دمیدن روح تازه به صنعت پروتز با روکش های سفارشی

یک استودیوی طراحی کانادایی با ایجاد پوشش‌های زیبای سفارشی روح تازه‌ای به صنعت پروتز بخشیده است. استودیوی ALLELES چهره پروتزها را با انواع مختلف روکش تغییر می‌دهد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

استودیوی طراحی ALLELES ™ از نیاز به تغییر دیدگاه افراد در مورد اندام‌های مصنوعی بوجود آمده است. MaCauley Wanner و Ryan Palibroda ذهن‌های پشت این پروژه هستند. درواقع استودیوی ALLELES مد را به صنعت پروتز آورده است.

ورود مد به صنعت پروتز

هدف طراحان یک شرکت مد ناشناس، پیوند مد با صنعت پروتز است. این ایده به عنوان یک پروژه پایان نامه کالج مطرح شد. زمانی که Wanner در صنعت پروتز دقیق‌تر شد، فهمید که ALLELES چیزی است که افراد معلول به آن نیاز دارند.

افراد معلول بیشتر اوقات احساس مستثنی بودن می‌کنند. چرا که پروتزها همیشه با رنگ پوست ساخته می‌شود تا همانند پوست واقعی به نظر برسد. این عجیب به نظر می‌رسد و منجر به پرسش دیگر افراد می‌شود. ALLELES می‌خواهد معلولان بتوانند آسیب پذیری‌های خود را ابراز کنند.

پوشش‌ها در شکل‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. کاربران می‌توانند سبکی را که تمایل دارند انتخاب کنند و آن را به راحتی بر روی پروتز خود بچسبانند. بسیاری از مشتریان این ایده را پیشگامانه عنوان می‌کنند. چرا که اکنون اعتماد به نفس بیشتری نسبت به قبل دارند.

روکش‌هایی برای پروتزهای دست و پا

روکش‌ها در حال حاضر در دو نوع دست و پا ارائه می‌شود. شما می‌توانید طرح موردنظر خود را انتخاب کنید یا روکش سفارشی برای دست یا پای خود درخواست کنید. روکش‌ها با تسمه‌های پلی‌اورتان و قلاب‌های فلزی به پروتز  می‌چسبد. روکش‌ها با کیفیت بالا و با استفاده از پلاستیک ABS ساخته می‌شود. آنها بادوام، بسیار سبک و انعطاف‌پذیر هستند و براحتی تمیز می‌شوند.


بیشتر بخوانیم:

>> بهبود راه رفتن و کاهش درد اندام فانتوم با بازخورد عصبی و احساس دوباره پاها

>> این دستکش الکترونیکی به دست مصنوعی ویژگی‌های انسانی میبخشد


منبع: interestingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *