کار مناسب هستند. هدف کاهش آسیب به بدن کاربر است. بنابراین تلفیق اسکلت بیرونی با سایر اسکلت‌ها خستگی جسمی و فشار روحی روی کاربر را کم خواهد کرد.

کلام آخر

با ائتلاف اسکلت بیرونی NATO اروپا به جمع ایالات متحده، روسیه، چین، استرالیا، و کانادا برای استفاده از ربات‌های پوشیدنی در پیاده نظام خواهد پیوست. در سال‌های اخیر توجه به اسکلت‌های بیرونی نظامی به علت جلوه‌ی اسکلت‌های پزشکی، توانبخشی و صنعتی کم شده است؛ اما ذکر این نکته لازم است در سال‌های اخیر توجه به اسکلت‌های نظامی در جهان بیشتر شده است.


منبع: exoskeletonreport

معرفی شرکت های اسکلت بیرونی کشور سوئیس

آخرین پژوهش‌های اسکلت‌های پوشیدنی نظامی


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *