ارزش اقتصادی کمک اسکلت بیرونی چقدر است؟

من (Elliott Rouse) و همکارانم در دانشگاه میشیگان از ابزاری اقتصادی برای اندازه‌گیری هزینه‌ها و فواید پوشیدن اسکلت بیرونی استفاده کردیم. ما متوجه شدیم اسکلت بیرونی به طور میانگین سود ​​3.40 دلار در ساعت هنگام راه رفتن فراهم می‌کند. این با در نظر گرفتن اثرات ترکیبی کمک و وزن دستگاه است. ارزش کمک به تنهایی بسیار بیشتر بود، یعنی 19.80 دلار در ساعت. این مقادیر با استفاده از رویکرد جدید ما، که مقادیر هزینه‌ها را از منافع کم می‌کند، به دست آمدند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ارزش اقتصادی کمک اسکلت بیرونی چقدر است؟
.

اسکلت‌های بیرونی ابزارهای مکانیکی هستند که افراد می‌توانند برای افزایش قدرت یا کارایی خود از آنها استفاده کنند. آنها را می‌توان برای کمک به کار دستی یا کمک به توانبخشی پس از صدمات استفاده کرد. روش ما کاربر را وارد فرآیند ارزیابی می‌کند، تا امکان محاسبه تجربه کاربر وجود داشته باشد.

ادراکات مهم هستند. اگر قرار است این فناوری پتانسیل کمک به تحرک، استقامت و ایمنی را برآورده کند، کاربران باید اسکلت بیرونی را در زندگی خود بخواهند. و این بدان معناست که کاربران باید مزایا را درک کنند. و این مزایا باید بیشتر از هزینه‌های پوشیدن اسکلت بیرونی، از جمله هرگونه ناراحتی، وزن یا سر و صدای اضافی باشد.

روش اندازه گیری

به‌عنوان روشی برای اندازه‌گیری درک کاربر، ارزش اقتصادی پوشیدن اسکلت بیرونی را که با دلار آمریکا اندازه‌گیری می‌شود، مطالعه کردیم. برای یافتن این ارزش‌های دلاری، از مردم پرسیدیم که چقدر پول لازم است تا دو دقیقه روی تردمیل راه بروند. دوره‌های دو دقیقه‌ای به صورت متوالی به مدت حدود 30 دقیقه تکرار شد. ما همچنین این آزمایش‌ها را بدون اسکلت بیرونی و با اسکلت بیرونی خاموش تکرار کردیم. با مقایسه هزینه‌ها، روش ما پایه‌ای برای ارزیابی ارزش اقتصادی اسکلت بیرونی کامل، کمک آن و هزینه وزن فراهم می‌کند.

برای اطمینان از اینکه شرکت‌کنندگان تخمین درستی از هزینه دو دقیقه پیاده‌روی خود ارائه می‌دهند – و نه برای به حداکثر رساندن درآمدشان – از نوع خاصی از حراج استفاده کردیم که ارزش‌گذاری‌های صادقانه را تضمین می‌کند که به حراج ویکری معروف است. در حراج ویکری، برنده کمترین پیشنهاد را دارد. اما پیشنهاد دومین نفر کمترین قیمت به او پرداخت می‌شود. این روش بیشتر برای اندازه‌گیری ارزش مفاهیم انتزاعی استفاده می‌شود، زیرا حراج ویکری پیوند بین برنده حراج و پیشنهاد آن‌ها را می‌شکند و انگیزه‌های پیشنهادی کم یا بیش از حد را حذف می‌کند.

امروزه، بسیاری از روش‌های ارزیابی اسکلت‌های بیرونی بر روی داده‌هایی که به سختی به دست می‌آیند متمرکزند، مانند مقدار کالری سوزانده شده و تجزیه و تحلیل حرکت. معیارهای ذهنی‌تر، مانند ترجیحات کاربر، به سختی استاندارد می‌شوند و به تازگی جلب توجه کردند.

نتایج

مطالعه ما مزایای بالقوه کمک اسکلت بیرونی را برجسته می‌کند. این در حالی است که بیشتر ارزش با هزینه‌ی وزن جبران می‌شود. از طریق اندازه‌گیری این تجربه کاربر، پژوهشگران و توسعه‌دهندگان می‌توانند اسکلت‌های بیرونی را برای درک کاربران اصلاح کنند. برای نمونه، این نتایج نیاز به توسعه اسکلت‌های بیرونی سبک‌تر و فشرده‌تر را برجسته می‌کند.

روش ما برای یافتن ارزش اقتصادی شهودی است، زیرا عموم مردم احتمالاً ارزش دلار را نسبت به معیارهای بیومکانیکی مرتبط با انرژی، مانند وات یا ژول درک می‌کنند. این رویکرد همچنین نیازی به تجهیزات تخصصی گران قیمت ندارد؛ تنها دستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری میزان متابولیسم یا میزان انرژی که فرد هنگام پوشیدن اسکلت بیرونی می‌سوزاند.

این روش می‌تواند برای اندازه‌گیری ارزش نه تنها انواع مختلف کمک اسکلت بیرونی، بلکه طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها، فعالیت‌ها و شرایط آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد و جایگزین مفیدی برای رویکرد استاندارد ارزیابی میزان متابولیسم است.

با این داده‌ها و رویکرد، قصد داریم اسکلت‌های بیرونی طراحی کنیم که هزینه پوشیدن وزن دستگاه را کاهش دهد. ما همچنین قصد داریم در مورد سامانه‌های کنترلی بهتر برای افزایش منافع اقتصادی پژوهش کنیم.

در این مطالعه ما متوجه شدیم که مزایا و هزینه‌ها در افراد مختلف بسیار متفاوت است. برخی افراد ارزش کلی را منفی گزارش کردند. ما می‌خواهیم این تفاوت‌ها را بررسی کنیم تا بفهمیم چرا مردم چنین ادراکات متفاوتی دارند. انجام این کار می‌تواند به غلبه بر موانع بزرگ در پذیرش این فناوری کمک کند.


>> تاریخچه رباتیک توانبخشی

>> futto: یک ابزار پوشیدنی برای بهبود وضعیت و کمک به راه رفتن


منبع: medicalxpress.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *