استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای تحویل بسته

شرکت خدمات تحویل بسته UPS نخستین آزمایش‌ها برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین که از روی کامیون حامل بسته‌ها پرواز کرده و بسته‌ها را تحویل می‌دهد، آغاز کرد. با استفاده از این فناوری کیلومترها از مسیری که رانندگان مجبورند هر روز طی کنند کم می‌شود.

استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای تحویل بسته

شرکت UPS (United Parcel Service) از طرح خود برای هواپیماهای بدون سرنشین تحویلی پرده‌برداری کرد: قرار دادن این هواپیماها درون کامیون‌ها و استفاده و به پرواز در آوردن آنها در نقاط مختلف در طول مسیر.

این شرکت تحویل بسته، یک آزمایش اولیه در روز دوشنبه انجام داد. آنها ادعا می‌کنند که یک هواپیمای بدون سرنشین را از بالای یک کامیون با موفقیت به پرواز درآوردند. این هواپیمای بدون سرنشین به صورت مستقل بسته را تحویل و سپس به کامیون بازگشت.

ممکن است آزمایش‌ها موفقیت آمیز بوده باشد اما سامانه UPS هنوز برای تحویل دادن بسته‌ها آماده نیست. TechCrunch گزارش می‌دهد که دومین آزمایش هواپیماهای بدون سرنشین شرکت UPS شکست خورده است. در این آزمایش هواپیما دچار نقص فنی شده و سقوط کرده است.

با این حال، این روشی جدید برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تحویلی است. درواقع شرکت UPS به جای تمرکز بر روی جایگزینی رانندگان، قصد دارد حجم کار رانندگان خود را با هواپیماهای بدون سرنشین کم کند، به ویژه هنگامی که از هواپیماها برای تحویل بسته در نقاط دور دست استفاده می‌کنند.

مارک والاس، مهندس اجرایی در شرکت UPS، می‌گوید: «در مناطق روستایی، کامیون‌های حاوی بسته اغلب باید کیلومترها سفر کنند تا یک بسته را تحویل دهند». این شرکت پیش‌بینی می‌کند که بتواند با کم کردن مسیری که هر روز رانندگان طی می‌کنند تا ۵۰ میلیون دلار در هر سال صرفه‌جویی کند.

UPS یک شرکت به نام Workhorse را برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و کامیون‌های مورد استفاده در آزمایش‌ها استخدام کرد. این کامیون شبیه یک ون قهوه‌ای نسبتاً استاندارد است، اما در داخل آن، فضایی برای نگهداری و راه‌اندازی یک هواپیمای بدون سرنشین وجود دارد. زمانی که هواپیماهای بدون سرنشین برای پرواز آماده می‌شود، سقف کامیون میلغزد و باز می‌شود طوری که هواپیما می‌تواند پرواز کند. UPS می‌گوید هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند تا ۳۰ دقیقه پرواز و بسته‌ای تا وزن ۱۰ پوند را حمل کنند.

توسعه هواپیماهای بدون سرنشین به وضوح بیش از پیش در حال انجام است، اما شرکت UPS بوسیله موانع قانونی محدود شده است. اداره هوانوردی فدرال (Federal Aviation Administration) ملزم کرده است که هواپیماهای بدون سرنشین در دید کاربر باشند. این قانون به این معنی است که شرکت UPS نمیتواند هواپیمای بدون سرنشین خود را از کامیون خیلی دور کند.
اما فناوری در گستره صنعت در حال پیشرفت و توسعه است و با تمایل شرکت‌ها به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین وضعیت نظارتی و قانونی به سمت جلو هل داده می‌شود اما به آرامی. تاکنون آمازون در اجرای برنامه‌های استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تحویلی پیشتاز بوده است. (آزمایش‌های آغاز شده در انگلستان در سال گذشته و حتی پروژه موفقیت آمیز ۷-eleven)

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *