ظاهر جدید Google Voice پس از اولین به روز رسانی اساسی در طی سالها

آیا Google تعهدش را برای به روزرسانی منظم محصولاتش تا انتها انجام خواهد داد؟

گوگل به تازگی  Google Voice جدید بهبود یافته را عرضه کرده است. امروزه نسخه‎های به روز Voice برای اندروید، , ios و سرویس گیرنده‎های وب در دسترس هستند. این سرویس با ظاهر  جدید خود، سرانجام در سطح سایر اپلیکیشن‎های شرکت Google قرار گرفته است. بر اساس پست وبلاگ Google در موردد تغییرات این برنامه، «جعبه‎ی پیام‎های دریافتی شما اکنون زبانه‎های مجزایی برای پیام‎های متنی، تماس‎ها، و نامه‎های الکترونیکی صوتی دارد.  در این نسخه، مکالمه‎ها در یک رشته‎ی  پیوسته قرار می‎گیرند بنابراین شما به آسانی می‎توانید همه‎ی پیام‎های مربوط به هر کدام از مخاطبانتان را در یک مکان مشاهده کنید.»

به جز زیباتر کردن Voice از طریق به روز رسانی، این  اپلیکیشن ارتقا یافته خصوصیاتی دارد که تا کنون تنها برای کاربرهایی که Hangouts را برای ارسال پیام‎های متنی و صوتی به کار می‎بردند در دسترس بوده است. photo MMS اکنون توسط Google Voice بر روی تمامی platformها و تقریبا تمام carrierها پشتیبانی می‎شود. تصاویر به صورت inline در مکالمات شما نشان داده می‎شوند و شما می‎توانید پیام‎های خود را با سرعت زیاد و به آسانی هر اپلیکیشن متنی دیگر ارسال نمایید.هرچند ممکن است این عملکرد بسیار ابتدایی به نظر برسد اما باید توجه داشت که برای مدت زمان درازی MMS یک نقطه ‎ضعف  برای Voice بوده است.

ظاهر جدید Google Voice پس از اولین به روز رسانی اساسی در طی سال‎ها

به اپلیکیشن اصلی Voice  پیام دهی متنی گروهی نیز اضافه شده است(بدون نیاز به استفاده ازHangouts). این پیام رسانی یکی دیگر از ویژگی‎های اساسی مورد انتظار کاربران است که Google Voice  تا کنون عملکرد خوبی در آن نداشته است. با به روز رسانی کنونی، مکالمه‎های گروهی به صورت واضح برچسب می‎خورند و براساس انتظار شماعمل می‎کنند.

آوانگاری پیام‎های صوتی هنوز هم در Google Voice در دسترس است. و با این به روز رسانی جدید ،Google آوانگاری پیام‎های صوتی به زبان اسپانیایی را امکان پذیر کرده است. ویژگی‎های بارز دیگری  که پس از چند روز کارکردن با  Google Voice جدید مشهود است عبارتند از: پاسخ‎های in-notification (منظور پاسخ مستقیم به پیام‎ها بدون بازکردن برنامه) روی اندروید (اما نه روی ios)، وپشتیبانی لمس سه بعدی برای iPhone (عمدتا برای برنامه‎ی پیام رسان).

تصویرزیر نمایی از نسخه‎ی اندروید ۲۰۱۷ و قبل از این طراحی مجدد را نشان می‎دهد.

ظاهر جدید Google Voice پس از اولین به روز رسانی اساسی در طی سال‎ها

Google  اظهار داشته است که کاربران می‎توانند روند منظمی برای به روزرسانی امکانات جدید اپلیکیشن‎های موبایل و سرویس گیرنده‎های web انتظار داشته باشند، اما اعلام نکرده است که این امکانات هر چند وقت یک بار ارائه خواهد شد. این شرکت  باید بسیار تلاش کند تا کاربران را قانع نماید که Voice را به عنوان یک اولویت درنظر بگیرند.  سخنگوی Google به تازگی تایید کرده است که این شرکت در حال کارکردن برای به کارگیری پیام رسانی RCS درVoice  است.

اما به نظر می‎رسد این طراحی مجدد بیشتر برای جبران زمان از دست رفته است. اگر شما به تازگی حساب Voice خود را به Hangouts انتقال داده‌اید (و هنوز از Hangouts استفاده می‎کنید) بر اساس پست وبلاگ «نیازی به استفاده از اپلیکیشنهای جدید نیست اما با افزون شدن ویژگی‎های این برنامه‌ها ممکن است به استفاده از آنها ترغیب شوید.»

اکنون به‎روزرسانی‎های نسخه‎ی اندروید Google Voice انجام شده است و در فاصله زمانی نزدیک نسخه‎ی ios نیز به روزرسانی می‌شود.هر بار که اپلیکیشن موبایل شما به روزرسانی می‎شود، سرویس گیرنده‎ی وب به صورت خودکار به طراحی جدید تغییر می‎یابد. Google اعلام کرده است که این طراحی جدید تا چند هفته‎ی دیگردر دسترس عموم خواهد بود.

منبع: theVerge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *