ارتقای توانایی های حرکتی با پوشیدنی های هوشمند

فناوری‌های پوشیدنی سامانه‌هایی هستند که روی بدن قرار می‌گیرند و یا با لباس ترکیب می‌شوند. پوشیدنی‌ها در افزایش توان، بهبود حرکت و بهره‌وری، جلوگیری از آسیب یا ردیابی پارامترهای سلامت به ما کمک می‌کنند. در اینجا با جدیدترین فناوری‌های پوشیدنی برای ارتقای توانایی های حرکتی آشنا می‌شویم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ارتز هوشمند C-Brace

فناوری C-Brace تنها ارتز پای کنترل کننده‌ی حالت ایستادن و فاز چرخش در جهان است. این ارتز می‌تواند افراد دچار فلج جزئی یا کلی عضلات کشش زانو را قادر به راه رفتن مجدد کند.

به لطف فناوری حسگر منحصر به فرد، ارتز شرکت Ottobock حرکات راه رفتن را در لحظه کنترل و به دستیابی به الگوی راه رفتن طبیعی‌تر کمک می‌کند. راه رفتن می‌تواند دوباره طبیعی شود، چه سریع یا آهسته، در زمین‌های ناهموار، در شیب‌ها یا پایین رفتن از پله‌ها.

پوشیدنی جدید ضد اسپاسم Mollii

این پوشیدنی از شرکت Ottobock نخستین لباس تعدیل کننده عصبی در جهان برای افرادی است که دچار علائم عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس، سکته مغزی، فلج مغزی یا آسیب نخاعی هستند. این پوشیدنی به کاربران کمک می‌کند تا زندگی روزمره فعال‌تر با درد کمتری داشته باشند.

۵۸ الکترود تعبیه شده در پوشیدنی Mollii، عضلات متضاد را با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی تحریک و موجب شل شدن عضلات اسپاستیک می‌شود. تنها یک ساعت استفاده از این پوشیدنی در روز، تعادل، راه رفتن و ثبات را بهبود می‌بخشد و به آسان‌تر کردن کارهای روزمره کمک می‌کند.

کمک به لیفت پا با سامانه L300 Go

سامانه L300 Go هنگام راه رفتن پا را بلند می‌کند. این توانایی الگوی راه رفتن را بهبود می‌بخشد.

این سامانه افزون بر استفاده برای ضعف لیفت پا، می‌تواند برای بی ثباتی زانو و کمک به بازسازی عضلات نیز استفاده شود. در مورد بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی مانند مولتیپل اسکلروزیس، فلج مغزی نوزادان یا پس از سکته مغزی، L300 Go اعصاب آسیب دیده و عضلات تحت کنترل آنها را تحریک می‌کند. بنابراین می‌تواند موجب بالا رفتن پا و همچنین فلکشن / اکستنشن زانو شود.

درمان گزگز و بیقراری در پاها با Medzock

 این پوشیدنی یک راه مطمئن برای درمان گزگز و بیقراری در پاهای شما است. از آن در طول روز برای حفظ تمرکز یا پیش از خواب برای استراحت بهتر استفاده کنید.

حدود ۹۰ درصد از کاربران بهبود خواب و استراحت بهتر را پس از استفاده از Medzock گزارش می‌دهند. پوشیدنی Medzock یک سامانه حذف نویز ایجاد و سیگنال‌های منفی پاهای بی‌قرار را متوقف می‌کند و حالتی عادی به شما می‌دهد. این حالت جدید ۱ تا ۸ ساعت طول می‌کشد.

همچنین Medzock جریان و تحریک عصب محیطی را فراهم می‌کند. در هر صورت، برای خوابیدن آرامش خواهید داشت. Medzock پس از ۴۵ دقیقه به طور خودکار خاموش می‌شود، بنابراین از خوابیدن نترسید! تا آنجا که می‌خواهید از آن استفاده کنید، بدون هیچ خطری. می‌توانید با Medzock راه بروید، بدوید و بازی کنید.

اسکلت بیرونی جدید Ottobock از بازوها در حین انجام کارهای سنگین در بالای سر پشتیبانی می‌کند. پوشیدنی Ottobock Shoulder چه در تولید، چه در تعمیر و نگهداری یا تدارکات، می‌تواند به کارگران کمک کند تا در کار خود موفق شوند و انرژی بیشتری برای زندگی داشته باشند.

اسکلت بیرونی در خدمت کشاورزان

اسکلت بیرونی HAPO با هدایت بخشی از فشارهای روی قسمت بالایی تنه به ران‌ها کار می‌کند. این کار با کمک فنرها انجام می‌شود. این اسکلت بیرونی برای کاهش فشار روی کمر و حفظ دیسک‌های بین مهره‌ای طراحی شده است.

کفش هوشمندی که از افتادن و سقوط سالمندان جلوگیری میکند

کفش هوشمند B-Shoe می‌تواند از سقوط به دلیل اختلال در تعادل جلوگیری کند. این کفش دارای حسگرهای فشار، یک دستگاه حرکتی یکپارچه، یک ریزپردازنده، الگوریتم‌های هوشمند و یک باتری قابل شارژ است.

هنگامی که عدم تعادل تشخیص داده شد، دستگاه حرکتی، کفش را کمی و به آرامی به عقب می‌چرخاند تا تعادل دوباره به دست آید. الگوریتم‌های هوشمند، تشخیص زودهنگام عدم تعادل را تضمین می‌کنند و کفش تنها در صورت نیاز کار می‌کند.

استفاده از ابزار پوشیدنی و نور درمانی برای کاهش درد

پوشیدنی MOVE+ برای کمک به التیام بافت‌ها، تسکین درد و تسریع بهبودی به نور متکی است. این دستگاه با استفاده از ترکیبی از چراغ‌های LED و مادون قرمز، سطح را هدف قرار می‌دهد و همچنین به عمق نفوذ می‌کند تا به بهبودی شما کمک کند و هرگونه علائم استرس، درد یا التهاب را از بین ببرد.

این دستگاه هم برای مفاصل و هم عضلات طراحی شده است. براحتی اطراف زانو، شانه، گردن، آرنج یا هر قسمتی از بدن شما قرار می‌گیرد. نصب این پوشیدنی تنها چند ثانیه طول می‌کشد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. پوشیدنی MOVE+ از دو طول موج مختلف استفاده می‌کند. نور قرمز مرئی ساطع شده توسط LED ناحیه وسیعی از سطح بدن شما را می‌پوشاند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد و التهاب را کاهش می دهد. در همین حال، پرتوهای نور لیزر بر روی نواحی خاصی از بدن با دقتی بسیار، تمرکز می‌کنند و تا ۶ میلی‌متر زیر سطح نفوذ می‌کنند تا دردهای مزمن عمیق مانند استئوآرتریت یا آسیب غضروف را هدف قرار دهند. این دستگاه با قیمت ۳۹۷ دلار پیش فروش می‌شود و هنوز به طور کامل در بازار عرضه نشده است.

این رابطهای انسان و ماشین در زیر آب نیز کار میکنند

دستگاه‌های پوشیدنی رابط انسان و ماشین می‌توانند برای کنترل ماشین‌ها، رایانه‌ها، پخش کننده‌های موسیقی و سایر سامانه‌ها استفاده شوند. یک چالش برای این دستگاه‌ها وجود عرق روی پوست انسان است. دانشمندان UCLA رابط انسان و ماشین کشش‌پذیر، ارزان و ضد آبی توسعه داده‌اند که مبتنی بر یک آرایه حسگر مغناطیسی الاستیک نرم است که فشار مکانیکی ناشی از فشار انگشت را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. نیروی مورد نیاز برای راه‌اندازی این دستگاه از حرکات کاربر تولید می‌شود. این دستگاه هنگام خیس شدن نیز به خوبی کار می‌کند، زیرا میدان مغناطیسی تحت تأثیر حضور آب قرار نمی‌گیرد.

توانبخشی دست با دستکش Syrebo و بازی

دستکش Syrebo با حسگرهای خاص حرکات دست را پیگیری می‌کند و بیمار به کمک این حرکات در یک بازی رایانه‌ای شرکت می‌کند که سختی آن با پیشرفت بیمار تغییر می‌کند.

این بازی با بازخورد صوتی و تصویری به تعادل و هماهنگی دست با چشم و شنوایی فرد کمک می‌کند. این دستگاه برای توانبخشی سکته مغزی، فلج مغزی، آسیب به دست، توانبخشی پس از جراحی ارتوپدی و سایر ناهنجاری‌های عصبی-عضلانی کاربرد دارد.

سرپوش واقعیت مجازی کودکان

تمرین مهارت دردست گرفتن قلم برای کودکان با خط خطی شدن دیوارهای خانه و کار مضاعف والدین همراه است. سرپوش AR Helmet یک دستگاه واقعیت افزوده است که با یک قلم عرضه می‌شود تا کودکان با کشیدن خطوط مجازی تمرین دست ورزی کنند. در طراحی این کلاه راحتی کودک و حفظ جریان هوا در نظر گرفته شده است.

سرپوش واقعیت مجازی کودکان

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *