مزایای اقتصادی و اجتماعی فناوری دستیار کمکی و دلایل سرمایه گذاری روی آن

بحران کووید ۱۹ تاثیر مهمی در خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت‌های اجتماعی کشورها داشته و موجب تغییر در چشم انداز آینده آنها شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در بخش بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی طی دوره شیوع بیماری کووید ۱۹، سرمایه گذاری سریع در فناوری‌های کمکی و استفاده از آن توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی برای بهبود ارتباط میان افراد بستری در خانه و پزشکان بوده است. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به توصیف خدمات سلامت الکترونیک خواهیم پرداخت.

مزایای اقتصادی و اجتماعی فناوری دستیار کمکی و دلایل سرمایه گذاری روی آن

Gavin Bashar، مدیر عامل شرکت Tunstall در انگلستان، در مورد این که چرا باید رهبران بخش‌های مختلف جامعه، درک کنند، که چگونه می‌توان از فرصتهای‌ جدید پیرامون فناوری‌های کمکی در طول بحران بیماری کووید ۱۹، برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد، صحبت می‌کند:

فناوری کمکی در طول دوره کووید ۱۹

بحران کووید ۱۹ منجر به افزایش چشمگیر توجه و تمرکز بر روی قابلیت‌ها و مزایای فناوری فعال مراقبتی (TEC) برای رسیدگی به چالش‌های مراقبتی و سلامتی حال حاضر و آینده شده است. همچنین ارائه دهندگان این خدمات می‌دانند که مراقبت از راه دور به دلیل استقرار گسترده‌تر و رویکردهای پیشرفته در پیشگیری، می‌تواند مزایای قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

توانایی فناوری در ارائه خدمات ۲۴ ساعته و واکنش اضطراری در صورت لزوم، بسیار مهم است و بحران بهداشت جهانی منجر به درک بیشتر توانایی آن در کمک رسانی های شخصی شده است. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات درمانی و بهداشتی، در TEC سرمایه گذاری کرده‌اند تا کمک رسانی‌های بهداشتی و درمانی به سمتی هدایت شود که ارائه خدمات به صورت شخصی و از راه دور انجام شود.

مزایای اقتصادی اجتماعی

در صورتی که TEC به صورت موثر پیاده‌سازی شود، مزایای قابل توجهی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت. ارائه دهندگان خدمات می‌توانند برای حمایت از افراد آسیب پذیر که برای طولانی مدت می‌بایست در خانه بمانند و همچنین برای بهبود رفاه حال خانواده ی این افراد و کاهش نیاز به مراقبت‌های پیچیده، از مزایای این فناوری بهره ببرند.

طی دوره همه‌گیری بیماری، مراقبت از راه دور به وسیله TEC به رهبران این صنعت این فرصت را داد تا با موفقیت به ارائه خدمات درمانی با کیفت بالا به افراد جامعه ادامه دهند و به طور همزمان برای جلوگیری از شیوع بیماری و کاهش مرگ و میر تلاش کنند.

وقتی که سامانه‌های مراقبت اجتماعی و سلامتی ادغام شدند و TEC در این خدمات جاسازی شد، می‌توان اطلاعات را از چندین منبع جستجو کرد و مراقبت‌های پزشکی را با گذشت زمان تطبیق داد. سامانه‌های هوشمند می‌توانند هنگام تشخیص خطرات، برای بهبود و حفظ نتایج مطلوب بهداشتی، اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی کننده ارائه دهند. از آنجا که رهبران مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی بیشتر مزایای اقتصادی و اجتماعی را درک می‌کنند و در TEC سرمایه گذاری می‌کنند، راه حل‌های هوشمند مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی می‌تواند به طور فزاینده ای برای توانمند سازی افراد، خانواده‌ها و مراقبان درمانی ارائه شود و از این که افراد از سطح مراقبت و پشتیبانی مناسبی برخوردارند اطمینان حاصل شود.

عملکرد TEC در دوره بیماری کووید ۱۹

Cornwall Partnership NHS Foundation Trust از فناوری‌های های کمکی برای حمایت از افراد جوانی که طی دوره بحران کووید ۱۹ دچار اختلالات پرخوری شده اند، استفاده می‌کند.

Trust خدمات بهداشت درمانی و روانی به کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهد. این مجموعه از Tunstall Healthcare برای هماهنگی خدمات بهداشت دیجیتال خود و ارائه خدمات درمانی به کودکان بالای ۱۱ سال که دچار طیف وسیعی از اختلالات پرخوری مانند Anorexia Nervosa، Bulimia Nervosa و Restrictive Eating Disorder شده‌اند، استفاده می‌کند.

نرم افزار نظارت از راه دور برای این که پزشکان بتوانند در طی دوره شیوع بیماری کووید ۱۹ به بیمارانی که در خانه بستری شده اند دسترسی داشته باشند، ارائه شد. بیماران از برنامه کاربردی myMobile و نرم افزار ICP ‘triagemanager’ برای خواندن علائم حیاتی از جمله فشار خون، دما و وزن به صورت هفتگی استفاده می‌کنند.

اگر چه این سامانه در مراحل ابتدایی خود است اما ۳۲ بیمار که در معرض خطر بالایی قرار دارند، به این وسیله تحت نظر هستند و بازخورد پزشکان مربوطه مثبت بوده است. نتایج در حال حاضر همچنان اندازه‌گیری م‌شود، با این حال انتظار میرود که پذیرش در بیمارستان‌ها کاهش یابد، رسیدگی‌های اضطراری افزایش یابد و خود مراقبتی در بیماران بیشتر شود.


بیشتر بخوانید
معرفی فناوری های ردیابی وضعیت سلامت و تشخیص بیماری مبتنی بر گوشی هوشمند
توسعه ایمپلنت مغزی بی سیم با توان مصرفی پایین؛ گامی موثر در پیشرفت پروتزهای کنترل شونده با ذهن


منبع: thiis

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *