اسکلت های بیرونی عملکرد بدن را برای آینده مشترک انسان و ربات بهبود میدهند

پوشیدن اسکلت بیرونی برای تقویت عملکردهای بدن انسان دیگر یک رؤیا نیست. محصولات اسکلت بیرونی به نمایش درآمده در کنفرانس جهانی رباتیک ۲۰۲۲ این را اثبات کرد. این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ آگوست در پکن برگزار شد. اسکلت‌های بیرونی بهبود و تقویت توانایی‌های انسان را به واقعیت تبدیل کرده‌اند، به ویژه برای بیماران معلول. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت های بیرونی عملکرد بدن را برای آینده مشترک انسان و ربات بهبود میدهند

اسکلت بیرونی ساختاری است که از بدن انسان حمایت و محافظت می‌کند. محصولات اسکلت بیرونی دانشگاه بیهانگ برای ارائه کمک به بیماران پاراپلژیک در بهبود توانبخشی طراحی شده‌اند. پژوهشگران از الگوریتم هوش مصنوعی (AI) برای طراحی استفاده کرده‌اند و اسکلت بیرونی را به حسگرهایی برای پیش‌بینی قصد حرکتی کاربر مجهز می‌کنند.

Shuai Mei، مدیر آزمایشگاه اسکلت بیرونی در مرکز نوآوری پیشرفته پکن و پژوهشگر دانشکده علوم زیستی و مهندسی پزشکی دانشگاه بیهانگ، گفت: «ربات‌های اسکلت بیرونی می‌توانند اهداف ذهنی افراد را درک کنند. برای نمونه، در راه رفتن، ربات‌های اسکلت بیرونی می‌توانند سریع یا آهسته راه رفتن یک فرد را حس کنند، سپس دستگاه با رفتارهای انسانی سازگار می‌شود. همچنین پس از شناسایی محیط اطراف، اسکلت بیرونی می‌تواند به کاربر در حرکاتی مانند بالا و پایین رفتن از پله‌ها کمک کند. ربات اسکلت بیرونی قدرت باقیمانده در عضلات را افزایش داده و به بیماران معلول در راه رفتن کمک می‌کند. این پژوهش بر اساس تماس گسترده با بیماران، جمع‌آوری داده‌ها و کارآزمایی‌های بالینی بود. سرعت اسکلت بیرونی را می‌توان به طور دقیق کنترل کرد».

اسکلت‌های بیرونی ساخت چین در جریان بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ و هنگام حمل مشعل به نمایش درآمد. Shao Haipeng، با پوشیدن اسکلت بیرونی، یکی از ۹ حامل مشعل ​​در ۲ مارس ۲۰۲۲ بود. Shao در سال ۲۰۱۷ در اثر سقوط، نخاعش آسیب دید و از آن زمان نتوانست بایستد یا راه برود.

اسکلت های بیرونی عملکرد بدن را برای آینده مشترک انسان و ربات بهبود میدهند
Shao Haipeng ایستاده با اسکلت بیرونی در کنار دیگر حاملان مشعل بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲

Shao به کمک Li Tao، یک ماراتن را با کمک اسکلت بیرونی به پایان رساند. سفر ۱۱ روزه آنها با طی مسافت ۴۲٫۲ کیلومتری از شمال غربی چین آغاز شد و در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۸ در شهر نانجینگ در شرق چین به پایان رسید.

اسکلت های بیرونی عملکرد بدن را برای آینده مشترک انسان و ربات بهبود میدهند
Yang Shuting با کمک دستگاه اسکلت بیرونی در مراسم حمل مشعل بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ راه رفت

یکی دیگر از حاملان مشعل Yang Shuting است. Yang پس از یک رخداد رانندگی در سال ۲۰۱۱ فلج شد. پس از پنج ماه آموزش، او توانست با کمک یک دستگاه اسکلت بیرونی بایستد و راه برود.

Koma 1.5 میتواند یک اسکوتر یا یک اسکلت بیرونی باشد

اسکلت بیرونی پوشیدنی نه تنها برای بیماران معلول مفید است، بلکه از افراد توانا در بلند کردن اجسام سنگین نیز حمایت می‌کند.

اسکلت بیرونی Atoun Model Y که توسط پاناسونیک ساخته شده است، یک پوشیدنی کمکی است که می‌تواند حدود ۲۰ پوند نیرو تولید کند تا به کارگران در مشاغل و کارهای سخت یا تکراری کمک کند.

این لباس‌ها که در فرودگاه‌ها در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به کار گرفته شدند، به کارگران کمک می‌کنند تا وسایل را جابجا کنند.

با توسعه تعامل هوش مصنوعی، محصولات اسکلت بیرونی به منظور گسترش توانایی‌های فیزیکی انسان‌ها و ترسیم یک سبک زندگی امیدوارکننده با آینده‌ای مشترک برای ربات‌ها و انسان‌ها ساخته شده‌اند.


>> فناوری های اسکلت های بیرونی و کمک به استقلال افراد


منبع: news.cgtn.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *