لغو سرمایه گذاری مشترک Ekso Bionics و چین روی ساخت و فروش اسکلت بیرونی

بر طبق مصوبه کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS)، Ekso Bionics شرکت مستقر در کالیفرنیا باید به نقش خود در توسعه اسکلت بیرونی با چین خاتمه دهد. خاطر نشان می‌شود که Ekso Bionics در ژانویه ۲۰۱۹ با چین وارد سرمایه‌گذاری مشترکی برای ساخت و فروش اسکلت بیرونی در چین، هنگ کنگ، مالزی و سنگاپور شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

صنعت اسکلت بیرونی در دنیا

در حالیکه این تصمیم قطعا بر وضعیت Ekso Bionics تاثیرگذار خواهد بود، می‌تواند صنعت اسکلت بیرونی را نیز وارد دورانی جدید نماید. دورانی که در آن انتقال فناوری در قاره‌های جهان به سختی صورت می‌پذیرد. با توجه به کاهش تجارت‌های این کشور با چین احتمال انتشار اخباری از این دست در آینده نیز است.

 به لحاظ تاریخی توسعه دهندگان اسکلت بیرونی به دنبال سرمایه‌گذارانی خارج از مرزهای خود بوده‌اند. همین‌طور سخنرانان از سراسر جهان در گردهمایی‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند تا بیشینه توان پوشیدنی‌های توان‌افزا را کشف کنند. شاید گویاترین نمایشگر فناوری درهم تنیده exo در جهان نقشه زیر باشد که از سایت Get2Excel به عاریه گرفته شده است.

نمایشگر فناوری درهم تنیده exo در جهان

بیانات رسمی شرکت Ekso Bionics

در زیر بخشی از گزارش مطبوعاتی شرکت Ekso Bionics که در وبسایت این شرکت آمده را می‌بینید.

Ekso Bionics پیشگام در فناوری اسکلت بیرونی صنعتی و پزشکی، امروز اعلام کرد که این شرکت، Zhejiang Youchuang Venture Capital Investmen و طرف سوم ( به اتفاق سرمایه‌گذاران مشترک یا JV) اخطاری از CFIUS در رابطه با تجدید نظر سرمایه گذاری مشترک در ربات‌های اسکلت بیرونی هوشمند، دریافت نمود. این اخطاریه بیان می‌دارد که نگرانی‌های موجود در مورد سرمایه‌گذاری‌های مشترک را نمی‌توان کوچک شمرد و در مورد لغو قرار داد به طرفین یک توافق امنیت ملی پیشنهاد می‌نماید، که در کنار سایر موارد شرکت را ملزم به اتمام نقش خود در این توافق مشترک می‌نماید. شرکت مایل به همکاری با طرفین قرار داد برای عمل به مفاد این توافقنامه می‌باشد.

این توافق مشترک با هدف توسعه و خدمت به بازار اسکلت بیرونی در چین و سایر کشورهای آسیایی و ایجاد یک مرکز تولید اسکلت بیرونی در ناحیه Zhejiang چین، در اوایل سال ۲۰۱۹ شکل گرفت. در پی استعلام دولت ایالات متحده پیرامون این سرمایه گذاری مشترک، در دسامبر ۲۰۱۹ طرفین گزارشی مشترک از جزئیات معاملات به CFIUS تحویل دادند. متعاقبا دولت ایالات متحده پیگیر سوابق کاری Ekso Bionics برای دولت و انتقال فناوری و سایر جنبه‌های این سرمایه‌گذاری مشترک در فوریه ۲۰۲۰ گشت، و با توجه به نگرانی‌های موجود اقداماتی به این معاهده تحمیل نمود. بر اساس آن شرکت Ekso Bionis به طور موقت فعالیت‌های خود در این سرمایه‌گذاری مشترک را به حالت تعلیق درآورد.

از دید مدیر عامل Ekso Bionics

به گفته مدیرعامل شرکت Jack Peurach : برخلاف تمام کوشش‌ ما برای کاهش نگرانی‌ها، CFIUS اجازه پیشبرد قرار داد را نداد. در عین علاقمندی به کار با طرفین قرارداد مشترک، به توانایی خود برای همکاری با سایر سازندگان جهانی جهت کاهش قیمت نمونه‌های اولیه ایمان داریم. لغو این سرمایه‌گذاری مشترک نباید تاثیری اساسی بر سایر فعالیت‌های ما در ادامه سال ۲۰۲۰ داشته باشد. برای رسیدن به توافق و حل این مشکل با طرفین قرارداد و CFIUS، متعهد هستیم. قدردان همکاری طرف چینی برای ارائه گزارش مشترک و پشتیبانی از ما در طول این فرآیند هستیم.


بیشتر بخوانیم:
هفده استارت آپ برتر سازنده اسکلت های بیرونی و پروتز های بیونیک
درمان افتادگی پا و بهبود راه رفتن بازماندگان سکته مغزی با اسکلت بیرونی
۱۵ کاربرد قابل توجه اسکلت بیرونی در سراسر جهان


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *