افزایش بازدهی نیروی کار با اسکلت‌های بیرونی شرکت هیوندای

مهندسان گروه هیوندای موتور (Hyundai Motor Group) برای حل مشکلات نیروی انسانی این شرکت خودروسازی در خط مونتاژ و رسیدگی به مسائل ارگونومیک، اسکلت‌های بیرونی صنعتی توسعه داده‌اند. اسکلت‌های بیرونی شرکت کره‌ای هیوندای شامل صندلی نامرئی H-CEX و اسکلت بیرونی جلیقه‌مانند H-VEX است. برای آشنایی با اسکلت‌های بیرونی گروه هیوندای با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

افزایش بازدهی نیروی کار با اسکلت‌های بیرونی ساخت شرکت هیوندای

یانگچو چی (Youngcho Chi) معاون اجرایی و مدیر نو‌آوری شرکت کره‌ای هیوندای می‌گوید علم رباتیک نه تنها فناوری‌های بسیاری برای حمل و نقل ارائه داده است بلکه در افزایش بازدهی نیروی انسانی در محیط کار نیز روش‌های جایگزینی پیشنهاد می‌دهد. گروه هیوندای قصد دارد از تجربه‌ها و فناوری‌های گسترده‌ی خود در زمینه‌ی ساخت خودرو برای توسعه‌ی فعالیت‌های شرکت در زمینه‌ی رباتیک بهره ببرد.

اسکلت بیرونی H-CEX یک وسیله‌ی حفاظت از مفضل زانو است که به حفظ وضعیت نشستن کاربر کمک می‌کند. وزن اسکلت بیرونی H-CEX تنها ۱٫۶ کیلوگرم است اما می‌تواند تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل کند. H-CEX شامل بندهایی است که در ناحیه‌ی کمر و ران و زانو بسته می‌شود. این اسکلت بیرونی با توجه به قد کاربر قابل تنظیم است و سه نوع وضعیت نشستن را پشتیبانی می‌کند. اسکلت بیرونی جدید هیوندای با هدف کاهش خستگی و آسیب کارگران طراحی شده است و هم‌اکنون در کارخانه‌ها آزمایش می‌شود. این خودروساز تلاش‌های بسیاری برای ارزیابی مزایای استفاده از اسکلت‌های بیرونی که برای کارهای نشسته و ایستاده طراحی شده‌اند، انجام داده است.

شرکت هیوندای در حال آزمایش اسکلت بیرونی جدید H-VEX در کارخانه‌های آمریکای شمالی خود است. H-VEX فشار بر گردن و کمر کاربر را کاهش می‌دهد. این اسکلت بیرونی، هنگامی که کاربر در هنگام کار، دست‌های خود را بالای سر نگه می‌دارد؛ نیرویی برابر با ۶۰ کیلوگرم به نیروی کاربر می‌افزاید. H-VEX در افزایش بازدهی نیروی انسانی در محیط کار و کاهش آسیب ناشی از حمل بار و کارهای فیزیکی طولانی مدت بسیار کاربردی است.


در همین زمینه بخوانیم:

>>کاربرد اسکلت بیرونی Cray X در محیط‌های کاری صنعتی
>>سرمایه گذاری ۱۲ میلیون دلاری بر اسکلت های بیرونی توان افزا
>>کارکرد اسکلت های بیرونی در کاهش آسیب فیزیکی هنگام کار


منبع: assemblymag

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *