جذب سرمایه ۱۵ میلیون یورو توسط GermanBionic

با ترکیب فناوری هوش مصنوعی و رباتیک، طرح European می‌تواند محیط کاری ایمن و مطمئنی ایجاد کند. پوشیدنی ایجاد شده برای حمل بار و مراقبت از بدن هنگام بلند کردن بار استفاده می‌شود. این طرح با دریافت وامی از EIB پشتیبانی شده است. در ادامه این مقاله به طور مختصر اسکلت بیرونی ساخت GermanBionics را معرفی خواهیم کرد.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا(EIB)  با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون یورو برای توسعه سامانه‌ی GermanBionic از اسکلت بیرونی این شرکت حمایت کرده است. سامانه GermanBionic یک اسکلت بیرونی دارای هوش مصنوعی است که با پشتیبانی هوشمند از بدن کاربر، آسیب بدنی هنگام حمل بار سنگین را به حداقل می‌رساند. کارمندان انبارداری، بخش تعمیر و مراقبت و کلیه افرادی که کار بدنی سنگین انجام می‌دهند از این سامانه بهره خواهند برد.

اسکلت بیرونی CrayX

شرکت GermanBionics ارائه دهنده‌ی سامانه‌های اسکلت بیرونی هوشمند است. اسکلت بیرونی CrayX‌ نخستین اسکلت بیرونی در نوع خود می‌باشد. این ابزار با کمک الگوریتم‌های خودآموز حالت صحیح بدنی کاربر را حین بلند کردن بار حفظ می‌کنند. همچنین از سنگینی حرکات حین بلند کردن اشیا می‌کاهد. اسکلت بیرونی با ارائه داده‌های ارگونومیک هنگام کار از سلامت کارمندان محافظت می‌کند. این وسیله با کاهش احتمال حادثه ایمنی محیط کار را نیز بهبود می‌بخشد.

نسخه‌ی کنون این اسکلت بیرونی توانایی دور کردن وزن باری به سنگینی ۳۰ کیلوگرم از بدن کاربر را داراست. این میزان پشتیبانی برای کار در فضای آزاد کافیست. این وسیله به جایزه‌ی نوآوری نمایشگاه CES2023 را بدست آورده است. این شرکت تولیدات جدیدی در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد.

آشنایی با شرکت GermanBionic

GermanBiomic یک شرکت فعال در زمینه رباتیک است که پوشیدنی‌های هوشمند می‌سازد. دفاتر این شرکت در Augsburg، برلین، بوستون و توکیو است. اسکلت بیرونی CrayX از شرکت GermanBionic اختصاصا برای دور کردن وزن بارهای سنگین از بدن کاربر حین بلند کردن آن طراحی شده است. جوایزی که این شرکت به خود اختصاص داده است عبارتند از: جایزه‌ی نوآوری Consumer Electronics Show 2023، Fast Company’s Innovation by Design Award، و German Founders.

آشنایی با  InvestEU

طرف قرارداد این وارم InvestEU است که تضمین‌کننده بودجه در اتحادیه اروپا برای بهبود پایداری مالی شرکت‌هایست. به گفته Ambrois Fayolle ، که مسئول فعالیت‌های EIB در آلمان است، EIB از نوآوری‌های پایدار با فناوری پیشرفته پیشرفته حمایت می‌کند که در اتحادیه اروپا توسعه یافته و تولید می‌شود. این طرح برای تثبیت موقعیت اروپا در بازار اسکلت بیرونی است و توانایی رقابت و تبلیغ را به شرکت مورد نظر خواهد داد. درعین حال از ایجاد مشاغل نیازمند تخصص بالا نیز حمایت می‌کند.

یکی از مامورین عالی رتبه دولتی با نام Paolo Gentiloni‌ اضافه کرد که InvestEU نقش مهمی برای فراهم کردن کمک به مالی جهت مرحله تحقیق و توسعه دارد. قرار داد با GermanBionics مثالی خوب در این مورد است که به حفظ موقعیت این شرکت و ارائه محصولات کاربردی آن کمک خواهد کرد.


کاربرد و فواید اسکلت های بیرونی مختلف برای سکته مغزی
چرا به اسکلت بیرونی نیاز داریم؟


منبع: eib.org

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *