فناوری پیشرفته مخابراتی هدست های واقعیت مجازی را بیسیم می‌کند

استفاده از فناوری واقعیت مجازی لذت بخش و سرگرم کننده است اما چیزی که لذت استفاده از این فناوری را کم می‌کند کابل‌های دست و پا گیر هدست‌ها است. پژوهشگران در دانشگاه MIT این مشکل را حل کردند و فناوری لازم برای هدست واقعیت مجازی بیسیم را توسعه دادند.

پژوهشگران دانشگاه MIT کابل‌های واقعیت مجازی راحذف کردند واقعیت مجازی بیسیمافراد مرتبط با فناوری واقعیت مجازی از جمله مصرف کنندگان، توسعه دهندگان، مهندسان و مبلغان این فناوری معتقدند که امروزه بهترین تجربه واقعیت مجازی با تکیه بر کابل هم از لحاظ لفظی و هم ظاهری محدود شده است. پژوهشگران در مؤسسه فناوری علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی ماساچوست (CSAIL) اعلام کردند که با توجه به مفاهیم گسترده صنعت تنها یک راهکار برای این مشکل وجود دارد.

CSAIL یک سامانه ایجاد کردند که با استفاده از سیگنال‌های رادیویی فرکانس بالا، هدست واقعیت مجازی را بدون کابل HDMI اجرا می‌کند. این سیگنال‌های رادیویی که امواج میلیمتری و یا mmWaves نامیده می‌شود، نشان داده که پتانسیل استفاده برای انواع دیگر کاربردهای فناوری سیار شامل گوشی‌های هوشمند ۵G را دارد.

نقطه ضعف mmWaves این است که نیاز به یک خط دید مستقیم بین فرستنده و گیرنده دارد، در غیر اینصورت در اتصال وقفه بوجود می‌آید. حتی یک انسداد جزئی مانند دست در حال حرکت کافی است تا سیگنال قطع شود.

CSAIL برای مقابله با این مشکل فناوری انعکاس سیگنال به نام MoVR را توسعه دادند. این فناوری مسیر سیگنال‌های دریافتی mmWave از فرستنده به گیرنده را تغییر می‌دهد. هر MoVR دو آنتن کوچک دارد که خود به طور الکترونیکی، سیگنال را در صورت لزوم هدایت می‌کنند. CSAIL از MoVR به عنوان یک «آینه قابل برنامه‌ریزی» یاد می‌کند زیرا سیگنال‌های دریافتی را بدون توجه به قوانین بازتاب و زاویه تلاقی منعکس می‌کند.

CSAIL می‌گوید: این امکان پذیر خواهد بود که MoVRs را به اندازه گوشی‌های هوشمند درآوریم که به کاربران واقعیت مجازی اجازه خواهد داد تا دستگاه‌های گوناگون را در اطراف اتاق قرار دهند و پوشش کافی برای کاربران متعدد را فراهم آورد.

پژوهشگران دانشگاه MIT کابل‌های واقعیت مجازی راحذف کردند واقعیت مجازی بیسیم

کابل‌ها مانعی برای واقعیت مجازی همه جانبه

شرکت ​​لوازم جانبی TPCAST که به تازگی برای سفارش در چین در دسترس قرار گرفته است، اعلام کرد که این فناوری روی هدست HTC قرار خواهد گرفت و وعده داده است که HTC Vive به طور کامل بی‌سیم خواهد شد. CSAIL می‌گوید: بر خلاف TPCAST، که تنها برای Vive کار می‌کند (تاکنون)، فناوری mmWave MoVR را می‌توان با هر هدستی از جمله OculusRift، نیرومندترین رقیب Vive، به کار برد. HTC و TPCAST هیچ گونه اطلاعاتی در مورد فناوری زیر بنایی در راهکار واقعیت مجازی بیسیم خود را اعلام نکرده‌اند.

یافته‌های CSAIL ممکن است یک شگفتی برای برخی از علاقه مندان واقعیت مجازی باشد. امسال در کنفرانس سالانه اتصال Oculus در ماه اکتبر، مایکل آبراش دانشمند ارشد Oculus گفت که فناوری بی‌سیم فعلی قادر به حمل حجم انبوهی از داده‌ها است (بیش از شش گیگابایت در ثانیه) که واقعیت مجازی به آن نیاز دارد.

منبع:  newatlas

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *