همکاری لاکهید مارتین و B-Temia برای توسعه اسکلت بیرونی

شرکت لاکهید مارتین و B-Temia برای همکاری مشترک در ساخت اسکلت‌های بیرونی فعال به توافق رسیدند. لاکهید مارتین قصد دارد از فناوری شرکت B-Temia برای توسعه اسکلت‌های بیرونی خود استفاده کند. ترکیب منابع و فناوری این دو شرکت می‌تواند مزایای بسیاری برای توسعه اسکلت بیرونی نظامی، صنعتی و رباتیک پوشیدنی به همراه داشته باشد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

همکاری لاکهید مارتین و B-Temia برای توسعه اسکلت بیرونی

شرکت لاکهید مارتین مجوز استفاده از فناوری Dermoskeleton ™، فناوری انحصاری شرکت B-Temia را دریافت کرد. Dermoskeleton همان فناوری است که در اسکلت بیرونی پایین تنه Keeogo استفاده شده است. شرکت لاکهید مارتین امیدوار است فناوری اسکلت بیرونی فعال خود را کامل و آن را به محصول فعلی خود، FORTIS و محصولاتی که هنوز منتشر نشده‌اند، اعمال کند.

FORTIS یک اسکلت بیرونی منفعل نگهدارنده ابزار است. این یک دستگاه پوشیدنی منفعل کمکی است که قادر به حمایت از وزن ابزار سنگین است. FORTIS وزن ابزار سنگین را گرفته و آن را به طور مستقیم به زمین هدایت می‌کند، درواقع کاربر را دور می‌زند. با این حال، از آنجایی که این یک دستگاه به طور کامل غیر فعال است، راه رفتن را دچار مشکل می‌کند. اگر FORTIS به یک دستگاه فعال تبدیل شود، می‌توان آن را به یک چارچوب چند منظوره تبدیل کرد. توجه داشته باشید، این نخستین تلاش برای فعال کردن پاهای یک اسکلت بیرونی نگهدارنده ابزار نخواهد بود.

این تنها یک کاربرد ممکن فناوری B-Temia برای پروژه‌های اسکلت بیرونی لاکهید مارتین است. ترکیب منابع و فناوری این دو شرکت می‌تواند مزایایی برای توسعه اسکلت بیرونی نظامی، صنعتی و رباتیک پوشیدنی کمک‌های اولیه به همراه داشته باشد.

کمک‌های اولیه؟ تاکنون درمورد اسکلت بیرونی کمک‌های اولیه صحبت نشده است. EXR صنعت اسکلت بیرونی را به چهار دسته تقسیم می‌کند: نظامی، صنعتی، پزشکی و تجاری. با این حال NIST و نهادهای مختلف دیگر، یک دسته پنجم دارند، کمک‌های اولیه. پوشیدنی تقویتی که برای کمک به کاربر در یک وضعیت شدیداً اضطراری است. این می‌تواند یک اسکلت بیرونی باشد که به پزشک کمک می‌کند تا یک سرباز مجروح را از منطقه خطر خارج کند.

احتمال دیگر می‌تواند یک اسکلت بیرونی نگهدارنده ابزار همچون FORTIS برای حمل تجهیزات سنگین باشد که در خودرو را در محل سقوط باز می‌کند. تصور کنید یک آتش نشان همراه با گازانبر نجات و یک کمپرسور متحرک در یک اسکلت بیرونی است که وزن آنها را به زمین هدایت می‌کند و مانع حرکت فرد نیز نمی‌شود. موافقت نامه لاکهید مارتین با B-Temia می‌تواند این را به واقعیت تبدیل کند.

یکی دیگر از کاربردهای ترکیب فناوری لاکهید مارتین و B-Temia ممکن است یک اسکلت بیرونی باشد که می‌تواند وزن پوشش‌های محافظ شخصی سنگین را حمایت کند. این را می‌توان برای کاربری اعمال کرد که نیاز دارد وارد منطقه‌ای با تشعشع‌های بالا شود اما لایه‌های چندگانه حفاظتی مانع تمرکز وی بر روی کارش می‌شود. کاربرد بالقوه دیگر برای لباس‌های سنگین خنثی سازی مواد انفجاری است که تقاضای کمی برای پوشیدن آنها وجود دارد.

یک جنبه نادر

همکاری لاکهید مارتین و B-Temia برای توسعه اسکلت بیرونی

Lockheed Martin’s agreement with B-Temia allows it to use the company’s proprietary Dermoskeleton(TM) technology, which serves to increase mobility and load-carrying capacity. (PRNewsfoto/Lockheed Martin)

یکی از جنبه‌های نادر برای این فناوری، اعمال آن تنها به عنوان پوشش محافظ بیرونی زانو، Keeogo بوده است. عملاً  راه رفتن روی زمین‌های ناهموار یا شیب‌دار برای زانو بحرانی است اما حرکت روی سطح زمین نه. آیا لاکهید مارتین قصد دارد از فناوری استفاده شده در Keeogo برای ساخت اسکلت بیرونی سایر نقاط بدن استفاده کند؟ آیا کاربردی، همچون کشیدن جسمی سنگین، وجود دارد که نیازمند کمک به زانو باشد؟ حتی با همکاری قبلی B-Temia در فناوری باتری، قرار دادن بارهای بسیار روی موتورها موجب می‌شود باتری خیلی سریع خالی شود. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم لاکهید مارتین در حال برنامه ریزی چه چیزی است؟

این نخستین همکاری دو شرکت نیست

یکی از عوامل مهمی که موجب توافق بین لاکهید مارتین و B-Temia شد، این است که این نخستین همکاری دو شرکت نیست. در گذشته، لاکهید مارتین با Ekso Bionics و B-Temia با Revision Military همکاری داشته است.

انتظار می‌رود همزمان با تکامل صنعت اسکلت بیرونی، شاهد همکاری بیشتری بین شرکت‌ها و مؤسسه‌ها باشیم. برای یک شرکت عملی نیست که همه چیز را خود انجام دهد. بسیاری از همکاری‌ها نتیجه بخش نخواهد بود و برخی حتی ممکن است تبدیل به یک تجربه منفی برای یک طرف یا بیشتر از طرف‌های درگیر باشد اما با این حال، این مسیر رو به جلو است. در اینجا تنها برخی از توافقات اخیر اسکلت بیرونی، همکاری‌ها و مشارکت‌ها را می‌بینید:

به روز رسانی:

ما اکنون می‌دانیم که نخستین محصول جدید از توافق لاکهید مارتین و B-Temia، اسکلت بیرونی FORTIS K-SRD است. FORTIS Knee Stress Release Device (K-SRD)™ یک اسکلت بیرونی فعال است که با فشار بیش از حد روی پشت و پاها (پایین تنه) مقابله و تحرک و قابلیت حمل بار را افزایش می‌دهد. تمرکز اصلی این اسکلت بیرونی کاهش آسیب و خستگی سربازان حین انجام وظایف طاقت فرسا است که نیاز به زانو زدن تکراری یا طولانی مدت، چمباتمه زدن، بلند کردن، کشیدن، حمل و یا بالا رفتن دارند در حالی که یک بار سنگین را حمل می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

>>لاکهید مارتین به بازار اسکلت بیرونی نظامی چشم دارد!


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *