آموزش آنلاین رباتیک در Robot Academy

این آموزشگاه ویدئوهای کوتاه آموزشی و در سطح دانشگاه را برای کمک به فهم و درک علم رباتیک به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار داده است. معلمان نیز می‌توانند از محتوای این دروس برای آموزش در کلاس‌های خود استفاده کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

آموزش آنلاین رباتیک در Robot Academy

Robot Academy یک منبع یادگیری جدید از پروفسور Peter Corke و دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT) است. این آموزشگاه بیش از ۲۰۰ درس را به صورت رایگان برای همه در دسترس قرار داده است.

معلمان تشویق می‌شوند تا از محتوای این آکادمی برای حمایت از آموزش و یادگیری در کلاس استفاده کنند. شما به راحتی می‌توانید فهرست‌هایی از دروس و کلاس‌های پیشرفته ایجاد کنید. همچنین می‌توانید جعبه ابزار Robotics Toolbox و Tool Vision Toolbox را دانلود کنید که برای شبیه‌سازی دینامیک، سینماتیک و مسیر تولید انواع کلاسیک بازوی رباتیک استفاده می‌شود.

در سال ۲۰۱۵ درس‌هایی برای مبحث معرفی علم رباتیک و چشم انداز ربایک (Introduction to Robotics and Robotic Vision) ایجاد شد. رویکرد اساتید برای ایجاد این دوره‌ها در مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، توضیح داده شده است. این دوره‌ها برای دانشجویان کارشناسی ارشد طراحی شده‌اند، اما بسیاری از درس‌ها برای هر فردی مناسب است. میزان دشواری هر درس مشخص شده است و می‌توانید ببینید.

استادان و دانشجویان می‌توانند یک موضوع را انتخاب کنند و مجموعه‌ای از فیلم‌های مربوط به آن موضوع را تماشا کنند. درس‌های تکمیلی یک بخش آموزشی کوتاه و یا جدید را ارائه دهند. سه دوره آنلاین معرفی رباتیک نیز ارائه شده است. در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از دروس را ببینید. ما همه را تشویق می‌کنیم که به این تارنما مراجعه کنند و نگاهی به آکادمی ربات‌های QUT داشته باشند.

درباره ربات‌ها

در این ویدئو، ما به طیف گسترده‌ای از ربات‌های واقعی در جهان نگاه می‌کنیم و در مورد آنچه انجام می‌دهند و نحوه انجام آن صحبت می‌کنیم.

کنترل اتصالات ربات: مقدمه

در این ویدئو، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه اتصالات ربات را با زاویه و موقعیت‌های گوناگون حرکت دهند تا به حرکت مطلوب دست پیدا کنند. در این سخنرانی، در مورد نظریه کنترل بحث خواهیم کرد.

کنترل اتصالات ربات: معماری

در این سخنرانی، ما در مورد سامانه مکاترونیک شامل موتور، حسگر، الکترونیک و محاسباتی که سامانه کنترل فیدبک اجرا می‌کند، بحث می‌کنیم.

کنترل اتصالات ربات: محرک‌ها

محرک‌ها اجزایی هستند که در واقع اتصالات ربات را حرکت می‌دهند. پس اجازه دهید به چندین فناوری محرک مختلف که در ربات‌ها استفاده می‌شود، نگاهی داشته باشیم.

برای تماشای ادامه ویدئوها به این تارنما مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید:

>>ساخت رباتهای سریع و چابک با الهام از طبیعت


منبع: robohub

باز نشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مرجع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *