بررسی وضعیت مالی و درآمد سالانه شرکت های اسکلت بیرونی

بیش از 100 شرکت وجود دارد که محصولاتی متناسب با تعریف اسکلت بیرونی پوشیدنی به فروش می‌رسانند. به‌ویژه دستگاهی که بر روی فرد قرار می‌گیرد و وظیفه آن کمک یا محدود کردن حرکت یک یا چند مفصل در بدن انسان است. برخی از آنها به عنوان “اسکلت بیرونی” به بازار عرضه می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به عنوان ارتزهای برقی، رباتیک توانبخشی یا نام‌های جذاب دیگر تبلیغ شوند. پس هیچ راهی برای ردیابی دقیق درآمد صنعت اسکلت بیرونی وجود ندارد. با مجله فناوری‌های تون‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

.

همانطور که در بالا ذکر شد، هیچ راهی برای ردیابی دقیق درآمد صنعت اسکلت بیرونی وجود ندارد. با این حال، چند شرکت سهامی عام به طور منظم نتایج مالی را منتشر می‌کنند. این مانند نگاه کردن از سوراخ کلید است تا بفهمید چه چیزی در اتاق اتفاق می‌افتد. تا سال گذشته، بیش از 120 تولیدکننده فناوری اگزواسکلتون وجود داشت. از این تعداد، تنها پنج مورد به صورت عمومی معامله می‌شوند و همه آنها در حال حاضر محصول خود را یک “اسکلت بیرونی” نمی‌دانند. تلاش برای سنجش وضعیت کل صنعت اسکلت بیرونی بر اساس آمار پنج شرکت، نسبت 1:24 نتایج درآمد عمومی به نتایج درآمد ناشناخته است.

درآمد سالانه شرکت‌های اسکلت بیرونی از 2016 تا 2021

.

نمودار بالا درآمد سالانه گزارش شده برای شرکت‌های Ekso Bionics، ReWalk Robotics،Myomo و CYBERDYNE را نشان می دهد. توجه داشته باشید سال مالی CYBERDYNE با مدل Q1 به Q4 مطابقت ندارد. بنابراین چند ماه جابجا شده است. همچنین، نرخ تبدیل ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در نوسان است، بنابراین تمام اعداد درآمدی از CYBERDYNE تا زمان انتشار این مقاله با نرخ مبادله ثابت فهرست شده‌اند. اعداد درآمدی برای Sarcos Robotics درج نشده است زیرا تا سال 2021، این شرکت همچنان در حال کار بر روی اسکلت بیرونی تمام بدن Guardian XO خود بود.

همانطور که بحث شد، نمودار بالا تنها پنج شرکت از بیش از 120 توسعه دهنده اسکلت بیرونی یا نسبت 1:24 را نشان می‌دهد. با اطلاعات بیشتر، بیان کلیاتی درباره وضعیت فروش اسکلت‌های بیرونی آسان‌تر بود. در اینجا هیچ مدرکی وجود ندارد که فروش اسکلت بیرونی نرخ رشد تصاعدی دارد، اما هیچ مدرکی نیز وجود ندارد که این صنعت در حال کوچک شدن است. لازم به ذکر است همه‌گیری کووید-19 که از سال 2020 آغاز شد، تأثیر منفی مشهودی داشت. همه‌گیری، معرفی و اجرای آزمایشی دستگاه‌های پوشیدنی را برای شرکت‌ها دشوار کرده است که نیاز به آموزش، نصب و گذراندن زمان حضوری با کاربران دارند. در نهایت، لازم به ذکر است شرکتی که بیشترین رشد را نشان می‌دهد، Myomo، انتخاب کرده است که نام محصول خود را به یک “بریس کنترل شده الکترونیکی” تغییر دهد.

خوب است که داده‌های ناشناس از بیشتر تولیدکنندگان اسکلت بیرونی برای ردیابی مقیاس، رشد و توزیع دستگاه‌ها و خدمات برای کل صنعت اسکلت بیرونی جمع‌آوری شود.


>> انجمن ها و جوامع اسکلت بیرونی از گذشته تا حال


منبع: exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *