اسکلت بیرونی Biomotum SPARK

نخستین محصول شرکت Biomotum یک اسکلت بیرونی به نام Biomotum SPARK است که آماده عرضه است. این وسیله برای مبتلایان به بیماری‌های عصبی-عضلانی است. در ادامه این نوشتار از مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به جزئیات بیشتری در مورد این محصول خواهیم پرداخت.

پس از ۵ سال پژوهش و توسعه، اکنون شرکت Biomotum آماده است تا نخستین محصول خود یعنی اسکلت بیرونی Biomotum SPARK را تجاری‌سازی کند. Biomotum SPARK یک اسکلت بیرونی مچ پا برای کمک به راه رفتن کاربران است. هدف اصلی این شرکت کمک به کودکان و نوجوانان مبتلا به فلج مغزی است. به منظور تسهیل در روند تجاری‌سازی و دیده شدن مشارکت‌های پژوهشی Biomotum SPARK ، این شرکت وب سایت جدید و هویت تجاری خود را راه‌اندازی کرده است.

سامانه Biomotum SPARK از نظر سازندگان آن

در حال حاضر سیستم پژوهشی SPARK به عنوان یک ابزار پژوهشی در دسترس پژوهشگران بالینی و بیومکانیک است تا به آزمایشات بالینی بپردازند. دکتر Zach Lerner یکی از پایه ‌گذاران Biomotum می‌گوید: «ما بسیار مشتاق هستیم که سامانه پژوهشی خود را بدون هیچ محدودیتی در اختیار پژهشگران بالینی قرار دهیم. سبک بودن، سهولت در استفاده و کاربرد وسیع SPARK آن را به یک ابزار عالی برای طیف وسیعی از برنامه‌های پژوهشی در زمینه تحرک انسان تبدیل کرده است

Ray Browning، مدیر عامل شرکت گفت: «ما همچنان به دنبال شرکایی هستیم که بتوانند با ارائه سامانه‌های پوشیدنی هوشمند برای افراد مبتلا به CP، سکته مغزی و آسیب‌هایی که عملکرد و تحرک عصبی را مختل می‌کند، ما را در به انجام رساندن رسالتمان در بهینه‌سازی تحرک انسان کمک کنند. همچنین در تلاشیم تا هویت آنلاین و تجاری خود را به شکل گسترده معرفی کنیم.»

چه کسانی می توانند از Biomotum SPARK استفاده کنند؟

اسکلت بیرونی Biomotum SPARK یک سامانه حرکتی بدون اتصال به زمین است که با اعمال نیروهای کمکی و مقاومتی در مچ پا، به توانبخشی و بازگرداندن تحرک به افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند فلج مغزی و سکته مغزی کمک می‌کند. در حال حاضر این دستگاه آزمایشی فقط برای استفاده در محیط پژوهش‌های بالینی است و هنوز توسط FDA تایید نشده است.

این شرکت ویدئوی زیر را با همکاری Freethink تهیه کرده و در آن توضیح می‌دهد که چگونه نمونه‌های نخست اسکلت بیرونی SPARK می‌تواند به کودکان مبتلا به فلج مغزی کمک کند تا سرعت راه رفتن و کارایی خود را افزایش دهند. از زمان انتشار این ویدئو، طراحی SPARK اصلاح شده و همچنین تعداد افرادی که ممکن است در توسعه آن نقشی داشته باشند، افزایش یافته است.


ایده ای برای حمایت از عضلات پشت و کاهش درد کمر
مسیری ساده و ارزان برای ساخت اسکلت های بیرونی با قابلیت حفظ تعادل
Dorsum Exospine اسکلت بیرونی نرم ستون فقرات


منبع:exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *