ربات پوشیدنی هیوندای برای توانبخشی بیماران

«X-ble MEX» یک ربات پزشکی پوشیدنی آزمایشگاه رباتیک شرکت هیوندای است که برای کمک به بازسازی عضلات و بازیابی تحرک مفاصل پایین‌تنه توسعه یافته است. برای آشنایی بیشتر با این ربات پوشیدنی با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شرکت هیوندای موتور و مرکز پزشکی Asan اهدای ربات پوشیدنی پزشکی هیوندای موتور «X-ble MEX» را برای حمایت از بیماران و پژوهش‌ها جشن گرفتند.

شرکت هیوندای موتور در ماه مارس تفاهم نامه‌ای با مرکز پزشکی Asan و ائتلاف شهروندان برای ایمنی امضا کرد. این قرارداد تعهدی دو ساله برای ارائه خدمات توانبخشی به بیماران فلج با دو ربات پوشیدنی و انجام پژوهش‌های مشترک با استفاده از دستگاه کمک حرکتی آینده این شرکت ایجاد می‌کند.

Dooha Choi، رئیس بخش برنامه‌ریزی استراتژی کسب‌وکار در هیوندای موتور می‌گوید: «تحت چشم‌انداز “پیشرفت برای بشریت”، هیوندای موتور متعهد به ارائه بسترهای متحرک متنوع با استفاده از فناوری رباتیک کمکی است. برای این منظور، ما به طور فعال بسیاری از فناوری‌های حرکتی آینده را برای بهبود کیفیت زندگی افرادی که از نظر اجتماعی آسیب دیده‌اند، ادغام خواهیم کرد».

ربات X-ble MEX

«X-ble MEX» یک ربات پزشکی پوشیدنی آزمایشگاه رباتیک هیوندای است که برای کمک به بازسازی عضلات و بازیابی تحرک مفاصل پایین تنه توسعه یافته است. این ربات پوشیدنی بویژه برای بیماران پاراپلژیک مفید است زیرا به طیف وسیعی از حرکات مانند راه رفتن روی سطوح صاف، بالا رفتن از پله‌ها، نشستن و ایستادن کمک می‌کند.

وزارت ایمنی غذا و دارو (MFDS) در کره مجوز استفاده از این ربات را به عنوان یک دستگاه پزشکی صادر کرده است. این ربات در حال حاضر در ایالات متحده به دنبال دریافت گواهینامه است. منبع انرژی این اسکلت بیرونی باتری است.

“X-ble” نام تجاری ربات پوشیدنی آزمایشگاه رباتیک هیوندای برای اهداف پزشکی و صنعتی است. این نام از ترکیب حرف “X” که نشان دهنده پتانسیل نامحدود فناوری رباتیک است. و کلمه “able” گرفته شده است که به معنای توانایی انجام هر چیزی است. «X-ble MEX» نخستین محصول در این مجموعه است که برنامه‌هایی برای گسترش بیشتر دامنه محصولات در آینده دارد.

هیوندای موتور همچنین در این ماه یک تفاهم نامه با مرکز ملی توانبخشی در کره امضا کرد. مشارکت با مراکز پزشکی به تعیین سهم بالقوه ربات اسکلت بیرونی در توانبخشی پزشکی کمک می‌کند.

این شرکت اکنون در تلاش است تا از طریق همکاری و توسعه فناوری‌های کمک حرکتی، از تحرک رایگان افراد دچار معلولیت حمایت کند.


>> هیوندای از محدودیت های حرکتی ما فراتر میرود


منبع: medicaldesigndevelopment.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *