تماشا کنید: تازه ترین پیشرفت ها و فناوری ها در زمینه حمل و نقل

وسایل نقلیه روز به روز در حال تغییر و پیشرفت هستند. این پیشرفت میتواند موجب کاهش آلودگی هوا، سر و صدا و ترافیک شود و زمان جابجایی افراد و محموله‌ها را به شدت کاهش دهد. برخی وسایل نقلیه نیز صرفاً به دلیل هیجان و جذابیت خود و برای سرگرمی مورد استفاده قرار میگیرند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید تا با جدیدترین وسایل نقلیه و فناوری‌ها در زمینه حمل و نقل آشنا شوید.

ماشین های پرنده

Alauda به آزمایش ساخت خودروهای پرنده مشغول است. این خودرو ها می توانند با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند، سرعتی برابر خودروهای مسابقات فرمول یک. باتری این خودروهای پرنده مشابه باتری خودروهای تسلا S است. Alauda عقیده دارد این خودروهای در مسابقات پروازی آینده استفاده خواهد شد.

پرواز تاکسی های پرنده در دبی

تاکسی های پرنده EHang 184 پروازهای آزمایشی خود با مسافران واقعی را در دبی و ایالت نوادا آغاز کردند.

EZFLY یک وسیله پرواز شخصی است

‫شرکت Zapata Racing خالق تخته‌های پرواز این دستگاه را برای حرکت در آسمان معرفی نموده است. هدایت دستگاه EZFLY با دسته‌هایی که کاربر بر آن‌ها تکیه می‌کند ساده‌تر به نظر می‌رسد.

تبدیل وان حمام به یک پهپاد

تماشا کنید چگونه دو برادر آلمانی، وان حمام را به یک پهپاد تبدیل کردند. برادران Johannes and Phillip Mickenbecker، یک پهپاد از وان حمام ساختند. این پهپاد از راه دور کنترل می‌شود و فناوری مشابه فناوری پهپادهای رایج دارد.

تک چرخ الکتریکی Uno Bolt

با این تک چرخ الکتریکی میتوان جهان را به شیوه ای هیجان انگیز کاوش کرد. Uno Bolt نخستین تک چرخ الکتریکی با متعادل کننده های داخلی است. با حرکت رو به جلوی فرمان، که تکیه گاه کاربر نیز هست، Uno Bolt شتاب گرفته و با حرکت رو عقب آن سرعتش کم می شود. بیشترین سرعت این تک چرخ الکتریکی ۲۲ مایل در ساعت است و با هر بار شارژ ۴۵ دقیقه حرکت می کند. صفحه نمایش LED مسافت طی شده، سرعت و درصد باتری را نمایش می دهد.

با این جت پک میتوان سریعتر از مایکل فلپس شنا کرد

این جت‌پک برای حرکت زیر آب ساخته شده است. مهندسین می‌گویند با این موتورهای الکتریکی میتوانید سریعتر از مایکل فلپس شنا کنید. این جت پک می‌تواند شناگر را تا سرعت ۶٫۲۵ مایل در ساعت حرکت دهد که از رکورد مایکل فلپس یعنی ۶ مایل در ساعت بیشتر است. Jetpack 2.0 ممکن است به زودی عرضه شود.

این خودروی جمع شونده در هر فضای کوچکی پارک میشود

به لطف خودروهای جمع شونده که در یک فضای کوچک جا می شوند پیدا کردن جای پارک خیلی راحت خواهد شد. این خودروی الکتریکی با نام Earth-1 در ژاپن و با الهام از اسباب بازی Transformer ساخته شده است. ژاپنی ها قصد دارند این خودرو را ابتدا در فرودگاه ها و نقاط توریستی بکار گیرند.

این وسیله نقلیه رباتیک برای حرکت در فضا ساخته شده است

این وسیله نقلیه رباتیک Artemis Sr است که ۸ چرخ دارد و برای حرکت روی دیگر سیارات طراحی شده است. آژانس فضایی کانادا (CSA) توانایی های این خودرو را که توسط Ontario Drive Gear Ltd ساخته شده است، آزمایش کرد. این خودرو ۱،۱۶۸ پوند وزن دارد و با سرعت ۷۱ مایل در ساعت حرکت میکند. سامانه چرخ آن منحصر به فرد است و می تواند بیش از ۶۰۰ پوند را حمل کند.

آزمایش موتور موشکی چاپی

آزمایشهایی از این دست دانشمندان ناسا را یک قدم به هدف داشتن یک موتور کاملا چاپی نزدیک می کند. بسیاری از قطعات این موتور مانند تجهیزات تزریق سوخت طراحی خود دانشمندان این طرح بوده است.

خودروی تمام خودکار مرسدس بنز با نام SmartVision EQ

خودروی تمام خودکار مرسدس بنز SmartVision EQ بدون پدال و فرمان و با طراحی خوبی معرفی می شود. یک خودروی تمام خودکار می تواند به افرادی که به دلایلی نظیر خستگی، بیماری و … قادر به هدایت اتومبیل خود نیستند کمک کند.

خوردروی تویوتا

خودروهای خودران تویوتا به سادگی با نیاز کاربر سازگار می شوند. این امر کاربردهای وسیعی برای آنان بوجود می آورد. حمل و نقل، انتقال بار و … تنها چند مثال کوچک است.

خودروی خودران تحویلی شرکت Nuro

دو تن از مهندسانی که پیش از این عضوی از پروژه مشهور خودروهای خودران شرکت گوگل بودند اکنون استارت آپی جدید راه اندازی کرده اند و بر روی خودرهای خودران تحویلی کار می کنند. این خودروها متفاوت از ربات های تحویلی و یا خودروهای خودرانی است که تاکنون دیده‌اید.

سامانه جدید حمل و نقل که با هایپرلوپ رقابت میکند

شرکت حمل و نقل Arrivo در حال توسعه یک سامانه حمل و نقل با سرعت بالا است. این سامانه جدید به جای تونل از شناورهای مغناطیسی پیشرفته و انرژی الکتریکی برای حرکت استفاده می کند و میتواند رقیبی برای hyperloop باشد.

آزمایش بالهای سبک و تاشو برای پروازهای فراصوت توسط ناسا

ناسا بال هایی سبک و تاشو را برای پرواز های فراصوت خود آزمایش می کند. هواپیماهایی که می توانند بال های خود را حین پرواز با زوایای مختلف جمع کنند، سریعتر از همتایان خود پرواز می کنند. بال های تاشوی هواپیماهای تجاری راهی برای انطباق با شرایط مختلف پرواز خواهد بود و خلبانان میتوانند کنترل بیشتری روی هواپیما داشته باشند و حتی موجب ارزان تر شدن پروازها نیز شود.

این غول مکانیکی یک اسکلت بیرونی است!

این غول مکانیکی ۱۵ فوت قد و ۸۰۰۰ پوند وزن دارد و می تواند با سرعت ۲۰ مایل در ساعت بدود. شرکتی به نام Furrion این غول مکانیکی به نام Prosthesis را طراحی کرده است. Prosthesis ربات نیست بلکه یک اسکلت بیرونی است که نیاز به راننده دارد. Furrion قصد دارد یک ناوگان از این اسکلت های بیرونی را برای رقابت در مسابقات ایجاد کند.

volocopter ماشین پرنده ی شرکت Intel است

‫این ماشین پرنده بیشتر شبیه یک ربات پرنده یا یک چرخبال است اما مستقل از شکل ظاهری آن، فناوری به کار گرفته شده در آن برای ساخت دستگاه پرنده ای که به سادگی کنترل می شود، جذب کننده است.

جابجایی تریلرهای ۲۰ تنی با دست!

با کمک Trailer Mover XXL میتوان تریلرهایی با ۲۰ تن وزن را براحتی جابجا کرد. این دستگاه توسط Verhagen Leiden طراحی شده است و می تواند جایگزینی برای تراکتورهای پایانه باشد. از همه مهمتر اینکه این وسیله نیازی به گواهینامه رانندگی ندارد.

راندن ویلچر با FireFly

این دستگاه کوچک به صندلی چرخدار متصل شده و حرکت آن را سهولت می بخشد. FireFly دستگاهی سبک و قابل حمل است که امکان حرکت صندلی چرخدار در سربالایی را بدون صرف نیرو از جانب کاربر فراهم می کند. کنترل آن ساده است و در فضاهای داخلی نیز قابل استفاده است.

صندلی چرخدار سبک و قابل حمل

این صندلی چرخدار سبک برای استفاده در سفر نیز مناسب است چراکه از هم باز می شود و به سه قسمت مجزا تبدیل می شود. این صندلی الکتریکی روی بسیاری از سطوح به راحتی حرکت می کند. برای کنترل حرکت، یک صفحه و دسته ی کنترلی روی این صندلی قرار دارد.

این صندلی چرخدار به کاربران اجازه میدهد بایستند

این صندلی چرخدار هم در حالت نشسته و هم ایستاده قابل استفاده استفاده است و به کاربران اجازه می دهد کارهای روزمره خود را براحتی انجام دهند.

ماشینی که صندلی چرخدار را حمل می کند

این وسیله نقلیه به شکلی طراحی شده که صندلی چرخدار به راحتی روی آن سوار شود و کاربر بدون پیاده شدن از صندلی و یا بدون نیاز به کمک شخص دیگری بتواند از آن برای تردد در خیابان استفاده نماید. باتری این وسیله در ۸ ساعت شارژ می شود که عدد خوبی است.

این ویلچر در عرض چند ثانیه تغییر حالت میدهد

این صندلی چرخدار در عرض چند ثانیه از حالت نشسته به موقعیت ایستاده در می آید. طراحی این صندلی چرخدار به منظور کمک به افراد دارای معلولیت و آزادی بیشتر آنها است. Laddroller توسط Dimitris و Marios-Ermis Petrotos اختراع شده است. این صندلی دارای چهار چرخ است که چرخ های جلو برای غلبه بر موانع بزرگتر است.

تحول افق متصور برای ماجراجویی کاربران توانیاب با ویلچر

این صندلی چرخدار به افرادی که ناتوانی حرکتی دارند اجازه میدهد هر محیطی را بپیمایند.حرکت در اب، برف و ماسه و … به کاربر اجازه عبور از رنج وسیعی از موانع که با صندلی معمولی حتی با کمک دیگران هم ممکن نیست را میدهد.

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *