آدیداس از نخستین کفش ساخت ربات‌ها رونمایی کرد

آدیداس از نخستین کفش ساخت ربات‌ها رونمایی کرد

سال گذشته، شرکت آدیداس از برنامه خود برای راه‌اندازی کارخانه‌ای به نام Speedfactory در آلمان و پس از آن در آمریکا خبر داد که تمامی مسئولیت ساخت کفش‌های این شرکت، توسط مجموعه‌ای از ربات‌ها انجام خواهد شد. اوایل سال ۲۰۱۶، این شرکت از نخستین کفش ساخت ربات‌های خود رونمایی کرد.

این کفش در بازار با نام Futurecraft M.F.G  شناخته می‌شود که M.F.G مخفف ساخت آلمان (Made For German) است. کفش جدید آدیداس مناسب دویدن و مانند کفش مدل معروف Yeezy دارای فناوری پرایم‌نیت (Primeknit) است.

آدیداس از نخستین کفش ساخت ربات‌ها رونمایی کرد

همان‌طور که در ویدیو زیر مشاهده می‌کنید بخش عمده‌ای از فرآیند تولید این کفش توسط ربات‌ها انجام شده و تنها بخش کوچکی از فرآیند مونتاژ با کمک انسان صورت گرفته است. هر ربات خط تولید کارخانه برای آماده کردن هر جفت کفش حدود ۵ ساعت وقت لازم دارد. در مقابل همین کار در کارخانه‌ای‌ که نیروی انسانی کفش‌ها را  تولید می‌کند حدود دو هفته طول می‌کشد. بهره‌وری و صرفه‌جویی دو معیار مهم در برنامه آینده  شرکت آدیداس خواهند بود.

در طراحی کفش جدید آدیداس از فناوری آرامیس (ARAMIS) استفاده شده است. این فناوری با کمک سامانه ردیابی و ضبط حرکت انسان (motion-capture) میزان فشار و کشش مواد مختلف به کار رفته در کفش را تعیین می‌کند. چون نرم‌افزار، پوست و استخوان و ماهیچه فرد را ترسیم می‌کند به مهندسان آدیداس در طراحی کفشی با احساس راحتی بیشتر و کیفیت بالا کمک می‌کند. همچنین سامانه آرامیس،  سطح راحتی در هر نقطه از کفش از انگشت تا پاشنه پا را نشان می‌دهد.

آدیداس می‌گوید: «تولید کفش Futurecraft M.F.G تنها نقطه عطف فعالیت ما است و انتظار می رود که تولید محصولات جدید آدیداس با افزایش قابل توجهی روبرو شود. کفش‌های جدید تولید شده از فناوری چاپ سه‌بعدی نیز بهره می‌برند.»

اگر منتظر این محصول جدید آدیداس هستید باید بدانید تنها ۵۰۰ جفت از این کفش‌ها تولید شده که  آدیداس هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و چگونگی فروش آن‌ها منتشر نکرده است.

>> همچنین بخوانید: کفش هوشمند نایک باقابلیت سفت شدن خودکار بندها

منبع: Engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *