ربات ها و المپیک ۲۰۲۰ توکیو : از ربات‌ راهنمای معلولان تا اسکلت بیرونی

ربات‌های شرکت تویوتا نخستین ربات‌هایی هستند که برای آزمایش در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو تایید شده‌اند. کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ربات‌ دستیار Human Support Robot و ربات تحویل کالا Delivery Support Robot، را معرفی کردند. قرار است این ربات‌ها در طول مسابقات المپیک به کمک افراد معلول دارای صندلی چرخدار بیایند. برگزارکنندگان المپیک تلاش می‌کنند تماشاگران معلول المپیک ۲۰۲۰ در طول مسابقات تجربه‌ای متفاوت و دلپذیر داشته باشند. برای آشنایی با فناوری‌های رباتیک المپیک ۲۰۲۰ توکیو با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ربات ها و بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو : از ربات‌ راهنمای معلولان تا اسکلت بیرونی رباتیک

ربات های Human Support Robot و Delivery Assist Robot شرکت تویوتا

Hirohisa Hirukawa سرپرست پروژه‌ی ربات‌های المپیک ۲۰۲۰ بر این باور است که مسابقات المپیک بهترین فرصت برای معرفی فناوری‌های رباتیک شرکت‌های ژاپنی است. این پروژه تنها به نمایش ربات‌ها بسنده نمی‌کند بلکه کاربرد عملی ربات‌ها در زندگی واقعی مردم را به نمایش خواهد گذاشت.

تماشاگرانی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند می‌توانند در طول مسابقات المپیک از ربات‌های HSR و DSR ساخت شرکت تویوتا کمک بگیرند. ربات‌ها به عنوان راهنمایان رویداد المپیک به تماشاچیان استادیوم، خوراکی و آب می‌دهند و حتی آن‌ها را به صندلی‌های خود راهنمایی می‌کنند. ربات HSR برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. این ربات یک صفحه‌ی نمایش به عنوان رابط کاربری دارد. بازوهای رباتیک نیز برای گرفتن اشیا در نظر گرفته شده است. HSR به عنوان ربات خانگی با هدف کمک به افراد معلول در خانه طراحی شده است. این ربات می‌تواند اشیا را در دست بگیرد و به افراد تحویل دهد.

ربات ها و بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو : از ربات‌ راهنمای معلولان تا اسکلت بیرونی رباتیک

ربات Human Support Robot

ربات DSR در کنار ربات کمکی HSR وظیفه‌ی رساندن وسایل را به مکان موردنظر دارد. سپس ربات HSR با کمک بازوی خود وسایل را از ربات DSR تحویل می‌گیرد و به تماشاگران می‌دهد. گزارش شده است که تعداد ۱۶ ربات کمکی HSR و ۱۰ ربات DSR در طول بازی‌های المپیک به خدمت‌رسانی و راهنمایی خواهند پرداخت. ربات‌های کمکی دیگر نیز در المپیک ۲۰۲۰ به کار گرفته می‌شوند اما هنوز این ربات‌ها از سوی کمیته‌ی برگزاری المپیک معرفی نشدند.

ربات ها و بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو : از ربات‌ راهنمای معلولان تا اسکلت بیرونی رباتیک

ربات Delivery Assist Robot

افزون بر ربات‌های کمکی تماشاگران، قرار است ربات‌ها به کمک کارکنان المپیک بیایند. لباس رباتیک Power Assist Suit شرکت پاناسونیک به افراد کمک می‌کند اشیای سنگین را بلند کرده و جابه‌جا کنند. کارگران برای کار در المپیک ۲۰۲۰ از این اسکلت بیرونی استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های سنگین خود را انجام دهند.

ربات ها و بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو : از ربات‌ راهنمای معلولان تا اسکلت بیرونی رباتیک

اسکلت بیرونی Power Assist Suit شرکت پاناسونیک


در همین زمینه بخوانیم:

>>تلاش برای افزایش بهره‌ وری و ایمنی کارگران با اسکلت های بیرونی رباتیک
>>اسکلت بیرونی چگونه به حفظ سلامت کاربران عادی و بهبود بیماران کمک می‌کند؟
>>با فناوری‌ های پوشیدنی نمایشگاه CES 2019 آشنا شوید


منبع: newatlas

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *