ابر سرباز ها : سرمایه گذاری آمریکا بر اسکلت بیرونی نظامی ONYX

پنتاگون (Pentagon)، مرکز وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، در حال سرمایه‌گذاری بر فناوری اسکلت‌ بیرونی است تا سربازان قوی‌تر و با استقامت بیشتر داشته باشد. پنتاگون، فناوری اسکلت بیرونی را با همکاری شرکت آمریکایی تجهیزات نظامی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و شرکت کانادایی B-TEMIA سازنده‌ی انواع اسکلت‌های بیرونی پزشکی، صنعتی و نظامی توسعه می‌دهد. اسکلت بیرونی پایین‌تنه ONYX، شامل باتری، مجموعه‌ی حسگرها و هوش مصنوعی است تا حرکت سربازان را طبیعی‌تر و آسان‌تر کند. با مجله‌های فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ابر سرباز ها : سرمایه گذاری آمریکا بر اسکلت بیرونی نظامی ONYX

لاکهید مارتین از فناوری شرکت B-Temia برای توسعه اسکلت‌های بیرونی خود استفاده می‌کند. هم‌اکنون، سربازان با لباس‌های سنگین وزن مانند زره، دوربین‌های دید در شب و سامانه‌های رادیویی پیشرفته به مناطق جنگی می‌روند. تجهیزات جنگی همراه سربازان، وزنی حدود ۴۰ تا ۶۰ کیلوگرم دارد. با این حال، وزن پیشنهادی وسایل همراه سرباز ۲۳ کیلوگرم در نظر گرفته شده است. بنابراین سربازان با همراه داشتن تجهیزات جنگی همواره خسته هستند. شرکت لاکهید مارتین اعلام کرده است با دریافت سرمایه‌ی ۶٫۹ میلیون دلاری از مرکز مهندسی، توسعه و پژوهش ارتش آمریکا (NSRDEC) بر اسکلت بیرونی نظامی ONYX کار می‌کند.

ابر سرباز ها : سرمایه گذاری آمریکا بر اسکلت بیرونی نظامی ONYX
کیت ماکسول (Keith Maxwell) مدیر ارشد فناوری اسکلت بیرونی در شرکت لاکهیدمارتین بر این باور است سربازان با پوشیدن اسکلت بیرونی استقامت بیشتر و خستگی کمتری خواهند داشت. او پیش‌بینی کرده است هر اسکلت بیرونی د‌ه‌ها هزار دلار هزینه دارد. سخنگوی شرکت کانادایی B-TEMIA سازنده‌ی اسکلت بیرونی پیاده‌روی Keeogo می‌گوید کشور آمریکا تنها کشوری نیست که بر اسکلت‌های بیرونی سرمایه‌گذاری می‌کند. کشورهای چین و روسیه نیز بر این فناوری سرمایه‌گذاری کرده‌اند. برای نمونه روسیه بر چندین نسخه از اسکلت بیرونی پژوهش انجام می‌دهد که یکی از اسکلت‌های بیرونی در سوریه مورد آزمایش قرار گرفت. مرکز امنیت نوین آمریکا (CNAS) بر نسل جدید فناوری‌های نظامی مانند کلاه‌های پیشرفته برای جلوگیری از آسیب ناشی از انفجار تا اسکلت‌های بیرونی کمک‌کننده‌ی سربازان در مناطق جنگی فکر می‌کند.


در همین زمینه بخوانیم:

>>همکاری لاکهید مارتین و B-Temia برای توسعه اسکلت بیرونی
>>لاکهید مارتین به بازار اسکلت بیرونی نظامی چشم دارد!
>>آشنایی با اسکلت بیرونی Keeogo


منبع: Reuters

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *