کاهش فشارهای ناشی از پرستاری از بیمار به وسیله اسکلت های بیرونی

اسکلت‌های بیرونی پوشیدنی بیش از پیش در فعالیت‌های جسمی برای حفظ ارگونومی طبیعی بدن استفاده می‌شوند. طی مطالعات انجام شده در دانشگاه‌های Tampere و LUT فنلاند، به گروهی از پرستاران جلقه‌های اسکلت بیرونی پوشانده شد تا دریابند که این فناوری جدید چگونه با نیازهای ویژه برای مراقبت از بیمار هماهنگی دارد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع از شما دعوت می‌شود با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کاهش فشارهای ناشی از مراقبت های بهداشتی به وسیله اسکلت های بیرونی

به گفته Tuuli Turja، فوق دکتری از دانشگاه Tampere، پرستاران فنلاندی انتظار دارند که این فناوری جدید فشارهای جسمی را کاهش دهد.

Turja میگوید: «این ایده باعث شد تا بررسی کنیم که برای اصلاح پرستاری به روش موجود می‌بایست اسکلت‌های بیرونی چه شرایطی داشته باشد.»

او در ادامه میگوید: «در حال حاضر، اسکلت‌های بیرونی در صنایع تولیدی و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. آیا زمان آن فرارسیده است که این فناوری وارد بخش‌هایی شود که تحت سلطه زنان است؟ جایی که اختلالت اسکلتی- عضلانی بیداد می‌کند؟ در زمینه پرستاری از بیمار، از فناوری اسکلت‌های بیرونی معمولا در حوزه توانبخشی استفاده می‌شود.»

Turja توضیح میدهد: «اسکلتهای بیرونی که پرستاران در مطالعه ما برای مراقبت از بیماران پوشیدند، نوع کاملا متفاوتی از اسکلتهای بیرونی متحرک است و وزن بسیار کمی دارد.»

نخستین مقاله اسکلت بیرونی برای مراقبت از سالمندان

مقاله تحقیقاتی در مورد استفاده از اسکلت‌های بیرونی برای مراقبت از سالمندان، اولین مقاله در نوع خود در جهان بود. این مقاله در مجله Ergonomics in Design منتشر شده است.

این مقاله یافته های دو مورد از بررسی های مربوط به کاربران اسکلت بیرونی Laevo (یک جلقه پوشیدنی) را ارائه می‌دهد. به گفته سازنده، این اسکلت بیرونی قادر است خستگی کمر را ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهد. در بررسی اول، دو نفر از پرستاران طی دو مرحله استفاده از جلیقه اسکلت بیرونی و بدون آن، به بیماران سالمند کمک کردند تا از تخت بیمارستان به صندلی چرخدار منقل شوند. در بررسی دوم، هفت نفر از پرستاران به مدت یک هفته جلیقه اسکلت بیرونی را در یک محیط واقعی مراقبت‌های بهداشتی آزمایش کردند.

نتایج نشان می‌دهد که با توجه به ویژگی‌های خاص مراقبت از بیمار، این اسکلت‌های بیرونی برای استفاده از کارهای روزمره پرستاری باید بیش از این توسعه پیدا کنند. در صورتی که این دستگاه برای استفاده راحت و بدون دردسر طراحی شود و در ساخت آن الزامات پرستاری مانند ویژگی‌های تعاملی و ایمنی در موقعیت‌های شلوغ کاری را مدنظر قرار دهند، پرستاران مایل هستند از اسکلت‌های بیرونی برای کمک به کار خود استفاده کنند.

این ایده ممکن است در نظر بیماران سالمند نشانی از ضعف پرستاران باشد اما به دلیل سبک بودن این دستگاه و بهبود چالاکی بدن، مورد استقبال پرستاران قرار گرفته است.

امکان ظرفیت تولید این دستگاه برای تمام پرستاران جهان در آینده‌ای نزدیک توسط تولیدکنندگان فنلاندی وجود دارد.


بیشتر بخوانیم:
با فینالیست های Innovation Challenge در کنفرانس WearRAcon21 آشنا شوید
ExoBoot در پژوهش ارتش در مورد نحوه سازگاری فناوری اسکلت های بیرونی با سربازان
سرعت بخشیدن به توسعه اسکلت های بیرونی و پوشیدنی های توان افزا


منبع: tuni.fi

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *