آیا پهپاد Volocopter یکی از تاکسی‌های پرنده آینده خواهد بود؟

پهپاد فوق‌العاده Volocopter گامی به سوی تبدیل رویای خودروهای پرنده به واقعیت به شمار می‌آید. با Volocopter پهپادها تنها با هدف سرگرم‌کننده و تفننی ساخته نمی‌شوند بلکه به یک وسیله حمل ونقل تبدیل خواهند شد. حتی ممکن است در آینده نزدیک این پهپاد به خدمات تاکسی در مناطق شهری ملحق شود. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

آیا پهپاد Volocopter یکی از تاکسی‌های پرنده آینده خواهد بود؟
پهپاد Volocopter توسط شرکت آلمانی E-Volo ساخته شده است. شش سال پیش این شرکت خبر قابل توجه ساخت پهپاد مبتکرانه که به صورت عمودی فرود می‌آید و از زمین بلند می‌شود اعلام کرد. سال پیش نخستین پرواز سرنشین‌دار این پهپاد انجام شد. شرکت در اوایل همین ماه از نسخه جدید پهپاد Volocopter به نام ۲X در نمایشگاه بزرگ حمل و نقل هوایی AERO رونمایی کرد. نمایشگاه AERO در شهر فریدریشسهافن (Friedrichshafen) آلمان برگزار شد.

نکته قابل توجه پهپاد Volocopter به کارگیری ۱۸ روتور در آن است. در نگاه اول این پهپاد مانند تعدادی پهپاد بدون سرنشین به هم متصل به نظر می‌رسد. این پهپاد با تعداد ۹ باتری‌ لیتیم-یون تغذیه می‌شود. هیچ گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند و حداکثر سرعت آن ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه) است.

ظاهر این پهپاد در داخل و خارج صاف و براق به نظر می‎رسد. هنچنین قادر است دو مسافر را جابه‌جا کند و به صورت خودکار پرواز کند. این پهپاد دارای یک جوی استیک است که قابلیت کنترل دستی را فراهم می‌کند. سال گذشته Alexander Zosel رییس شرکت E-Volo کنترل دستی پهپاد را به نمایش گذاشت.

در تارنمای این شرکت به خلبانان آماتور اطمینان خاطر داده است که این پهپاد می‌تواند خطاهای آن‌ها را تصحیح کند. حتی می‌توان در مواقعی جوی استیک را رها کرد. سامانه طراحی شده، پهپاد را در همان موقعیت و ارتفاع نگه می‌دارد. برای وضعیت‌های اضطراری چتر نجات نیز در پهپاد تعبیه شده است.

برنامه‌های آینده شرکت E-Volo برای این پهپاد شامل انجام آزمایش‌های بیشتر نسخه جدید خواهد بود. همچنین در سال آینده نسخه‌ای از این پهپاد برای خدمات تاکسی‌رانی رونمایی خواهد شد.

خبرهای توسعه و پیشرفت خودروهای پرنده از دیگر شرکت‌ها نیز شنیده می‌شود. شرکت‌های اوبر (Uber) و ایرباس و شرکت چینی Ehang نیز در حال رقابت با شرکت E-Volo هستند. توسعه چنین وسایل حمل و نقل تا به مرحله بهره‌برداری برسند راه بسیار طولانی در پیش دارد.


در زمینه پهپادها بیشتر بخوانید:
>>استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای تحویل بسته
>>بیایید کمی جدی‌تر به خودروهای پرنده بیاندیشیم


منبع: digitaltrends

استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *