آزمایش موفقیت آمیز سامانه‌ی کنترل ترافیک هوایی پهپادها

James Burgess، یکی از مدیران شرکت Project Wing، به تازگی اظهار کرده که این شرکت نمونه‌ی اولیه‌ی یک سامانه‌ی کنترل ترافیک هوایی پهپاد را با همکاری ناسا و اداره‌ی هوانوردی فدرال (Federal Aviation Administration) مورد آزمایش قرار داده است. برای آشنایی با جزئیات این پروژه با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

آزمایش موفقیت آمیز سامانه‌ی کنترل ترافیک هوایی پهپادهااگر شرکت‌های آمازون ( Amazon) و گوگل (Google) به فعالیت‌های خود برای تبدیل کوادکوپتر به یک وسیله‌ی نقلیه‌ی رایج برای تحویل وسایل ادامه دهند، می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد آسمان‌های بسیار شلوغی خواهیم بود. برای مدیریت این مشکل، تعدادی از شرکت‌ها و موسسات در حال کار بر روی سامانه‌های کنترل ترافیک هوایی برای پهپادها هستند. Project Wing، یک شرکت جنبی Alphabet، یکی از این شرکت‌هاست.

James Burgess، یکی از مدیران شرکت Project Wing، به تازگی اظهار کرده است که این شرکت نمونه‌ی اولیه‌ی یک سامانه‌ی کنترل پهپاد را با همکاری ناسا و اداره‌ی هوانوردی فدرال (Federal Aviation Administration) مورد آزمایش قرار داده است. برای پشتیبانی این نرم‌افزار از مجموعه‌ای از سامانه‌های شرکت گوگل استفاده شده است. برای نمونه می‌توان به Google Maps برای فراهم آوردن اطلاعات دقیق موقعیت‌های مختلف و خدمات ابری شرکت گوگل برای دسترسی به توان پردازش اشاره کرد. این سامانه موفق شد مسیرهای پروازی پیچیده چندین پهپاد را به صورت هم‌زمان مدیریت کند. این سامانه مسیرها را به گونه‌ای تنظیم کرد که این پهپادها بدون هیچ برخوردی در هوا پرواز کردند.

آزمایش موفقیت آمیز سامانه‌ی کنترل ترافیک هوایی پهپادهاBurgess نوشت «این یک مرحله‌ی مهم است که در نتیجه‌ی آن در آینده تعدا زیادی پهپاد می‌توانند به صورت هم‌زمان و در امنیت در آسمان پرواز کنند.» با این حال آزمایش‌های اولیه بسیار محدود بوده است. در این آزمایش‌ها یک رقص هوایی شامل سه پهپاد از شرکت Wing دو پهپاد از شرکت Intel و یک پهپاد از شرکت DJI، مدیریت شده است. پهپادهای Wing مسئول برداشتن و تحویل بسته‌هایی بوده‌اند وماموریت سه پهپاد دیگر انجام عملیات جست و جو و نجات خودکار بوده است.

سامانه‌ی کنترل ترافیک هوایی پهپادها هنوز در مراحل ابتدایی است. برای این که این سامانه بتواند با چند صد پهپاد کار کند، کار زیادی باید انجام شود. اما گام برداشته شده نوید بخش آینده‌ای روشن است و در نهایت می‌تواند سرمایه‌گذاری پر سودی برای شرکت گوگل باشد.


بیشتر بخوانید:

>>با FlyJacket از دید یک پهپاد ، احساس پرواز را تجربه کنید

>>برترین ربات‌ها و پهپادهای نمایشگاه بین المللی CES 2017


منبع: theverge

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *