ترمیم اعصاب محیطی با میکروبانداژ کلاژن Remplir™

فناوری Remplir™نخستین داربست بیولوژیکی در نوع خود است که توسط گروهی از پژوهشگران استرالیایی برای تقلید از لایه بیرونی عصب محیطی و تسهیل ترمیم عصب با کیفیت بالا طراحی شده است. این یک ساختار برای محافظت از عصب و یک محیط ایده‌آل برای بازسازی اعصاب محیطی آسیب دیده ایجاد می‌کند. Remplir™ نیاز به بخیه زدن را کاهش می‌دهد، استفاده از آن آسان است و منجر به بازگشت مداوم عملکرد عضلانی به اندام‌های فلج می‌شود. این مطالعه به طور ویژه بر آسیب‌های شبکه بازویی و سایر اعصاب محیطی دست و بازو متمرکز بود و هدف، اندام فوقانی (دست‌ها و بازوها) بود. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ترمیم اعصاب محیطی با میکروبانداژ کلاژن Remplir™

سالانه میلیون‌ها نفر در اثر تصادف وسایل نقلیه موتوری، حوادث ورزشی و مربوط به کار دچار آسیب اعصاب محیطی می‌شوند. این صدمات عصبی منجر به درد، بی‌حسی،  سوزش یا سوزن سوزن شدن یا فلج کامل اندام آسیب دیده می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا به آسیب‌های عصبی قادر به کار یا شرکت در ورزش مورد علاقه خود نیستند و حتی کارهای ساده مانند لباس پوشیدن نیز دشوار می‌شود.

جراحی برای ترمیم اعصاب آسیب دیده ظریف و پیچیده است و تنها برخی اوقات موفق است. غشای کلاژن Remplir™ به اتصال مجدد اعصاب محیطی قطع شده یا آسیب دیده و بازیابی عملکرد و احساس کمک می‌کند.

تجهیزات پزشکی کلاژن

شرکت Orthocell طیف وسیعی از دستگاه‌های پزشکی با کلاژن قابل جذب را تولید می‌کند که وقتی در محل آسیب بافت کاشته می‌شوند، به عنوان داربست سلولی عمل می‌کنند و یک میکرومحیط مطلوب را تشکیل می‌دهند که سلول‌های جدید را تشویق به رشد می‌کند. Orthocell در حال ارزیابی تجهیزات پزشکی خود در طیف وسیعی از کاربردهای بالینی، به تنهایی یا در ترکیب با سلول درمانی است. Remplir™برای استفاده در ترمیم عصب‌ها طراحی و تولید شده است.

نتایج بالینی

نتایج کارآزمایی بالینی شرکت Orthocell با استفاده از Remplir™در ترمیم عصب بسیار دلگرم کننده بود. این نتایج به دکتر Alex O’Beirne، پژوهشگر اصلی این کارآزمایی، اعتماد به نفس برای تلاش و ترمیم عصب در آسیب‌های پیچیده‌تر داد.

در ۲۴ ماه پس از درمان، ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان به‌طور عملکردی کنترل ماهیچه‌هایی که توسط اعصاب تحت درمان با Remplir کنترل می‌شوند را بازیابی کردند (۲۳ نفر از ۲۷ بیمار). به گفته این شرکت، نرخ موفقیت ۱۲ ماهه موجب شد که ۲۵ نفر از ۳۳ شرکت‌کننده عملکرد خود را بازیابی کنند.

این مطالعه به طور خاص بر آسیب‌های شبکه بازویی و سایر اعصاب محیطی دست و بازو متمرکز بود و هدف اندام فوقانی (دست‌ها و بازوها) بود.

ترمیم بدون کشش

ترمیم عصب با Remplir™ نیازی به استفاده از بخیه برای ثابت نگه داشتن غشاء ندارد. ترمیم بدون کشش به دلایل مختلفی در بازسازی عصب بسیار مطلوب است، اما در درجه نخست به این دلیل که خطر آسیب اضافی به عصب و زمان لازم برای تکمیل جراحی را کاهش می‌دهد.

دکتر Alex O’Beirne می‌گوید: «جراحی ترمیم اعصاب می‌تواند بسیار پیچیده و دشوار باشد، اما استفاده از Remplir™ ما را قادر می‌سازد تا عصب‌های قطع شده را بدون بخیه دوباره به هم پیوند بزنیم، بنابراین آنها تحت تنش ناخواسته قرار نمی‌گیرند. همچنین این فناوری استحکام و کیفیت ترمیم را افزایش می‌دهد و عمل جراحی را آسان‌تر می‌کند. من از پیشرفت بیمار در استفاده مجدد از اندام‌های آسیب دیده، سریع‌تر از آنچه انتظار داشتم، بسیار خوشحالم و آنها به بهبود ادامه می‌دهند».

روش جراحی با Remplir™

ترمیم اعصاب محیطی با میکروبانداژ کلاژن Remplir™

۱٫ آسیب اعصاب محیطی: له شدن عصب محیطی پس از آسیب تروماتیک به اندام.

ترمیم اعصاب محیطی با میکروبانداژ کلاژن Remplir™

۲٫ آماده‌سازی محل ترمیم: بخش آسیب دیده عصب برداشته می‌شود.

۳٫ ترمیم میکروسکوپی با Remplir™: Remplir™ دور عصب پیچیده و محکم می‌شود و یک مجرای مهر و موم شده را تشکیل می‌دهد.

ترمیم اعصاب محیطی با میکروبانداژ کلاژن Remplir™

۴٫ Remplir™ ترمیم عصب را راهنمایی و پشتیبانی میکند: فیبرهای عصبی جدید دوباره به هم متصل می‌شوند.

ترمیم اعصاب محیطی با میکروبانداژ کلاژن Remplir™

۵٫ عصب التیام یافته: عصبِ بهبود یافته عملکرد و حس را به اندام آسیب دیده باز می‌گرداند.


>> درمان آسیب نخاعی


منبع: www.orthocell.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *