کاهش درد اندام فانتوم افراد قطع عضو با جراحی مسیریابی دوباره اعصاب

بیشتر افرادی که اندام خود را از دست می‌دهند، هنوز حضور آن را احساس می‌کنند. درد اندام فانتوم یک بیماری مرموز است که افراد قطع عضو درد و خارش بسیاری را در دست یا پای از دست رفته تجربه می‌کنند. ۷۵ درصد از دو میلیون فرد قطع عضو در آمریکا، بی‌حسی و درد فانتوم را در اندام قطع عضو خود تجربه می‌کنند. درد اندام فانتوم، استفاده از پروتزها را برای این افراد غیر قابل تحمل می‌کند. به طور معمول، آن‌ها با مصرف دارو درد خود را کاهش می‌دهند. پژوهشگران دریافتند با انجام عمل جراحی مسیریابی دوباره عصب‌های عضلانی (Targeted Muscular Reinnervation) هم‌زمان با جراحی قطع عضو، می‌توانند درد اندام فانتوم را به شدت کاهش دهند. موفقیت جراحی TMR مزایای بسیاری برای به کارگیری پروتزهای مصنوعی پیشرفته در افراد قطع عضو خواهد داشت. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کاهش درد اندام فانتوم افراد قطع عضو با جراحی اصلاح عصب‌های عضلانی

پزشکان مرکز پزشکی Wexner در دانشگاه ایالتی اوهایو (Ohio State University) دریافتند که با جراحی مسیریابی دوباره عصب‌های عضلانی (TMR) و هدایت عصب‌های اندام قطع عضو به عصب‌های سالم، درد اندام قطع عضو کاهش می‌یابد. این جراحی به افرادی که برای سال‌ها از درد اندام قطع عضو رنج می‌بردند کمک شایان توجهی خواهد بود.

دکتر یان والریو (Ian Valerio) رییس بخش زخم و سوختگی و تروما در بخش جراحی پلاستیک توضیح می‌دهد که درد اندام قطع عضو ناشی از عصب‌های عضلانی اندام قطع عضو است که تا پیش از قطع عضو به عضلات متصل بودند و پس از جراحی قطع عضو، به هیچ ماهیچه‌‌ای متصل نیستند. اتصال اعصاب عضلانی اندام قطع عضو به اعصاب فعال و سالم به بدن اجازه می‌دهد مسیرهای عصبی را دوباره بازیابی کند و درد اندام قطع عضو را کاهش دهد.

کاهش درد اندام فانتوم افراد قطع عضو با جراحی اصلاح عصب‌های عضلانی

تنها ۱۳ درصد بیماران که همزمان با عمل قطع عضو، تحت عمل جراحی TMR قرار گرفتند، اعلام کردند درد اندام قطع عضو را پس از شش ماه از جراحی دوباره حس کردند. این درحالی است که نیمی از افرادی که عمل جراحی TMR را سال‌ها پس از قطع عضو دریافت کردند درد اندام فانتوم را دوباره حس کردند. دکتر یان والریو بر این باور است با جراحی TMR و کاهش درد اندام قطع عضو، مصرف داروهای مسکن در افراد قطع عضو کاهش می‌یابد و کیفیت زندگی آن‌ها بهبود می‌یابد.


در همین زمینه بخوانیم:

>>کنترل دست مصنوعی با حرکت اندام فانتوم
>>کاهش درد اندام فانتوم با واقعیت افزوده برای افراد قطع عضو
>>ایجاد دوباره مسیرهای حسی و حرکتی در مغز به کمک اندام مصنوعی


منبع: osuwmc

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *