استفاده از چاپ سه بعدی در تولید ارتز پا برای کودکان

یک کودک نوپا نخستین گام‌های مستقل خود را با کمک یک ارتز (orthotics) که با استفاده از چاپ سه بعدی و توسط یک استارتاپ استرالیایی به نام AbilityMate ساخته شده بود، برداشت. برای آشنایی با این شرکت و محصول پرکاربرد آن با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

استفاده از چاپ سه بعدی در تولید ارتز پا برای کودکانتنها چند هفته پس از تولد Eve Darcy تشخیص داده شد که او به فلج مغزی مبتلاست. اوا تنها می‌توانست با کمک یک صندلی چرخ‌دار(rolling frame) حرکت کند. اما اکنون و پس از گذشت چند روز که او ارتزهای تولید شده با چاپ سه بعدی را پوشیده است، می‌تواند به تنهایی و بدون نیاز به کمک راه برود و فعالیت‌های روزانه را همانند یک کودک عادی انجام دهد.

Darcy، پدر اوا، گفت «او چهارشنبه در مهد کودک بود و با استفاده از صندلیش حرکت می‌کرد، پنج شنبه به مهد کودک نرفت و جمعه می‌توانست روی پاهایش و به تنهایی راه برود. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد.»

استفاده از چاپ سه بعدی در تولید ارتز پا برای کودکان

اوا با استفاده از ارتزهای تولید شده با چاپ سه بعدی می‌تواند به تنهایی و مستقل راه برود

مشارکت در یک مشکل جهانی

در استرالیا، محل زندگی اوا، هر ۱۵ ساعت یک کودک با فلج مغزی متولد می‌شود. بنابراین در حال حاضر این بیماری رایج‌ترین ناتوانی جسمی دوران کودکی در این کشور است. در حالی که بیشتر این کودکان در طول زندگی‌شان به پوشیدن ارتز نیازمند هستند، لیست انتظار دریافت ارتز بسیار طولانی است و بعضی از کودکان حتی مجبورند تا هشت ماه منتظر بمانند. در نهایت با فرا رسیدن زمان ملاقات کودک، قالب گیری‌های نامناسب و غیر عملی انجام می‌شود و از آن زمان حدود سه ماه طول می‌کشد تا قالب مورد نظر به یک وسیله‌ی پوشیدنی برای کودک تبدیل شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، صد میلیون کودک در سراسر جهان نیازمند ارتز هستند و این تقاضا به صورت نمایی در حال افزایش است.

درباره‌ی شرکت AbilityMate

AbilityMate یک شرکت کوچک در غرب سیدنی است. این شرکت اکنون در حال کار برای مجهز کردن افراد معلول به ابزارهای کمکی مقرون به صرف است.

استفاده از چاپ سه بعدی در تولید ارتز پا برای کودکانبا این که مدل ارائه شده توسط این شرکت بر روی دستگاه‌های مختلف قابل اجراست، آن‌ها تصمیم دارند فعالیت خود را با تمرکز بر یکی از بزرگ‌ترین نیازهای منطقه آغاز کنند: تولید ارتزهای اختصاصی برای کودکان.

پروژه‌ی کفش‌های جادویی

شرکت AbilityMate از فناوری چاپ سه بعدی برای تولید ارتز‌های سفارشی یا «کفش‌های جادویی » بهره می‌برد. این ارتزها در کسری از زمان مورد نیاز برای تولید نمونه‌های رایج آن‌ها، آماده می‌شوند. این گروه با استفاده از اسکنرهای سه بعدی اندازه‌گیری‌های لازم را از پای کودک انجام می‌دهند. سپس یک متخصص ارتوپدی مدل پزشکی مورد نیاز را تهیه می‌کند و در نهایت ارتز مورد نظر با به کارگیری یک چاپگر سه بعدی صنعتی EOS SLS و با استفاده از مواد پلاستیکی مورد استفاده در کاربردهای پزشکی چاپ می‌شود.

کفش‌های جادویی در کارخانه‌ای در Guildford تولید شده و در کمتر از دو ماه برای کاربر نصب می‌شوند.انجام اندازه‌گیری‌های لازم برای ساخت کفش‌های جادویینتایج مورد انتظار این پروژه

کاهش زمان انتظار برای آماده شدن ارتزها به میزان ۵۰ تا ۸۰ درصد

افزایش بازدهی ارتزها

بهبود تجربه‌ی بیمار، توسعه‌ی فناوری‌های کودک محور که اساسا تجربیات بیماران را به سمت بهتر شدن سوق می‌دهد.

کاهش هزینه‌های کلی نگه‌داری، ذخیره‌ی منابع مالی برای خانواده‌ها، مراکز درمانی، شرکت‌های بین‌المللی بیمه‌ی معلولان و سایر سازمان‌های تامین کننده‌ی تجهیزات کمکی معلولان

این شرکت نوپا به دنبال ۳۰ کودک داوطلب برای آزمایش کفش‌های تولیدی است

شرکت AbilityMate در حال حاضر یک طرح پیشگامانه برای کمک به کودکان دچار ناتوانی‌های راه رفتن ارائه داده است. آن‌ها به دنبال ۲۰ تا ۳۰ کودک در بازه‌ی سنی ۲ تا ۸ سال هستند که به ارتزهای پا یا مچ پا نیاز دارند. این کودکان بر اساس معیارهای سختگیرانه‌ای برای شرکت در آزمایش‌های درمانگاهی ارتزهای تولید شده با چاپ سه بعدی انتخاب خواهند شد. اگر نتایج این آزمایشات همانند نمونه‌ی اوا مثبت باشد، شرکت AbilityMate ممکن است تولید تجاری کفش‌های جادویی را در استرالیا آغاز کند.

هدف دیگر این شرکت فراهم کردن طراحی‌هایی متن باز است که برای مشارکت جهانی و تحت یک مجوز امن و اخلاقی برای اهداف آموزشی در دسترس باشد.

استفاده از چاپ سه بعدی در تولید ارتز پا برای کودکان

شرکت AbilityMate همچنین به شرکای پژوهشی و متخصصان ارتوپدی نیازمند است. اگر به حضور در برنامه‌های این شرکت علاقه‌مندید، اطلاعات لازم را اینجا بیابید.


بیشتر بخوانید:

>>ارتز چاپ سه‌بعدی سفارشی به مردی معلول در گرفتن اشیاء کمک می‌کند.

>>اسکلت بیرونی با ارتز و پروتز چه تفاوتی دارد؟


منبع: ۳dprinterchat

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *