آخرین اخبار اسکلت بیرونی در سال میلادی ۲۰۱۹

در ماه‌های اخیر اخبار جدیدی از دنیای اسکلت‌های بیرونی منتشر نشده است. با این وجود فعالیت‌های جدی در این زمینه توسط شرکت‌های اسکلت بیرونی در حال انجام است. فعالیت‌های WearRa و ASTM برای پشتیبانی از شرکت‌های سازنده اسکلت بیرونی، استاندارهای اسکلت بیرونی و فعالیت‌های اتحادیه‌ی اروپا همگی در سکوت انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌های اخیر شرکت‌های سازنده‌ی اسکلت بیرونی با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اخبار اسکلت بیرونی در سال ۲۰۱۹

اسکلت بیرونی در ماه های اخیر

WearRa یا Wearable Robotics Association شرکتی برای پشتیبانی از سازندگان رباتیک‌های پوشیدنی است. هدف این شرکت فراهم ساختن بستری برای انتقال اطلاعات مابین سازندگان اسکلت بیرونی است. WearRa برگزار کننده‌ی مسابقات و همایش‌های اسکلت بیرونی WearRacon است. از دیگر سازمان‌های فعال در ماه‌های اخیر ASTM یا American Society for Testing and Materials است. ASTM ارگانی است که استانداردهای خاصی را برای فناوری‌های جدید تدوین می‌سازد. پیروی از این استانداردها در سطح جهانی به صورت توافقی انجام می‌شود.

فعالیت های WearRa‌و ASTM

WearRA اطلاعیه‌ای برای WearRAcon 2020 منتشر کرده است. تا آخر ماه آگوست میلادی قیمت‌گذاری اسکلت‌های بیرونی به پایان خواهد رسید. پس از آن صورت جلسه‌ی این همایش نوشته خواهد شد. این در حالی است که کارکنان WearRA در حال توسعه‌ی بازار اسکلت بیرونی در اروپا و آسیا هستند.

با توجه به اینکه ۲۵ ماه جولای آخرین مهلت ثبت پروپوزال ASTM برای اسکلت‌های بیرونی نظامی بوده است، انتظار برای اخبار مهم اسکلت بیرونی در ماه سپتامبر ادامه دارد. به نظر می‌رسد فرصت‌های جدیدی برای جامعه‌ی سازندگان اسکلت بیرونی در ماه سپتامبر گشوده خواهد شد.

در این میان کارکنان بخش اسکلت بیرونی نظامی در FY19 و ASTM F48 در حال آماده سازی گزارش خود هستند. با انتشار ارزیابی این افراد در مورد اسکلت‌های بیرونی ثبت شده، انتظار می‌رود شرکت‌های سازنده‌ی اسکلت بیرونی پشتیبانی مهمی دریافت کنند.

ASTM و استاندارهای اسکلت بیرونی

ASTM یکی از فعالان بخش اسکلت‌های بیرونی است. قسمت CoE یا Center of Excellence‌ در این برنامه با فناوری چاپ سه بعدی مسلما توقع را از خروجی این بخش افزایش خواهد داد. ASTM باید بخشی پویا و باز برای همکاری با سایر شرکت‌ها باشد. با توجه به اینکه بازار اسکلت بیرونی در انتظار ایده‌های جدید است، نمی‌توان در مورد همکاری ASTM با شرکت‌های موجود نظر قطعی داد.

ASTM در تدوین استانداردهای اسکلت بیرونی نیز فعال است. استاندارد ویژه‌ی اسکلت‌های بیرونی نظامی برای CBRN در سال ۲۰۱۰ تدوین شد. این استاندارد پس از پنج سال و با پشتیبانی دولت ارائه شد. متخصصین رشته‌های مختلف برای تدوین این استاندارد با یکدیگر همکاری کردند. پشتیبانی مالی در این مورد بسیار مهم است. قطعا توسعه‌ی استانداردی برای ساخت یک دستگاه ایمن اهمیت زیادی دارد. استانداردهایی این چنین تعدادی نوشته‌ی حاصل از فرآیندهای منفعل نیستند. بلکه حاصل آزمایش‌های بسیار و فرآیندهای پیچیده هستند. تدوین یک استاندارد نیازمند بازبینی، طراحی مجدد و تکرار ساخت یک دستگاه به دفعات خواهد داشت. این فرآیندها برای ساخت یک اسکلت بیرونی ایمن و به صرفه لازم است. عرصه‌ی اسکلت بیرونی بسیار جوان است. د راین حوزه همبستگی چندانی وجود ندارد. به همین دلیل صنایع دفاع و ASTM به پشتیبانی فعالیت‌هایی که درک افراد را از اسکلت بیرونی افزایش دهد، علاقمند هستند.

اسکلت بیرونی در اتحادیه اروپا

در حالیکه در سال جاری اخبار مهمی از صنایع اسکلت بیرونی منتشر نشده است، شرکت‌های اسکلت بیرونی در حال توسعه‌ی فناوری‌های جدیدی هستند. اطلاعات موجود از فعالیت‌های اتحادیه‌ی اروپا در بخش ایمنی، و مطالعات مرتبط با ارگونومی این دستگاه‌ها خبر می‌دهند. این پژوهش‌ها حاصل همکاری دانشمندان و دانشگاهیان در آلمان، ایتالیا و اسپانیا است. شرکت ReWalk نیز به زودی از فعالیت‌های خود در زمینه اسکلت بیرونی گزارشی منتشر خواهد کرد. به نظر می‌رسد اخبار راکد اسکلت بیرونی به زودی جان تازه‌ای خواهد یافت.

 


بیشتر بخوانیم:
برای دوباره راه رفتن به فناوری تکیه کنید : اسکلت بیرونی توانبخشی سکته مغزی
چرا توانبخشی با اسکلت بیرونی موثرتر است؟
طراحی اسکلت بیرونی XoSoft با همکاری هفت کشور اروپایی


منبع : exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *