کنترل یک ربات با اسکلت خارجی ساخته شده از Lego

lego-telemetry_suit-590x330 (1)

Danny Benedettelli در ادامۀ کارهایش برای نشان دادن قابلیتهای Lego تازه ترین ساخته اش را به نمایش گذاشت: یک ربات انسان نما به همراه یک سامانۀ کنترل از راه دور. در‌واقع این یک اسکلت خارجی پوشیدنی است که وی با آن می‌تواند یک ربات را از راه دور کنترل کند.

مانند بسیاری از پروژه های خود انجام (DIY)، پشت پردۀ این پروژه نیز سخت‌افزار Arduino قرار دارد که وظیفۀ خواندن حرکتهای Danny را از طریق اسکلت بیرونی و ترجمۀ آن به فرمانهای قابل فهم برای ربات و ارسال آن از طریق Bluetooth بر عهده دارد. به این ترتیب هنگامی که Danny بازوی خود را خم می‌کند ربات نیز همین کار را انجام می‌دهد.

رباتی که در این ویدئو می‌بینید را Danny خود در سال ۲۰۱۱ ساخته است. این ربات از قطعه‌های رباتیکی سامانۀ Lego Mindstorms NXT استفاده می‌کند. این مجموعه با یک گوشی هوشمند اندرویدی تجهیز شده و یک نرم‌افزار ویژه روی آن اجرا می‌شود که افزون بر امکان راه رفتن، امکان صحبت کردن و تشخیص چهره‌ها را نیز به ربات می‌دهد.

Danny می‌گوید کاری که انجام داده هنوز در مرحلۀ نمونه سازی است. بنابراین ممکن است تغییرهایی را در ماههای آینده در این پروژه شاهد باشیم. تا کنون این ربات تنها می‌تواند بازوها، کتفها و اندکی بدن خود را تکان دهد. Danny می‌گوید قصد دارد به ربات توانایی جابجایی دهد و دستانش را باز و بسته کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.

منبع: geek.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *